Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har du noen erfaring med denne medisinen? 

Det er fastlegen som har skrevet den ut og anbefaler den i stedet for Risperdal mot psykose (familiemedlem). For en person som i dag står på 0,25 mg Risperdal (har en viss dempende effekt men hjelper ingenting på hallusinasjoner), og får mye bivirkninger av å øke dosen, og får paradoksale effekter av 10 mg Sobril, for deretter å bli fullstendig slått ut, synes jeg 300 mg av denne medisinen høres ut som galskap, og jeg forstår i alle fall ikke at den skal ha noen antipsykotisk effekt. 

Hva tenker du? 

Skrevet

Jeg valgte å sgs aldri å bruke denne medisinen. 
De få unntakene var abstinente alkoholikere som brukte det før jeg kom inn i bildet. 

Skrevet (endret)
2 timer siden, kupton skrev:

Jeg valgte å sgs aldri å bruke denne medisinen. 
De få unntakene var abstinente alkoholikere som brukte det før jeg kom inn i bildet. 

Takk for second opinion. Jeg nekter å gi han det. Tenker det måtte vært snakk om alvorlig aggresjon eller delir da. 

Med det sagt synes jeg depresjon også nå begynner å bli framtredende. Det liker jeg ikke. Selv om det hjalp med et par timers prat i dag.

Endret av ISW
Skrevet
4 timer siden, ISW skrev:

Takk for second opinion. Jeg nekter å gi han det. Tenker det måtte vært Med det sagt synes jeg depresjon også nå begynner å bli framtredende. Det liker jeg ikke. Selv om det hjalp med et par timers prat i dag.

Hjelper deg lite, men vil bare si at det må være en vanskelig og tøff situasjon å stå i som pårørende og familiemedlem. Tenker på deg. Det er vanskelig å se på at ens nærmeste har det vondt og "forsvinner" litt for en... Og man står tilbake mer eller mindre maktesløs.

For en tid tilbake leste jeg boken "Du tror du vet alt" av Marie Peterson som er en dokumentarroman om alzheimer (tilgi meg om din far har en annen lidelse og jeg har misforstått alt her), men den gir et utrolig godt bilde på hvilke frustrasjoner både pårørende og den syke selv kan oppleve i hverdagen.

Skrevet
19 timer siden, Eva Sofie skrev:

Hjelper deg lite, men vil bare si at det må være en vanskelig og tøff situasjon å stå i som pårørende og familiemedlem. Tenker på deg. Det er vanskelig å se på at ens nærmeste har det vondt og "forsvinner" litt for en... Og man står tilbake mer eller mindre maktesløs.

For en tid tilbake leste jeg boken "Du tror du vet alt" av Marie Peterson som er en dokumentarroman om alzheimer (tilgi meg om din far har en annen lidelse og jeg har misforstått alt her), men den gir et utrolig godt bilde på hvilke frustrasjoner både pårørende og den syke selv kan oppleve i hverdagen.

Tusen takk for tips - skal prøve å finne den! :) 

Skrevet

Nå kjenner jeg ikke hele historien din, men min erfaring er at Heminevrin ihvertfall har svært god effekt hos eldre (65+) og demente pasienter. Unge får flere bivirkninger. Og også når det gjelder unge alkohol/rusmisbrukere ville jeg valgt andre medikamenter pga større fare for bivirkninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...