Gå til innhold

Valium vs Sobril

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig forskjellen på valium og sobril?

Anonymkode: 6619e...18e

Jeg har fått Sobril og Vival(Valium) ifbm feks flyreiser, MR ol, og er ikke i tvil om hva jeg opplever som best. Mens Sobril bare gjør meg trøtt, grinete og groggy, synes jeg Vival gjør meg deilig avslappet og våken/skjerpet. - Slik jeg kunne tenkt meg å være permanent😅 

Dette er min erfaring sltså ved svært sjelden bruk. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455526-valium-vs-sobril/#findComment-3983069
Del på andre sider

13 timer siden, kupton skrev:

Valium er 2,5 ganger så sterkt per MG. Valium er bedre krampestillende. Det gir lettere eufori/rusvirkning og er derfor lettere å bli for glad i. Valium sitter lengre i kroppen. 

Nå er det mer enn 12 år siden jeg forsøkte Sobril, men for meg hadde den ingen virkning slik jeg husker den og jeg fikk 30 mg før en operasjon. Jeg tar 10-15 mg Stesolid og merker ingen virkning som du beskriver ang. eufori eller rusvirkning. Jeg har enda ikke klart å bli glad i Stesolid fordi jeg ikke opplever uttalt beroligende effekt av denne. Litt roligere er jeg dog i tannlegestolen... Jeg har en boks på 50 stk. i 7-9 måneder - og da tar jeg som sagt 2-3 tabl. om gangen. Men jeg bruker den jo heller ikke mot angst, men som forebyggende mot epilepsi eller for å stoppe anfall :)

Er det mindre fare for avhengighet når medisinen brukes mot epilepsi? Jeg tenker jo at medisinen er jo like vanedannende uansett... Men man blir kanskje ikke på samme måte psykisk avhengig.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455526-valium-vs-sobril/#findComment-3983119
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...