Gå til innhold

Innføring av arbeidstøy på DPS

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På mitt DPS  har miljøpersonalet nå gått over fra å bruke sivilt tøy til hvitt arbeidstøy, sykehus-uniform.  Personlig synes jeg ikke noe om det,synes det skaper et større skille mellom pasientene og de ansatte i en psykiatri som ellers legger stor vekt på at vi alle er like. Tenker også at det kan være med å sykelig gjøre pasienten. 

Har ikke fått noe godt svar på hvorfor sykehustøy er innført, noen sier det er på grunn av koronaviruset andre på grunn av slitasje på private klær, men det er vist kommet for å bli.

Hva blir det neste? leger og psykologer i hvite frakker ?

Hvordan er det på ditt  DPS?  Og hva syntes du om bruk av sykehustøy versus privat tøy?

Anonymkode: 53de7...c3b

Fortsetter under...

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På mitt DPS  har miljøpersonalet nå gått over fra å bruke sivilt tøy til hvitt arbeidstøy, sykehus-uniform.  Personlig synes jeg ikke noe om det,synes det skaper et større skille mellom pasientene og de ansatte i en psykiatri som ellers legger stor vekt på at vi alle er like. Tenker også at det kan være med å sykelig gjøre pasienten. 

Har ikke fått noe godt svar på hvorfor sykehustøy er innført, noen sier det er på grunn av koronaviruset andre på grunn av slitasje på private klær, men det er vist kommet for å bli.

Hva blir det neste? leger og psykologer i hvite frakker ?

Hvordan er det på ditt  DPS?  Og hva syntes du om bruk av sykehustøy versus privat tøy?

Høre merkelig ut. Er ikke sånn her. Enda. 

Anonymkode: 4aec3...b88

AnonymBruker

Tenker at det også kan gå utover tilbudet om å gå en tur ut med personalet. De kan ikke gå tur i sykehustøy, det vil være å utlevere pasienten i lokalmiljøet. Så det vil nok være oftere at personalet ikke gidder å tilby tur for da må de skifte til sivilt tøy.

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at det også kan gå utover tilbudet om å gå en tur ut med personalet. De kan ikke gå tur i sykehustøy, det vil være å utlevere pasienten i lokalmiljøet. Så det vil nok være oftere at personalet ikke gidder å tilby tur for da må de skifte til sivilt tøy.

Det er ikke min erfaring. De skifer uten problemer og følger opp som før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...