Gå til innhold

Er jeg deprimert nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oftest kan jeg lure på om jeg er hypoman, fordi depresjonene er så selvsagte.  Men nå lurer jeg på om jeg er deprimert. 

De siste to dagene har jeg begynt å bli dårligere psykisk på den måten at jeg har begynt med dette selvhatet mitt igjen og fått tanker om at jeg ikke har noen verdi. Jeg har begynt å få tanker om at andre bare later som når de er i kontakt med meg. Later som at de liker meg, later som at de er glade i meg, er høflige og hyggelige bare fordi de har god folkeskikk. Osv. Jeg er overbevist om at ingen egentlig liker meg og at alle driver skuespill ovenfor meg. Alle, alt fra kassadamen i butikken til min egen nære familie. Hvordan kan jeg med sikkerhet vite at de ikke har spilt skuespill i alle disse årene?

Nevner at jeg har vært høy en periode nå over flere uker. Men nå er det ned, ned, ned, ned ..

Er det begynnende depresjon eller er det depresjon. Har bp1. 

Anonymkode: 25a88...4e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hekt seriøst men hvis du faktisk hadde vært helt overbevist om at ingen likte deg så hadde du ikke hatt noen venner, og du hadde ikke hatt noen familie.

Anonymkode: 84a75...1ac

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hekt seriøst men hvis du faktisk hadde vært helt overbevist om at ingen likte deg så hadde du ikke hatt noen venner, og du hadde ikke hatt noen familie.

Sant nok. 

AnonymBruker
Skrevet

Men disse tankene og plagene jeg har med dem, varierer i styrke og "sannhetsgrad" om det går an å kalle det det. 

Jeg har økende selvmordstanker også. Synd det er så lenge til mandag. 

Skrevet

Det er vanskelig for oss å vite om du er deprimert nå, men det kan jo virke sånn. Kjenner du ikke igjen tegnene på når du er på vei inn i en depresjon? 

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men disse tankene og plagene jeg har med dem, varierer i styrke og "sannhetsgrad" om det går an å kalle det det. 

Jeg har økende selvmordstanker også. Synd det er så lenge til mandag. 

Det er ikke farlig å ha selvmordstanker. Så lenge du ikke seriøst tenkte å faktisk ta livet ditt og har planlagt det så er det ikke farlig.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke farlig å ha selvmordstanker. Så lenge du ikke seriøst tenkte å faktisk ta livet ditt og har planlagt det så er det ikke farlig.

Har en lang fartstid bak meg med suicidalproblematikk og jeg lever enda, så det er nok noe i det du sier. Tanken på og lysten til å begå selvmord er en mestringsstrategi og unnvikelsesstrategi. Selvmord er den ultimate unnvikelse.

FjellOgDalar
Skrevet

Det er jo unektelig depressive tanker du nevner. Her må du forsøke å stole på egen vurdering. Er det f.eks. vanlig for deg å gå i depresjon etter å ha vært høy? Er det vanligvis slik depresjoner starter for deg? Hvis det er slik, eller du bekymrer deg for det, tenker jeg det er lurt å ta kontakt med behandler. Bedre føre var :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...