Gå til innhold

Mindre mat pga mindre motivasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å kutte endel ned på mengde mat jeg spiser. Ser bare ikke hensikten lenger med å spise nok og prøve å være "oppegående". Det får bare bli slik det blir. Mat som jeg har vært glad i er på en måte blitt noe ufint. Jeg har ikke hatt det slik før, men er vel første gang for alt. Jeg har nok å ta av i vekt så det gjør ikke noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
38 minutter siden, aa-k-j skrev:

Jeg har begynt å kutte endel ned på mengde mat jeg spiser. Ser bare ikke hensikten lenger med å spise nok og prøve å være "oppegående". Det får bare bli slik det blir. Mat som jeg har vært glad i er på en måte blitt noe ufint. Jeg har ikke hatt det slik før, men er vel første gang for alt. Jeg har nok å ta av i vekt så det gjør ikke noe.

Hva er hensikten med valget ditt?

Endret av XbellaX
Skrevet
5 minutter siden, XbellaX skrev:

Hva er hensikten med valget ditt?

Synes ikke lenger det er noen hensikt med å spise så mye som jeg har gjort. Jeg har bare godt av å gå ned i vekt. Er blitt litt overvektig pga bivirkninger etter bruk av medisiner. Og så har jeg mer og mer innsett at det ikke er noe håp for meg. 

Skrevet
Akkurat nå, aa-k-j skrev:

Synes ikke lenger det er noen hensikt med å spise så mye som jeg har gjort. Jeg har bare godt av å gå ned i vekt. Er blitt litt overvektig pga bivirkninger etter bruk av medisiner. Og så har jeg mer og mer innsett at det ikke er noe håp for meg. 

Du velger altså å gjøre noe som kan ha en positiv effekt på både din fysiske så vel som psykiske helse fordi du opplever det ikke finnes håp for deg? Kan ikke noe annet enn å applaudere ;- ) 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, XbellaX skrev:

Du velger altså å gjøre noe som kan ha en positiv effekt på både din fysiske så vel som psykiske helse fordi du opplever det ikke finnes håp for deg? Kan ikke noe annet enn å applaudere ;- ) 

Jeg har ikke spist mer enn normalt, men nå er det mindre enn normalt. 

Endret av aa-k-j
Skrevet
Akkurat nå, aa-k-j skrev:

Jeg har ikke spist mer enn normalt, men er det jeg har begynt med nå. 

Hm? Du skrev da at du skulle begynne å redusere på mengde?

Skrevet
13 minutter siden, XbellaX skrev:

Hm? Du skrev da at du skulle begynne å redusere på mengde?

Jeg har korrigert det. Blir mindre mat enn normalt.

Skrevet
1 minutt siden, aa-k-j skrev:

Jeg har korrigert det. Blir mindre mat enn normalt.

Skjønner :- ) Det er leit å høre at du ikke har det bra, men å redusere litt på mengden mat (når du opplever å ha litt overvekt pga bivirkninger) kan være bra for deg. Kanskje kommer det etterhvert litt energi snikende som gjør at andre tiltak blir litt enklere å iverksette med tanke på håpløsheten. 

Skrevet
18 minutter siden, XbellaX skrev:

Skjønner :- ) Det er leit å høre at du ikke har det bra, men å redusere litt på mengden mat (når du opplever å ha litt overvekt pga bivirkninger) kan være bra for deg. Kanskje kommer det etterhvert litt energi snikende som gjør at andre tiltak blir litt enklere å iverksette med tanke på håpløsheten. 

Jeg får ikke meg energi av mindre mat, men kan redusere på svettingen som er mer enn normal slik den er nå. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...