AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 Skrevet 25. juni 2020 På mitt DPS har miljøpersonalet nå gått over fra å bruke sivilt tøy til hvitt arbeidstøy, sykehus-uniform. Personlig synes jeg ikke noe om det,synes det skaper et større skille mellom pasientene og de ansatte i en psykiatri som ellers legger stor vekt på at vi alle er like. Tenker også at det kan være med å sykelig gjøre pasienten. Har ikke fått noe godt svar på hvorfor sykehustøy er innført, noen sier det er på grunn av koronaviruset andre på grunn av slitasje på private klær, men det er vist kommet for å bli. Hva blir det neste? leger og psykologer i hvite frakker ? Hvordan er det på ditt DPS? Og hva syntes du om bruk av sykehustøy versus privat tøy? Anonymkode: 53de7...c3b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 Skrevet 25. juni 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: På mitt DPS har miljøpersonalet nå gått over fra å bruke sivilt tøy til hvitt arbeidstøy, sykehus-uniform. Personlig synes jeg ikke noe om det,synes det skaper et større skille mellom pasientene og de ansatte i en psykiatri som ellers legger stor vekt på at vi alle er like. Tenker også at det kan være med å sykelig gjøre pasienten. Har ikke fått noe godt svar på hvorfor sykehustøy er innført, noen sier det er på grunn av koronaviruset andre på grunn av slitasje på private klær, men det er vist kommet for å bli. Hva blir det neste? leger og psykologer i hvite frakker ? Hvordan er det på ditt DPS? Og hva syntes du om bruk av sykehustøy versus privat tøy? Anonymkode: 53de7...c3b Høre merkelig ut. Er ikke sånn her. Enda. Anonymkode: 4aec3...b88 0 Siter
Glitter Skrevet 25. juni 2020 Skrevet 25. juni 2020 På mitt DPS bruker de vanlige klær, men på avdelingen på akuttposten så bruker de "kvitklær" som vi kaller det, og legene og psykologene i legefrakk. Jeg synes det var uvant i starten, men ble jo vant til det etter hvert. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 Skrevet 25. juni 2020 Tenker at det også kan gå utover tilbudet om å gå en tur ut med personalet. De kan ikke gå tur i sykehustøy, det vil være å utlevere pasienten i lokalmiljøet. Så det vil nok være oftere at personalet ikke gidder å tilby tur for da må de skifte til sivilt tøy. Anonymkode: 53de7...c3b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 Skrevet 25. juni 2020 Spiller vel ingen mening. Anonymkode: 18217...71b 0 Siter
Glitter Skrevet 25. juni 2020 Skrevet 25. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tenker at det også kan gå utover tilbudet om å gå en tur ut med personalet. De kan ikke gå tur i sykehustøy, det vil være å utlevere pasienten i lokalmiljøet. Så det vil nok være oftere at personalet ikke gidder å tilby tur for da må de skifte til sivilt tøy. Anonymkode: 53de7...c3b Det er ikke min erfaring. De skifer uten problemer og følger opp som før. 1 Siter
Gjest dolmio Skrevet 25. juni 2020 Skrevet 25. juni 2020 5 minutter siden, Glitter skrev: Det er ikke min erfaring. De skifer uten problemer og følger opp som før. Sånn er det der jeg jobber også. De er like mye ute med pasientene nå som før uniform ble innført. 0 Siter
tonie Skrevet 25. juni 2020 Skrevet 25. juni 2020 Det er ikke bare et coronatiltak, da? De møter jo veldig mange mennesker hver dag og kan få virus på seg. Privat tøy kan ikke vaskes på særlig høy temperatur. 0 Siter
Gjest dolmio Skrevet 26. juni 2020 Skrevet 26. juni 2020 5 timer siden, tonie skrev: Det er ikke bare et coronatiltak, da? De møter jo veldig mange mennesker hver dag og kan få virus på seg. Privat tøy kan ikke vaskes på særlig høy temperatur. Ja, det er slik. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.