Gå til innhold

Noen tanker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som får seg en skikkelig på trynet (i overført betydning) når de innser at de ikke er like fin som andre?

Jeg kan godt gå avgårde et sted i et ganske alminnelig humør og sinnstemning, f.eks på butikken for å handle. Så ser jeg plutselig slanke, flotte, pene mennesker overalt, og blir minnet på og innser at man er helt annerledes. At din egen kropp og utseende bare er helt ræva i forhold. Jeg har greid både å bli gift og få barn, men det har ikke hjulpet på selvbildet mitt av den grunn. 

Jeg er nå fyllt med et voldsomt selvhat! Jeg hater meg selv noe så jævlig langt inn i granskauen! Jeg vil aldri bli slank og Oen samme hvor mye jeg prøver. Jeg vil heller aldri komme opp i målbar status som andre. Der alle andre er i jobb, er slanke og pene, er jeg ufør, feit og jævlig stygg! Så stygg er jeg at jeg lurer seriøst på om jeg burde hatt livets rett? Vil jeg gjøre menneskeheten en tjeneste om jeg ble borte for godt? Da slipper de i alle fall å bli dårlige når de ser meg, og så slipper de å snakke med meg av veldedighetsgrunner. 

Anonymkode: 550d4...29f

Videoannonse
Annonse
Gjest dolmio
Skrevet

Nei, jeg går ikke på trynet, for jeg trenger ikke å overbevises om at jeg ikke er fin. Det er liksom en del av meg. 

Skrevet

Nei, jeg vet at jeg ikke er like fin som mange andre. Det er liksom ikke noe jeg innser gang på gang. Men da jeg var på butikken i går kveld, så jeg ingen andre fine heller. De fleste er jo ganske vanlige, også så jeg to som var så tykke at den nesten ikke klarte å gå. De vagget avgårde til godterihylla.

Jeg tror ikke du er så fæl som du skal ha det til selv. Men om du så hadde vært det, hvorfor skal du hate deg selv for det? Fikk du velge hvilket utseende du ville ha? Man velger hvor mye sminke man vil bruke, hvordan frisyre man vil ha, hvordan klær man vil gå i og til en viss grad hvor mange kilo man vil bære. Men her spiller også gener inn, i tillegg til at man kan legge på seg av enkelte medisiner. Men du har aldri fått velge hvordan ansikt du skal ha, eller hvordan kroppsbygning du skal ha. Så hvorfor skal du hate deg selv for noe du ikke rår over?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sånn at jeg plutselig har innsett nå at jeg er stygg. Har alltid hatt den erkjennelsen, men klarer i gode periode å la være å tenke så mye på det. Nå slo det imidlertid ned som et lyn (for x antall gang) etter å ha følt meg relativt normalt en stund. Tror jeg er blitt deprimert. Er ikke så greit, vet dere. Det er liksom aldri meninga at noe skal være greit over tid. Faen, jeg ER virkelig deprimert. Er ikke i tvil lenger. 

Gjest dolmio
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MnDet er ikke sånn at jeg plutselig har innsett nå at jeg er stygg. Har alltid hatt den erkjennelsen, men klarer i gode periode å la være å tenke så mye på det. Nå slo det imidlertid ned som et lyn (for x antall gang) etter å ha følt meg relativt normalt en stund. Tror jeg er blitt deprimert. Er ikke så greit, vet dere. Det er liksom aldri meninga at noe skal være greit over tid. Faen, jeg ER virkelig deprimert. Er ikke i tvil lenger. 

Kjenner meg igjen i dette. Men vi kan velge å ikke gjøre det verre for oss selv ved å ikke være med følelsene på et gjørmebad - ignorer dem.

Endret av dolmio
Skrevet

Ja, jeg har det også sånn noen ganger, men jeg tror alle har det , til og med de vi ser på som pene slanke osv. Men det er jo en vond følelse å kjenne seg mindreverdig og liten. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...