Gå til innhold

Ocd- tanker ang behandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen!

Da måtte jeg titte innom igjen. 
korona tiden har gått over all forventing, med tanke på min ocd. Ble nok mye redda- pga hjemmekontor, dvs slapp å dra ut. 

sliter allikevel litt- pga tanker om diverse. Kan prøve å forklare kort. Er så redd jeg er uansvarlig mamma og ikke klarer å ta vare på mitt barn. Redd for å feks være på besøk til noen med terrasse høyt oppe. Stoler ikke på at jeg klarer å passe godt nok på. Redd for fjelltur, redd for basseng. Jeg gjør stort sett tingene allikevel, men er alltid mye redd. 

sjekker vannkraner, kaffetrakter på jobb. Men ikke i timesvis. 

Nå har jeg fått tilbud om ocd behandling igjen til høsten. Veldig i tvil om jeg skal takke ja. Jeg er jo mye friskere enn de fleste, og vil ta ta opp plass. Jeg sjekker ikke i timesvis. jeg klarer å gjennomføre mye ting, selv om jeg er redd. 

Hørte på en podkast på nettet- om noen som har ocd- som vasket tomater og frukt med zalo. Og sa at alle kunne gjøre det i en pandemi. Jeg gjør ikke det. Da kan jeg ikke ha ocd? Jeg klarte meg Ok i korona- da kan jeg ikke ha ocd. Konklusjon- min frykt for at barnet skal falle - pga meg er reel, jeg er en farlig mamma....

Noen tanker og råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest dolmio
Skrevet

Jeg synes du skal takke ja til tilbudet i høst. Kanskje trenger du ikke så mange timer -  «bare» litt oppfriskning så du ikke havner i helt feil spor igjen?

Skrevet

Du har ocd. Langt mildere nå enn før.

Barn kan falle. Alle foreldre (og besteforeldre) er redde for at det skal skje noe med barna. At en ikke passet godt nok på.

Du skal takke ja, hvis du mener at det er nyttig for deg, eller nei om du mener det ikke er nyttig. Prioriteringen av plasser er ikke noe du skal tenke på. Det er helsetjenestens ansvar.

Skrevet
33 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg synes du skal takke ja til tilbudet i høst. Kanskje trenger du ikke så mange timer -  «bare» litt oppfriskning så du ikke havner i helt feil spor igjen?

Ja- det kan. være lurt. Kanskje bare en time er nok👍

Skrevet
33 minutter siden, kupton skrev:

Du har ocd. Langt mildere nå enn før.

Barn kan falle. Alle foreldre (og besteforeldre) er redde for at det skal skje noe med barna. At en ikke passet godt nok på.

Du skal takke ja, hvis du mener at det er nyttig for deg, eller nei om du mener det ikke er nyttig. Prioriteringen av plasser er ikke noe du skal tenke på. Det er helsetjenestens ansvar.

Takk for svar, kupton. Kan jo være som jeg skriver over her- at kanskje bare en time er nok til å få ting på plass igjen👍

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...