Gå til innhold

Inneslutta og mutt dagen derpå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her inne som også føler på en veldig inneslutta og mutt følelse dagen etter en sosial begivenhet? Gjelder særlig ved feks hytteturer, overnattingsturer etc med en gjeng, og man er i sosial og godt humør første dagen, for så å bli veldig inneslutta og ha behov for å trekke seg unna dag to? Kan det være sosial angst?

Anonymkode: db12e...292

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir sånn. Men det er fordi jeg blir veldig sliten psykisk. Lyd lys og mye folk gjør at systemet liksom går i overload. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her inne som også føler på en veldig inneslutta og mutt følelse dagen etter en sosial begivenhet? Gjelder særlig ved feks hytteturer, overnattingsturer etc med en gjeng, og man er i sosial og godt humør første dagen, for så å bli veldig inneslutta og ha behov for å trekke seg unna dag to? Kan det være sosial angst?

Ja, men jeg har aspergers.

Anonymkode: 106be...e24

AnonymBruker
Skrevet

Et vel helt naturlig det. Ikke noe sykelig ved det, men tvert om helt normalt. 

Anonymkode: 0d60a...cd0

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et vel helt naturlig det. Ikke noe sykelig ved det, men tvert om helt normalt. 

Anonymkode: 0d60a...cd0

Joa mulig det, men enkelte klarer å ha stabilt stemningsleie uten å få den såkalte dippen..

Skrevet

Ja jeg blir også sånn. Prøver å skjule det da. Eller, hvis det er en nær venninne så holder jeg ut mer enn en dag, men sånn som da jeg var i rusbehandling så ble jeg jo helt kake, og dermed regelmessig veldig innesluttet. 

stjernestøv
Skrevet

Tåler toppen to timer med folk, etter det er jeg sliten i hode og kropp. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om det kan være sosial angst? Eh, nei. Sosial angst er noe du har 'I' sosiale situasjoner. Ikke noe du får etterpå. Hadde du hatt sosial angst så hadde du mest sannsynlig syntes sånne sosiale begivenheter med gjenger av folk hadde vært alt for vanskelig så du hadde ikke gjort det, rett og slett.

Anonymkode: f3684...06d

Gjest dolmio
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det kan være sosial angst? Eh, nei. Sosial angst er noe du har 'I' sosiale situasjoner. Ikke noe du får etterpå. Hadde du hatt sosial angst så hadde du mest sannsynlig syntes sånne sosiale begivenheter med gjenger av folk hadde vært alt for vanskelig så du hadde ikke gjort det, rett og slett.

Det er vanlig å gruble etter en sosial situasjon når man har sosial angst (i dette tilfellet dagen etter). Så sosial angst har man etter min mening ikke bare «i» sosiale situasjoner. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, dolmio skrev:

Det er vanlig å gruble etter en sosial situasjon når man har sosial angst (i dette tilfellet dagen etter). Så sosial angst har man etter min mening ikke bare «i» sosiale situasjoner. 

Ja man grubler i ettertid også, men dersom ts ikke merker noe 'i' den sosiale situasjonen så er det ikke sosial angst.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får den følelsen av å se naboer i gata. Er jeg sosial ellers kan jeg ligge strekk ut i flere dager etterpå. M.a.o. er jeg sjeldent sosial siden det ikke er verdt det.

Anonymkode: 2a5da...b73

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...