Gå til innhold

Verge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilbyr alle avtalegiro?

Anonymkode: 02e9c...b6b

Ja. Alle du har ett fast kundeforhold til.

Anonymkode: d0457...fe5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tilbyr alle avtalegiro?

Anonymkode: 02e9c...b6b

Nei, ikke alle tilbyr avtalegiro, men de aller fleste gjør det i dag. Jeg har f.eks. lån i Husbanken og de har av en eller annen grunn ikke mulighet for avtalegiro, men får eFaktura hver måned. Du finner ut om noen tilbyr avtalegiro ut i nettbanken. Bare å søke de opp, så ser du om de tilbyr det. I min bank gjør jeg det på samme sted hvor jeg søker opp EFakturamottakere (har DNB). Der kan man også krysse av at man ønsker å motta eFaktura fra alle som tilbyr det fremfor brev i postkassen, men dette må altså velges aktivt (i hvert fall i min bank).

Det er bare å avsette litt tid fremfor PC-en i nettbanken og velge å bruke litt tid på å ordne med økonomien sin. Det kan kanskje være kjedelig, men det er noe som tilhører voksenlivet enten man vil eller ei.

Selv setter jeg de regninger som fremdeles måtte komme i postkassen inn i en perm og skriver betalt på de når de er betalt. Jeg har ikke noe fast tidspunkt for betaling av regninger, men det pleier å gå fint likevel. Ellers får man jo det meste på eFaktura i dag og jeg har det jeg kan på avtalegiro.

Er ellers innom i nettbanken med ujevne mellomrom for å få en viss oversikt over økonomien min og hva jeg har brukt penger på i det siste. Er greit uansett å følge med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...