Gå til innhold

Støttekontakt

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når en oppfatter å ha en støttekontakt som klamt så betyr det at pasienten og støttekontakten er så nære hverandre at det blir klamt.

Hvis hun mente det var kleint så hadde hun sagt kleint, ikke klamt...

Anonymkode: b058c...9a5

Her TROR jeg det er du som er på bærtur. Klamt og kleint er tilnæret synonumer.  Med mindre du selv er trådstarter kan du dessuten ikke si noe om hva h*n mente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
25 minutter siden, Glitter skrev:

Og klam betyr kåt? Jeg har hørt folk si at noe var klamt i samme betydning kontekst hvor jeg hadde sagt klein.

Nei, klam betyr ikke kåt, men "klam i hakket" er jo et kjent uttrykk for at en kvinne er kåt, så det er kanskje det vedkommende tenker på?

Skrevet
18 minutter siden, Ekstra skrev:

Klamt og kleint er tilnæret synonumer.

Mangler du et ikke her, eller mener du at klamt og kleint er tilnærmet synonymt? Jeg er nesten enig, men vil ikke si at de er så synonyme at de kan brukes helt om hverandre nei.

Skrevet
4 minutter siden, Lillemus skrev:

Nei, klam betyr ikke kåt, men "klam i hakket" er jo et kjent uttrykk for at en kvinne er kåt, så det er kanskje det vedkommende tenker på?

Åja. Ja, det har jeg aldri hørt om, men kanskje det ikke er et vanlig uttrykk her i nord. 

Skrevet
4 minutter siden, Lillemus skrev:

Mangler du et ikke her, eller mener du at klamt og kleint er tilnærmet synonymt? Jeg er nesten enig, men vil ikke si at de er så synonyme at de kan brukes helt om hverandre nei.

Nei, jeg mente at de kunne være tilnærmede synonymer. Dvs. de KAN bety helt det samme, men klamt har jo flere betydninger. Har aldri tenkt på klamt synonymt med kåt.

Skrevet
1 minutt siden, Ekstra skrev:

Nei, jeg mente at de kunne være tilnærmede synonymer. Dvs. de KAN bety helt det samme, men klamt har jo flere betydninger. Har aldri tenkt på klamt synonymt med kåt.

Ikke klamt alene, men "klam i hakket". :) 

Skrevet
9 minutter siden, Lillemus skrev:

Ikke klamt alene, men "klam i hakket". :) 

Jeg diskuterte ordet klamt alene, som innledningsvis i tråden, ikke sammen med "i hakket".

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når en oppfatter å ha en støttekontakt som klamt så betyr det at pasienten og støttekontakten er så nære hverandre at det blir klamt.

Har du asperger siden du tolker så bokstavlig?

Anonymkode: bd60f...51b

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Glitter skrev:

Åja. Ja, det har jeg aldri hørt om, men kanskje det ikke er et vanlig uttrykk her i nord. 

Uttrykket klam i hakket og hva det betyr og kan misforstås som, leste du om allerede i svar nummer 10 og 11 i denne tråden. 

Anonymkode: 630a9...6c5

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du asperger siden du tolker så bokstavlig?

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uttrykket klam i hakket og hva det betyr og kan misforstås som, leste du om allerede i svar nummer 10 og 11 i denne tråden. 

Jeg tolker jo ikke. Det er ikke sånn at jeg tar ordet klam og tolker det til at det liksom skal bety at noen syns en ting er kleint.

Klamt det blir det når 2 ting presses mot hverandre (pasient og støttekontakt) og jeg skal ikke være fysisk nær min eventuelle støttekontakt såpass lenge at vi blir helt klamme..

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolker jo ikke. Det er ikke sånn at jeg tar ordet klam og tolker det til at det liksom skal bety at noen syns en ting er kleint.

Klamt det blir det når 2 ting presses mot hverandre (pasient og støttekontakt) og jeg skal ikke være fysisk nær min eventuelle støttekontakt såpass lenge at vi blir helt klamme..

Kan også være klamt i overført betydning.

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hva ville du fram til ved å opplyse meg om dette?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har støttekontakt. 8 timer i uka. Får vedtak for 1 år om gangen og er ikke redd det skal ta slutt. Vi gjør stortsett hva jeg ville gjort med en veninne. Jeg ser på det som en betalt venn, og det er også litt gjensidig da vi ofte gjør ting begge har glede av. Fungerer meget bra for meg. Problemet er å finne folk som vil være støttekontakt, det er ikke så veldig godt betalt desverre. Folk i dag er for opptatt på fritiden. 

Anonymkode: 1e274...787

AnonymBruker
Skrevet
På 26.6.2020 den 13.07, Glitter skrev:

Og hva ville du fram til ved å opplyse meg om dette?

Du svarte en annen bruker at du ikke hadde hørt om det før Men det hadde du da du allerede hadde blitt opplyst om det 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du svarte en annen bruker at du ikke hadde hørt om det før Men det hadde du da du allerede hadde blitt opplyst om det 

Ok. Da hadde jeg vel åpenbart ikke registrert det godt nok. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...