Gå til innhold

Bipolar - medisinspørsmål

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har BP2, akkurat nå uten medisiner, har fått tilbud av fastlegen om antidepressiva for smertelindring. Jeg har tidligere blitt manisk av AD, og er derfor redd for å ta det uten annen tilleggsmedisin. Er dosene ved smertelindring så lave at jeg ikke risikerer å bli manisk? Eller bør jeg holde meg unna?

Fastlegen visste ikke, og psykiateren har permisjon frem til 1.september. 

Anonymkode: 0a9dd...acd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tørr knapt svare. Nettopp forsvant et meget generelt svar om Lamictal. 

Men kan si at jeg er meget skeptisk. 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, kupton skrev:

Men kan si at jeg er meget skeptisk. 

Takk, setter stor pris på svar! jeg og synes det hørtes rart ut, men ville ikke automatisk avvise fastlegens forslag. 

Anonymkode: 0a9dd...acd

Gjest Naana47
Skrevet (endret)

Kan AD brukes som smertelindring? Der lærte jeg i så fall noe nytt..

Endret av Naana47
Skrevet

Sarotex er en del brukt ved kroniske smerter. 

Skrevet
12 timer siden, kupton skrev:

Forsvant spørsmålet også? Var det det jeg skrev? Da må man gjøre felleskatalogen utilgjengelig på nett! 🤣

Gjest dolmio
Skrevet (endret)
16 timer siden, kupton skrev:

Sarotex er en del brukt ved kroniske smerter. 

Jeg kjenner noen som bruker den der to fluer slås i en smekk (mot depresjon og nakkesmerter). Den personen har god virkning av medisinen.

Endret av dolmio
Skrevet
17 timer siden, Naana47 skrev:

Kan AD brukes som smertelindring? Der lærte jeg i så fall noe nytt..

Mange medisiner brukt i psykiatrien brukes også til smertelindring. Det er som regel ved nervesmerter som kroniske ryggplager. De har ikke samme akutte effekt som f.eks Paracet. 

De medisinene som brukes mest er trisykliske AD, noen eldre AP, og Lyrica og «lillebroren til Lyrica, Neurontin». 

Skrevet
12 timer siden, kupton skrev:

Hele tråden forsvant

Merkelig. Da bør ikke felleskatalogen være så lett tilgjengelig, eller folk bør ikke lære noe særlig matte, og ikke ha tilgang på kalkulator.  🤣

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...