Gå til innhold

Zoloft

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går fra å være utmattet, deprimert, ustabil og langt nede til å få mer energi og nesten bli kvitt depresjon på noen timer hvis jeg tar 25 mg med zoloft. Altså så merker jeg markant bedring noen få timer etter at jeg tar den, som dag og natt. Dette er IKKE placebo. 

Er dette normalt, og hva forteller det om meg/min tilstand? Jeg vil ikke bruke SSRI pga seksuelle bivirkninger, men fungerer Brintellix likt som Zoloft? 

Anonymkode: 38dcd...28e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hører i blant om slike tilfeller. For meg betyr det at jeg også må spørre om symptomer på bipolar lidelse, og om det finnes i slekten. Det trenger ikke å bety at du har BP, men det må undersøkes.

Det er gode muligheter for at Brintellix får deg ut av depresjonen, men uten å gi de seksuelle bivirkningene. Men sikkert kan du ikke vite det uten å prøve, og det er helt ufarlig å prøve.

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, kupton skrev:

Vi hører i blant om slike tilfeller. For meg betyr det at jeg også må spørre om symptomer på bipolar lidelse, og om det finnes i slekten. Det trenger ikke å bety at du har BP, men det må undersøkes.

Det er gode muligheter for at Brintellix får deg ut av depresjonen, men uten å gi de seksuelle bivirkningene. Men sikkert kan du ikke vite det uten å prøve, og det er helt ufarlig å prøve.

Takk for svar kupton. Jeg har ikke tatt 25 mg zoloft i dag og tok det kun på torsdag og i går. Kan jeg da går rett på brintellix i dag? Jeg fikk nemlig utskrevet både brintellix og tidligere zoloft. Jeg begynte ikke på Brintellix da, fordi jeg var redd for bivirkninger. Men zoloft gir seksuelle bivirkninger, så den blir utelukket. Jeg har 100 diagnoser satt av psykiatrisk sykepleier, men ikke bipolar. De lurte på det men sa at siden jeg går på lamictal så er jeg uansett medisinert for bipolar lidelse. 

Gjest Naana47
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De lurte på det men sa at siden jeg går på lamictal så er jeg uansett medisinert for bipolar lidelse. 

Hvem lurte? Psykepleieren som har satt "100 diagnoser på deg"? 

En sykepleier er ikke faglig i stand til å utrede og sette diagnoser på folk. Og det er tull at du er medisinert mot bipolar bare fordi du tar Lamictal. 

Jeg synes du må be om en ordentlig utredning av en kompetent psykiater eller psykologspesialist. Det er bare disse to yrkesgruppene som best kan utrede. 

Skrevet

TS: Du kan begynne direkte på Brintellix i dag. 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Naana47 skrev:

Hvem lurte? Psykepleieren som har satt "100 diagnoser på deg"? 

En sykepleier er ikke faglig i stand til å utrede og sette diagnoser på folk. Og det er tull at du er medisinert mot bipolar bare fordi du tar Lamictal. 

Jeg synes du må be om en ordentlig utredning av en kompetent psykiater eller psykologspesialist. Det er bare disse to yrkesgruppene som best kan utrede. 

Jeg skal prøve. Sykepleieren satt diagnosene, mens det var en psykiater jeg begynte med senere som lurte på det med bipolar. Begynt med ny behandling nå, så skal spørre. Tenk om jeg har feil diagnoser, det er litt skremmende. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, kupton skrev:

TS: Du kan begynne direkte på Brintellix i dag. 

Ok, gjør det jeg da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...