Gå til innhold

Bipolar og humørsvingninger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har bipolar type 2, og har av og til fått humørsvingninger under depresjoner. Kan f.eks plutselig føle meg veldig glad et par timer under en alvorlig depresjon helt uten grunn. Det hadde gitt mer mening om det var noe som gjorde meg glad, men denne gleden kommer helt ut av det blå. Kan også føle meg veldig glad og veldig trist på samme tid. Er dette vanlig? Det gjør meg nesten bekymret for at det kan være noe nevrologisk galt. Kan også få episoder med veldig høy sexlyst under depresjoner, og oppleve episoder med økt energi/rastløshet og nedsatt søvnbehov under depresjoner. Depresjonene mine var mer stabile da jeg gikk på zyprexa.  Er dette normalt, bipolart, eller tegn på at det er noe nevrologisk galt med meg? 

Anonymkode: 349a7...883

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det som slår meg også, blandede episoder.  Mine depresjonsperioder starter ofte slik før jeg blir stabilt nede. Men tror ikke min rytme er normal selv blant bipolare: Først salig blanding, så depresjon som avsluttes med hypomani. 

Endret av Villanda
FjellOgDalar
Skrevet

Ligner det jeg har opplevd under blandet episode. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Glitter skrev:

Blandete episoder kanskje?

17 minutter siden, Villanda skrev:

Det som slår meg også, blandede episoder.  Mine depresjonsperioder starter ofte slik før jeg blir stabilt nede. Men tror ikke min rytme er normal selv blant bipolare: Først salig blanding, så depresjon som avsluttes med hypomani. 

7 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Ligner det jeg har opplevd under blandet episode. 

Har tenkt tanken selv, men da må jeg ha blandete episoder ganske ofte. Er vanligvis deprimert, og det er ikke sjeldent at jeg får slike episoder. Jeg har heller ikke hatt hypomani på et par år, så synes det er litt rart om det er blandete episoder. 

Anonymkode: 349a7...883

Skrevet

Og det er litt kjipt i et litt for lyst øyeblikk å arrangere lange turer og be alle på jobben hjem til seg, for i neste øyeblikk å ha mer enn nok med å gå 5 min til butikken og synest samvær med én person er slitsomt nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...