AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 Skrevet 27. juni 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tilbyr alle avtalegiro? Anonymkode: 02e9c...b6b Ja. Alle du har ett fast kundeforhold til. Anonymkode: d0457...fe5 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 27. juni 2020 Skrevet 27. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tilbyr alle avtalegiro? Anonymkode: 02e9c...b6b Nei, ikke alle tilbyr avtalegiro, men de aller fleste gjør det i dag. Jeg har f.eks. lån i Husbanken og de har av en eller annen grunn ikke mulighet for avtalegiro, men får eFaktura hver måned. Du finner ut om noen tilbyr avtalegiro ut i nettbanken. Bare å søke de opp, så ser du om de tilbyr det. I min bank gjør jeg det på samme sted hvor jeg søker opp EFakturamottakere (har DNB). Der kan man også krysse av at man ønsker å motta eFaktura fra alle som tilbyr det fremfor brev i postkassen, men dette må altså velges aktivt (i hvert fall i min bank). Det er bare å avsette litt tid fremfor PC-en i nettbanken og velge å bruke litt tid på å ordne med økonomien sin. Det kan kanskje være kjedelig, men det er noe som tilhører voksenlivet enten man vil eller ei. Selv setter jeg de regninger som fremdeles måtte komme i postkassen inn i en perm og skriver betalt på de når de er betalt. Jeg har ikke noe fast tidspunkt for betaling av regninger, men det pleier å gå fint likevel. Ellers får man jo det meste på eFaktura i dag og jeg har det jeg kan på avtalegiro. Er ellers innom i nettbanken med ujevne mellomrom for å få en viss oversikt over økonomien min og hva jeg har brukt penger på i det siste. Er greit uansett å følge med. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.