Gå til innhold

Bipolaritet og traumer

Anbefalte innlegg

Gjest Naana47
Skrevet
32 minutter siden, Fionys skrev:

Gir det deg rett å bli sint for de du tolker enkelte innlegg i verste mening? Det er helt unødvendig å "eksplodere", du lager ofte selv det uhyggelig for å være her. Fei for din egen dør før du feier for andres. Du virker koselig og snill når du klarer å svare saklig uten å "eksplodere".

Men må jo kommentere en ting til her, da. Du snakker om å feie for egen dør før man feier for andres. Det er jeg helt enig i. Slik jeg forstår uttrykket er ikke det å bli sint og tolke ting i verste mening "å feie for andres dør". Å feie for andres dør betyr vel mer det å ville oppdra, belære og korrigere andre. Og da blir det flaut hvis ens egen dør er full av skitt og søppel...ikke sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Naana47 skrev:

Men må jo kommentere en ting til her, da. Du snakker om å feie for egen dør før man feier for andres. Det er jeg helt enig i. Slik jeg forstår uttrykket er ikke det å bli sint og tolke ting i verste mening "å feie for andres dør". Å feie for andres dør betyr vel mer det å ville oppdra, belære og korrigere andre. Og da blir det flaut hvis ens egen dør er full av skitt og søppel...ikke sant?

Du får nå tenke hva du tenker, men det virker som om du ikke får med deg det positive folk skriver til deg. Fikk du ikke med deg at i utgangspunktet synes jeg du er koselig og snill. 

AnonymBruker
Skrevet

Drit nå i dette. Jeg synes heller ikke at AB var så hyggelig, egentlig, så forstår at en kan reagere litt. Kan vi ikke være greie mot hverandre her, og bare prøve å overse de som vil lage kvalm? 

Anonymkode: 789cf...82b

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Naana47 skrev:

Hei. Jeg kan naturligvis ikke klare å skille de anonyme drittsekkene fra hverandre, og jeg beklager at jeg trodde at du var en av dem. Jeg har erfaring fra tidligere at noen bevisst har gått etter meg her. Like før jeg så dette svaret ditt hvor du kun skrev OK var det en annen anonym som svarte meg ganske frekt i en annen tråd, og da trakk jeg den gale slutningen om at det dreide seg om en og samme person.

Jeg har ikke deltatt aktivt her på en stund, men da jeg likevel bestemte meg for å skrive litt her i går og i dag har jeg nok hatt piggene litt ute fordi jeg har forventet meg stygge svar fra anonyme. Nok om det.

Jeg vil gjerne utdype litt mer om hva jeg mente med at jeg nok har opplevd mer vondt enn de fleste. Jeg presiserte dessverre ikke at det ikke gjaldt brukere av psykiatriforumet på dol. Hvis jeg skal sammenligne meg med brukerne av dette forumet, kommer jeg langt bak i køen hva traumer og vonde erfaringer angår. Her er det virkelig mye lidelse! 

Jeg mente mer generelt. Jeg vil tro at jeg, sammenlignet med resten av Norges befolkning, har opplevd mer vondt enn de fleste andre. F. eks tror jeg at de fleste i landet har vokst opp under normale kår med helt greie nok foreldre/familie. Jeg tror også at flesteparten av befolkningen har sluppet unna systematisk mobbing over tid gjennom hele grunnskolen. Jeg tror også at de fleste i Norge er friske nok psykisk til å være i ordinært arbeid, og at de også har friske partnere. Mer detaljert enn det ønsker jeg ikke å gå, men du skjønner nok at jeg tilhører fåtallet framfor flertallet i en slik sammenheng. Derfor skrev jeg at jeg har hatt det verre "enn de fleste". 

Ok.

Anonymkode: 125c4...179

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drit nå i dette. Jeg synes heller ikke at AB var så hyggelig, egentlig, så forstår at en kan reagere litt. Kan vi ikke være greie mot hverandre her, og bare prøve å overse de som vil lage kvalm? 

Anonymkode: 789cf...82b

Ja, fyfaen så utrolig slemt å skrive "ok". Det er seriøst den slemmeste kommenatren jeg har lest på lenge!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fyfaen så utrolig slemt å skrive "ok". Det er seriøst den slemmeste kommenatren jeg har lest på lenge!

Her lukter det eupf lang vei! Gå i deg selv og søk hjelp, så har du kanskje muligheter for å få deg en venn før du må på gamlehjemmet!

Anonymkode: b3722...e2c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her lukter det eupf lang vei! Gå i deg selv og søk hjelp, så har du kanskje muligheter for å få deg en venn før du må på gamlehjemmet!

Syns det er en uting å slenge diagnoser på folk sånn uten videre. Regner med at du har narsissistisk personlighetsforstyrrelse da så du kan vel ikke noe for det!

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er en uting å slenge diagnoser på folk sånn uten videre. Regner med at du har narsissistisk personlighetsforstyrrelse da så du kan vel ikke noe for det!

BINGO! Jøss, ikke lett å treffe så bra på første forsøk, ass! 👌🏆

Skrevet

Jøsses så mye krangling det ble her nå da. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du synes at det er en uting å slenge diagnoser på folk, hvorfor gjør du det da selv.

Da er du jo ikke noe bedre.

Anonymkode: c69ea...02a

Skrevet

Sannelig ikke rart det blir krig i verden, sier jeg... :) Jeg har heldigvis ikke bipolar lidelse, men PTSD lever jeg OK med på mitt vis og enkelte tilpasninger og overraskes stadig over mange regler jeg har bundet meg selv til i alle år pga. den for å unngå triggere og gjenopplevelser, men skulle helst vært for uten selvsagt. Man tar det man får her i livet. Jeg tror at PTSD setter flere begrensninger i livet mens dissosiativ lidelse er mer ødeleggende for hverdagen på to vidt forskjellige måter.

AnonymBruker
Skrevet
På 19.6.2020 den 14.08, Fionys skrev:

Du får nå tenke hva du tenker, men det virker som om du ikke får med deg det positive folk skriver til deg. Fikk du ikke med deg at i utgangspunktet synes jeg du er koselig og snill. 

Slik du oppfører deg er veldig typisk for en pasientgruppe ingen vil sammenligne seg med. Du har funnet deg et offer og ønsker å bryte personen fullstendig ned med ulike hersketeknikker og så prøve å bygge vedkommende opp igjen etterpå. Trist å se. 

Anonymkode: bee41...044

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik du oppfører deg er veldig typisk for en pasientgruppe ingen vil sammenligne seg med. Du har funnet deg et offer og ønsker å bryte personen fullstendig ned med ulike hersketeknikker og så prøve å bygge vedkommende opp igjen etterpå. Trist å se. 

🤣

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du insinuerer at Fionys er narssisist eller psykopat? 

Herlighet altså. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...