AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 Skrevet 20. juni 2020 Hei. Jeg har hatt bipolar 2 diagnosen siden slutten av tenårene og har nå, i midten av 30 årene, fått diagnosen fibromyalgi. Men dette er vel egentlig to diagnoser som har mye likhetstrekk, vil det si at jeg kanskje bare har en av diagnosene? Er det noen her som har opplevd dette, og har den ene diagnosen da blitt fjernet? Anonymkode: 04b17...b05 0 Siter
adhoc Skrevet 20. juni 2020 Skrevet 20. juni 2020 På hvilken måte tenker du at sykdommene likner? Fatigue er vanlig ved begge tilstandene, men har ulik årsak. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 Skrevet 20. juni 2020 3 timer siden, adhoc skrev: På hvilken måte tenker du at sykdommene likner? Fatigue er vanlig ved begge tilstandene, men har ulik årsak. Depresjon, angst, humørsvingninger, vondt kroppen, fatigue, dårlig søvn osv Anonymkode: 04b17...b05 0 Siter
adhoc Skrevet 20. juni 2020 Skrevet 20. juni 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Depresjon, angst, humørsvingninger, vondt kroppen, fatigue, dårlig søvn Depresjon og angst er vel ikke blant de diagnostiske kriteriene for fibromyalgi - og smerter ikke for bipolar lidelse. At man kan få depresjon, angst og humørsvingninger av langvarige smertetilstander er jo ikke unaturlig, men det er jo en helt annen årsakssammenheng enn ved bipolar lidelse. 0 Siter
kupton Skrevet 20. juni 2020 Skrevet 20. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men dette er vel egentlig to diagnoser som har mye likhetstrekk, vil det si at jeg kanskje bare har en av diagnosene? Nei, dette er det ingen grunn til å hevde. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.