Gå til innhold

Støttekontakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har det?

Isåfall hvor ofte ofte har du innvilget og hvor lenge av gangen?

Hva gjør dere sammen? Eksempler på ting dere gjør?

Anonymkode: b058c...9a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke støttekontakt veldig klamt?

Anonymkode: bd60f...51b

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som har det?

Isåfall hvor ofte ofte har du innvilget og hvor lenge av gangen?

Hva gjør dere sammen? Eksempler på ting dere gjør?

8 timer i måneden. Går som regel en tur mens vi prater, og noen ganger spiser vi middag eller drikker kaffe. Kino og konsert før korona. 

Anonymkode: dca99...939

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei av sånne som deg som hele tiden driver å forpester forumet.

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner å bli rimelig lei av trangen til å automatisk tolke alt i aller verste mening.

Endret av XbellaX
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt noen støttekontakter og det ble klamt.   Vet om folk som har gode støttekontakter og da kan det være veldig bra.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jøssenavn da, dårlig dag i dag?

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jøssenavn da, dårlig dag i dag?

Syns ikke noe om at folk skal drive å seksualisere støttekontakter på den måten. Du kan ta å få utløp for borderlinen din et annet sted og ikke i min tråd.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Syns ikke noe om at folk skal drive å seksualisere støttekontakter på den måten. Du kan ta å få utløp for borderlinen din et annet sted og ikke i min tråd.

Seksualisere???? 😦 

Klamt = Pinlig

(Og nei, har ikke borderline).

AnonymBruker
Skrevet

Haha, unnskyld, men dette ble faktisk litt morsomt (og litt søtt). Trådstarter hadde en helt annen oppfatning av ordet "klamt" her .. 😂

Anonymkode: 630a9...6c5

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjenner jo alle til uttrykket å være klam i hakket, som hos kvinner betyr å være kåt. Så skjønner jo misforståelsen! 😂

Anonymkode: 630a9...6c5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har støttekontak, jeg har mann å 4 barn og jobb( sykemeldt) . Vi har god økonomi,stort hus, ser ikke noe flaut eller klamt med å ha det. Her får jeg støtte til å klare å spise litt å støtte til å holde ut hverdagen, synes det er en super ordning jeg. 

Anonymkode: 0e167...d74

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva? Jeg tolket ordet klam som det samme som klein? 

Skrevet
20 minutter siden, Glitter skrev:

Samme her.

Skrevet

Jeg hadde, eller forsøkte å ha, støttekontakt for ca. 15 års tid siden, men opplevde at det var vanskelig å finne noen som ville påta seg  oppgaven. Jeg har et lite sosialt nettverk og kommunen klarte ikke å finne noen. Etter ett år ga de opp. Men jeg vet at mange er fornøyd med ordningen. I dag har jeg jo andre hjelpeordninger fra kommunen (BPA) som fungerer for meg bedre enn hva støttekontakt ville ha gjort. Jeg søkte om støttekontakt for hjelp til å komme ut og være sosial, men ikke primært pga. det psykiske.

Skrevet
38 minutter siden, Glitter skrev:

Helt enig, det er da ikke vanlig å bruke klamt om noe seksuelt? Her er det nok en som enten faktisk har misforstått eller som troller litt.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Glitter skrev:

Klam er klam og klein er klein....

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klam er klam og klein er klein....

Og klam betyr kåt? Jeg har hørt folk si at noe var klamt i samme betydning kontekst hvor jeg hadde sagt klein.

Står ikke noe om seksualisert betydning på Wikipedia rundt ordets betydning. Det står derimot ubehagelig klamt/heit. Så jeg synes det passer mer at klamt = ubehagelig/kleint.

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Glitter skrev:

Og klam betyr kåt? Jeg har hørt folk si at noe var klamt i samme betydning kontekst hvor jeg hadde sagt klein.

Når en oppfatter å ha en støttekontakt som klamt så betyr det at pasienten og støttekontakten er så nære hverandre at det blir klamt.

Hvis hun mente det var kleint så hadde hun sagt kleint, ikke klamt...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når en oppfatter å ha en støttekontakt som klamt så betyr det at pasienten og støttekontakten er så nære hverandre at det blir klamt.

Hvis hun mente det var kleint så hadde hun sagt kleint, ikke klamt...

Jeg er ikke så sikker på det. Dessuten kan man like gjerne si at det å være så nær en støttekontakt virker kleint. Slik jeg ser det er det i samme gate, og ikke noe å bli fornærmet over. Jeg tror ikke denne AB mente noe negativt eller nedlatende i det hele tatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...