Gå til innhold

Andre bipolare...

Anbefalte innlegg

girlinyellow

Hvor mange % vil du si at du er syk i løpet av et år, og hvor mange % av året er du frisk (ca.)? 
Har du perioder der du er frisk, men har enkelte symptomer på bpl? I såfall, hvordan er det for deg?
Kan du i blant føle at hjernen din blir f.eks hypoman eller deprimert, men at det ikke varer så lenge, og det går over i stedet for å utvikle seg?
Kjenner du raskt effekt av medisiner, har du god effekt av medisiner, eller har det vært vanskelig for deg?
Får du psykosesymptomer/psykose i blant? I mani eller depresjon? Eller utenom?

Bare lurer. Har ikke så mange å snakke med som er i samme sko, så er nysgjerrig.

Selv vil jeg si at jeg har vært syk ca. 50% av året og frisk ca. 50%.
Jeg kan oppleve å føle meg deprimert eller hypoman uten å være hverken det ene eller det andre (tror jeg). At jeg lurer på om en ny sykdomsperiode kommer til å starte, men så gjør det ikke det. Kanskje det hadde skjedd om jeg ikke tok medisiner. I det siste har jeg f.eks følt med hypoman noen netter, men jeg har kontroll, og ingen merker noe. Kan kjenne tankene RASE gjennom hodet, og må skru opp hastigheten på f.eks YouTube til 1.5, ellers snakker de for sakte for meg. Men så spinner det liksom ikke videre. Savner egentlig å være hypoman. Pleier å være det om sommeren, men nå tar jeg mange dempende medisiner, og er litt sliten og "flat". Jeg har alltid fått rask effekt av medisiner. Og raskt blitt syk om jeg har sluttet igjen. Jeg hører i blant stemmer. Kan bli psykotisk, men da er det gjerne etter å ha vært våken i over 50 timer. Kan høre stemmer uten å være psykotisk, men er deprimert eller manisk i en eller annen grad når det skjer. 

Hvordan er deg for deg?

Og: la oss være høflige og hyggelige mot hverandre i denne tråden🌻 Ønsker alle en fin kveld!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455513-andre-bipolare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bp1 og eupf ( men svarer kun om BP1 her) vil nok si at 50% av året er jeg for dårlig til å jobbe osv. Jeg går på medisiner, men de kutter liksom bare de verste toppene og bunnene. Noen ganger kan jeg bli litt hypoman i de friske periodene men har fortsatt kontroll, merker bare at jeg sover mindre snakker og synger veldig mye og starter masse prosjekter jeg ikke fullfører og får tankekjør. Jeg teller det som friske perioder fordi funkajonsnivået blir ikke veldig nedsatt. Har også hørt en del stemmer å ser auraer når jeg ikke tar medisiner. Har blitt psykotisk et par ganger både når depressiv og manisk. Har tatt litt tid før jeg har fått effekt av medisiner, men jeg har alltid begynt på de når jeg er veldig dårlig så kanskje det er derfor. Blir også fort dårlig igjen hvis jeg slutter på de, det vet jeg alt om for jeg har gjort det mange ganger. :) for meg er ikke hypomani eller mani noe jeg savner for jeg blir ikke glad som mange gjør. Det er akkurat som jeg blir fylt til randen av energi som bare må ut og som flyr avgårde i alle retninger. Det er ikke en konstruktiv energi men en rastløs energi som gjør at jeg starter noe nytt å aldri fullfører noe. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455513-andre-bipolare/#findComment-3982772
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...