Gå til innhold

Keto-sørsmål!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Tenkte å prøve keto-diet noen dager. Lave forventninger. Er bare glad i karbohydrater generelt, og vil prøve keto bare for å se. 

Spørsmålet: er 2,5 g karbohydrater pr. 100 g for mye i et proteinpulver? Pr. posjon = 0.5 g karbohydrat. 

Takk for svar :)

 

Anonymkode: 54daf...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Tenkte å prøve keto-diet noen dager. Lave forventninger. Er bare glad i karbohydrater generelt, og vil prøve keto bare for å se. 

Spørsmålet: er 2,5 g karbohydrater pr. 100 g for mye i et proteinpulver? Pr. posjon = 0.5 g karbohydrat. 

Takk for svar :)

 

Anonymkode: 54daf...d45

keto må prøves mer enn noen dager for å få gode resultat . hvorfor bruker du proteinpulver ?. 

Anonymkode: d0bf0...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Tenkte å prøve keto-diet noen dager. Lave forventninger. Er bare glad i karbohydrater generelt, og vil prøve keto bare for å se. 

Spørsmålet: er 2,5 g karbohydrater pr. 100 g for mye i et proteinpulver? Pr. posjon = 0.5 g karbohydrat. 

Takk for svar :)

 

Anonymkode: 54daf...d45

Ingen vits med noen dager, kroppen trenger flere uker på å venne seg til å endre forbrenningen. Les deg opp på det før du begynner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

keto må prøves mer enn noen dager for å få gode resultat . hvorfor bruker du proteinpulver ?. 

Anonymkode: d0bf0...d41

Jeg har trent aktivt daglig 7 mange år, og brukt proteinpulver for å bygge/vedlikeholde muskelmasse. Jeg tenkte ikke å prøve keto i 3 dager, liksom. Tenkte mer på en periode, da, for å se hvordan det føles. 

Anonymkode: 54daf...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Lillemus skrev:

Ingen vits med noen dager, kroppen trenger flere uker på å venne seg til å endre forbrenningen. Les deg opp på det før du begynner. 

Jeg trodde ikke noen kom til å henge seg opp i den delen av spørsmålet. Jeg tenkte å prøve det i en periode, men gadd ikke gå så nøye inn på akkurat det, da det ikke var det jeg lurte på 😉

Anonymkode: 54daf...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Setter pris på å kun få svar på spørsmålet mitt, hvis noen vet det🙂👍🏻

Anonymkode: 54daf...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Setter pris på å kun få svar på spørsmålet mitt, hvis noen vet det🙂👍🏻

Anonymkode: 54daf...d45

Om du går ut fra "regelen" om at en matvare skal ha max 5 g kh/100 g så er det klart innafor dersom du tenker lchf. Keto har jeg ingen er3med, men der skal man vel helst være så nære 0 kh som mulig? 

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Lillemus skrev:

Om du går ut fra "regelen" om at en matvare skal ha max 5 g kh/100 g så er det klart innafor dersom du tenker lchf. Keto har jeg ingen er3med, men der skal man vel helst være så nære 0 kh som mulig? 

Ok, takk. Jeg prøver iaf å redusere karbohydratene en del😉 

Anonymkode: 54daf...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk. Jeg prøver iaf å redusere karbohydratene en del😉 

Anonymkode: 54daf...d45

Skal starte med det samme selv. Eier ikke selvbeherskelse når jeg har «åpent» for usunne karbohydrater. Burde kjøre keto pga ønske om raskt gå ned noen kg - men vet ikke om jeg takler en så strikt tilværelse og prøver i hvert fall lav karbo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, cilie skrev:

Skal starte med det samme selv. Eier ikke selvbeherskelse når jeg har «åpent» for usunne karbohydrater. Burde kjøre keto pga ønske om raskt gå ned noen kg - men vet ikke om jeg takler en så strikt tilværelse og prøver i hvert fall lav karbo. 

Lykke til! Jeg har kuttet ris, brød og pasta i flere mnd. Prøver å kutte godteri, og har kun spist godteri 4 gng de 8 siste ukene. Spiser mye bananer og Havre, så prøver å kutte litt der🙂

Anonymkode: 54daf...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! Jeg har kuttet ris, brød og pasta i flere mnd. Prøver å kutte godteri, og har kun spist godteri 4 gng de 8 siste ukene. Spiser mye bananer og Havre, så prøver å kutte litt der🙂

Anonymkode: 54daf...d45

Takk det samme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! Jeg har kuttet ris, brød og pasta i flere mnd. Prøver å kutte godteri, og har kun spist godteri 4 gng de 8 siste ukene. Spiser mye bananer og Havre, så prøver å kutte litt der🙂

Anonymkode: 54daf...d45

Bananer inneholder mye kh så om du skal kutte ned på kh-inntaket bør du droppe bananer... 21,7 g kh / 100 g. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...