Gå til innhold

Vente, trappe ned, aktiviteter og løsrivning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter også på svar fra behandler. Sendte melding (helsenorge) for en uke siden. Men ikke så prekært egentlig. Litt spørsmål om medisiner og plan for sommeren. Men tenker at hun har det veldig travelt med mer akutte og alvorlige saker, er på kurs eller er syk. Ikke alvorlig eller veldig lenge da håper jeg. 

Ett spm var om jeg kan redusere Efexor mer. Etter ferie med barna. Driver med en svært langsom nedtrapping, litt satt på vent oga Korona, trodde det ville komme på jobb i vår jeg. Men nå kan jeg kanskje ikke vente til det har komnet og gått, kanskje kommer det ikke. Men det er kanskje ikke lurt akkurat i ferietider likevel. Mindre faste folk på jobb. Behandler ferie. Og om sommeren har jeg ofte blitt dårlig før. Ikke i fjor. Jeg hadde nok glemt det litt siden ikke det skjedde i fjor. Ikke så bekymret for denne sommeren. Er jo mye mer stabil. Planen er på lang sikt å stå igjen med Lamictal og Wellbutrin. Tviler selv på at noen gang greier fungere på dagen og holde meg stabil uten noe som hjelper mot søvnvansker da. Men kan nok redusere.  Ja, dette med nedtrapping  er drøfta med behandler

Jeg skal få tak i den boken som @Glitterhadde lest, lese den, lese i mitt fagtidsskrift med tema Korona, være med barna, kanskje strikke litt. PRØVE å løsrive meg herfra. Fra i morgen. "I morgon i morgon, men ikkje i dag...".

Nei, jeg vet ikke hva jeg egentlig vil med dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker du gjør en veldig god jobb som legger planer for hva du kan gjøre i sommer for at det skal bli så knirkefritt som mulig. Hva mer kan man gjøre. :) Samtidig en lur ting å ha i bakhodet hva som er tiltaksplanen din hvis du blir dårlig. Har du allerede fått planlagt dette så blir det lettere å utføre tiltaket hvis du kommer dit at du trenger det. Det er jo på en måte en trygghet i seg selv. 

Skrevet
2 timer siden, Glitter skrev:

Jeg tenker du gjør en veldig god jobb som legger planer for hva du kan gjøre i sommer for at det skal bli så knirkefritt som mulig. Hva mer kan man gjøre. :) Samtidig en lur ting å ha i bakhodet hva som er tiltaksplanen din hvis du blir dårlig. Har du allerede fått planlagt dette så blir det lettere å utføre tiltaket hvis du kommer dit at du trenger det. Det er jo på en måte en trygghet i seg selv. 

Noen av de aktivitetene er sånn jeg vil, men ikke gjør så lenge jeg er så mye på nett da.

Ja, har en plan. Ett av spørsmåla var om den jeg har (dvs ligger scanna på Helsenorge fra  da jeg begynte på DPS, sendt fra tidligere behandler.) er 100 prosent oppdatert. Den funker nok for meg. Ikke store forandringer evt,  men tenkte å sende den til min nye fastlege.

Om kontakte AAT som i fjor eller fastlege om b3hov for hjelp.Om jeg ikke hører noe kontakter jeg fastlege. Er egentlig spent på å få møte min nye fastlege. Hun driver med forskning på schizofreni og bipolar, noe med biologiske aspekter. Og har forska på noe med antipsylotika og noen av bivirkningene.Så tror hun skal være oppdatert og ha peiling på det som er mitt hovedhelseproblem.

Om jeg kunne gå ned 25 mg Quetiapin. Det har jeg egentlig allerede gjort. Øker igjen hvis for lite søvn.

Ned på Efexor? Hvis ikke svar, så venter jeg med det.

Så finner jo utav det uansett egentlig. 

Skrevet
5 timer siden, Glitter skrev:

Er jo ikke viktige ting. men nok det som hadde blitt tatt opp på den avlyste timen

Skrevet
1 minutt siden, Villanda skrev:

Er jo ikke viktige ting. men nok det som hadde blitt tatt opp på den avlyste timen

Da har du i hvert fall tatt en "time" med deg selv. Hehe. :)

Skrevet
2 timer siden, Glitter skrev:

Da har du i hvert fall tatt en "time" med deg selv. Hehe. :)

😆 . Kanskje like greit. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...