AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 Skrevet 20. juni 2020 Hvis noen har mer enn en personlighet, kan personlighetene som ikke er våkne hoppe over på andre mennesker i nærheten? Anonymkode: 75c28...154 0 Siter
kupton Skrevet 20. juni 2020 Skrevet 20. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis noen har mer enn en personlighet, kan personlighetene som ikke er våkne hoppe over på andre mennesker i nærheten? Anonymkode: 75c28...154 Nei, heldigvis ikke. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 Skrevet 20. juni 2020 Ingen har mer enn en personlighet. Det å ha flere er en sykdom. Sykdommen foregår i hjernen til den som tror den har flere personligheter. Det er ikke noe overnaturlig ala en sjel, som kan fly dit det vil. Anonymkode: a49ad...b36 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 Skrevet 20. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis noen har mer enn en personlighet, kan personlighetene som ikke er våkne hoppe over på andre mennesker i nærheten? Anonymkode: 75c28...154 Ja, det er ihvertfall min erfaring. Anonymkode: 6c00c...2fa 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 Skrevet 20. juni 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er ihvertfall min erfaring. Anonymkode: 6c00c...2fa Kan du fortelle litt om den erfaringen? Hva skjedde, og hvordan skjedde det? Anonymkode: f4246...756 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 21. juni 2020 Skrevet 21. juni 2020 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis noen har mer enn en personlighet, kan personlighetene som ikke er våkne hoppe over på andre mennesker i nærheten? Anonymkode: 75c28...154 Nei, det har jeg aldri opplevd. Har selv denne lidelsen og har aldri sett tegn til noe slikt på de som er i nærheten av meg - heldigvis - hverken venner eller familie. Engang ikke samboeren min jeg var sammen med i 12 år ble smittet i noen grad og har heller ikke sett tegn til smitte på nåværende samboer. Om det var tilfelle, hadde jeg nok foretatt isolasjonstiltak på meg selv. Ut ifra egen erfaring går dissosiativ lidelse (DID/DDNOS) mest utover livet og livskvaliteten til den som selv er rammet og i alvorlige tilfeller også dens nærmeste familie, men det gjelder jo all psykisk sykdom og er ikke spesifikt for dissosiative lidelser. Dette fenomenet du beskriver var jo noe man trodde for lenge siden og fortsatt tror på i enkelte religiøse miljøer i USA. Det overføres like lite som bipolar lidelse, depresjon eller ADHD for den saks skyld. Endret 21. juni 2020 av Eva Sofie 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.