Gå til innhold

Hva er galt med meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hele mitt liv slitt med skolegang og generelt håndterer livet dårligere enn andre "normale" . Mister ting, klarer ikke følge med, ødelegger ting med uvilje, er vimsete, sliter med å følge opp skole/jobb, klarer ikke følge instrukser, glemmer lett avtaler eller beskjeder som blir gitt, kommer for sent, dårlig tidssans, får meg ikke til å gjøre skjemaer jeg egentlig vet jeg må gjøre.. Hva kan dette skyldes? Hjerneskade? Er det noen som kjenner seg igjen? Jeg er helt ekstrem på disse tingene. Det skjer daglig.. Klarer ikke dra ut døra uten at jeg glemmer 40 ting jeg skal ha med. Det går utover alle områder i livet og jeg forstår at noe er galt men skjønner ikke hva. Har flere det likt? Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: e5ec4...4c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, dolmio skrev:

ADHD?

Er dette symptomer på det? Er det flere diagnoser som kan gjøre at jeg er slik utenom ADHD? 

AnonymBruker
Skrevet

Har det rimelig likt, og jeg har ADHD. 

Anonymkode: 52340...3b0

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har hele mitt liv slitt med skolegang og generelt håndterer livet dårligere enn andre "normale" . Mister ting, klarer ikke følge med, ødelegger ting med uvilje, er vimsete, sliter med å følge opp skole/jobb, klarer ikke følge instrukser, glemmer lett avtaler eller beskjeder som blir gitt, kommer for sent, dårlig tidssans, får meg ikke til å gjøre skjemaer jeg egentlig vet jeg må gjøre.. Hva kan dette skyldes? Hjerneskade? Er det noen som kjenner seg igjen? Jeg er helt ekstrem på disse tingene. Det skjer daglig.. Klarer ikke dra ut døra uten at jeg glemmer 40 ting jeg skal ha med. Det går utover alle områder i livet og jeg forstår at noe er galt men skjønner ikke hva. Har flere det likt? Hva bør jeg gjøre? 

ADHD eller Asbergers?

Anonymkode: 2c4ec...4a6

AnonymBruker
Skrevet

adhd

Anonymkode: de1c6...b60

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ADHD eller Asbergers?

Anonymkode: 2c4ec...4a6

Hva er forskjellen på adhd og asbergers? 

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det rimelig likt, og jeg har ADHD. 

Anonymkode: 52340...3b0

Okei. Kanskje jeg har det.. Har du fått hjelp til å håndtere disse tingene? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det sånn når jeg blir hypoman. Glemmer ting hele tiden og blir veldig lett forvirra. Kan også bli litt sånn når jeg er deprimert, da er det akkurat som om hjernen skrur seg av. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen på adhd og asbergers? 

Okei. Kanskje jeg har det.. Har du fått hjelp til å håndtere disse tingene? 

har du lest på symptomer på adhd, kjenner du deg igjen? det finnes mange gode medisiner som kan hjelpe deg. kontakt fastlegen din, du vil bli sendt videre til dps for utredning.

Anonymkode: de1c6...b60

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg har det sånn når jeg blir hypoman. Glemmer ting hele tiden og blir veldig lett forvirra. Kan også bli litt sånn når jeg er deprimert, da er det akkurat som om hjernen skrur seg av. 

Hvordan er det å være hypoman? Men jeg er sånn hele tiden. Alltid.. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det å være hypoman? Men jeg er sånn hele tiden. Alltid.. 

Ja hvis det er hele tiden er det nok mer sannsynlig ADHD eller noe sånt. Når jeg er hypoman blir jeg full av energi, klarer ikke sitte stille, klarer ikke konsentrere meg, klarer ikke fokusere på ting, så begynner på masse forskjellige ting men gjør aldri noe ferdig. 

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja hvis det er hele tiden er det nok mer sannsynlig ADHD eller noe sånt. Når jeg er hypoman blir jeg full av energi, klarer ikke sitte stille, klarer ikke konsentrere meg, klarer ikke fokusere på ting, så begynner på masse forskjellige ting men gjør aldri noe ferdig. 

Hvordan viser det seg at du er full av energi? 

Ja jeg er sånn hele tiden. Har vært helt sinnsykt vimsete siden jeg var barn. 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan viser det seg at du er full av energi? 

Ja jeg er sånn hele tiden. Har vært helt sinnsykt vimsete siden jeg var barn. 

Jeg bare blir sånn noen ganger pga bipolar. Men hvis du alltid er sånn er det ikke det. 😀

Skrevet

Jeg er sånn, og har adhd. Det finnes både medisiner og hjelp å få. Lag deg gode rutiner, ha huskelister på tlf, post it lapper overalt 🤣

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Kroniker'n skrev:

Jeg er sånn, og har adhd. Det finnes både medisiner og hjelp å få. Lag deg gode rutiner, ha huskelister på tlf, post it lapper overalt 🤣

Takk for svar :)

11 timer siden, RamonaK skrev:

Jeg bare blir sånn noen ganger pga bipolar. Men hvis du alltid er sånn er det ikke det. 😀

Ja jeg skjønner :) jeg må nok til utredning før jeg kan vite sikkert.. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :)

Ja jeg skjønner :) jeg må nok til utredning før jeg kan vite sikkert.. 

Ja synes du skal gjøre det 😀 ta kontakt med fastlegen din så henviser hn deg  

Skrevet

Om det er det ene eller det andre er jo heller ikke så vitig, men at du kan få hjelp :) det er forferdelig slitsomt å glemme ting hele tiden!

Skrevet

TS: Dette er mest sannsynlig ADHD/ADD. Snakk med fastlegen din om det. Drøft om du bør bli henvist til utredning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...