AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 Skrevet 24. juni 2020 Skrive ut nye resepter hver eneste måned? Den antipsykotikisk medisinen jeg går på har kun 30 tabletter tror jeg og han skrev ut kun 1 rekvisisjon, dvs at jeg må be om ny hver eneste måned?? Er det meningen? Anonymkode: 730cd...aa2 0 Siter
Glitter Skrevet 24. juni 2020 Skrevet 24. juni 2020 Jeg har det sånn, i tillegg til å kun få ut for 14 dager av gangen på apoteket. På grunn av risiko for overdose. Vet ikke om det er vanlig sånn ellers. 0 Siter
RamonaK Skrevet 24. juni 2020 Skrevet 24. juni 2020 Legen min fornyer automatisk hver måned, så jeg trenger aldri be om ny. 0 Siter
kupton Skrevet 24. juni 2020 Skrevet 24. juni 2020 Det kommer an på hvor i behandlingsforløpet du er samt en del andre faktorer. Når en starter med en medisin, er det store muligheter for dosejusteringer den første tiden. Derfor skriver en ikke mer enn for en måned. Når en har kommet dit at en har funnet riktig dose for lang tid fremover, er det vanlig med forskrivning for 3 mnd av gangen med reiterering (gjentakelse) for til sammen et år. Så gjør en selvsagt unntak hvis det er risiko for overdoser, feilbruk etc. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.