Gå til innhold

Føler meg krenket og lei meg😔

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hos en lege på DPS i dag. Fortalte legen litt om at jeg er lei meg hver dag, men at jeg ikke mente at vi skulle gjøre noe med det. Det var bare en oppnysning/observasjon jeg kom med, det med at jeg er trist og har vondt hver dag. 

Legen prøvde å normalisere dette, og sa at alle mennesker føler på vonde ting i blant, og at det ikke er meningen at man skal være lykkelig hele tiden, samt flere selvfølgeligheter om det normale livet. 

Jeg ble veldig krenket av dette, og følte at legen synes jeg er dum og umoden. Men jeg har vokst opp i et hjem med rus, seksuelt misbruk og vold, og legen vet dette. Derfor synes jeg det var urettferdig å bli belært, som om jeg ikke har forståelse for at livet kan være vondt i blant. 

Legen gjorde sikkert sitt beste. Men jeg ble bare veldig lei meg, og føler meg overkjørt, mindreverdig, krenket. osv😢😢

Sikkert ikke så interessant. Trengte bare en utblåsning. 

Anonymkode: af61c...1e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var hos en lege på DPS i dag. Fortalte legen litt om at jeg er lei meg hver dag, men at jeg ikke mente at vi skulle gjøre noe med det. Det var bare en oppnysning/observasjon jeg kom med, det med at jeg er trist og har vondt hver dag. 

Legen prøvde å normalisere dette, og sa at alle mennesker føler på vonde ting i blant, og at det ikke er meningen at man skal være lykkelig hele tiden, samt flere selvfølgeligheter om det normale livet. 

Jeg ble veldig krenket av dette, og følte at legen synes jeg er dum og umoden. Men jeg har vokst opp i et hjem med rus, seksuelt misbruk og vold, og legen vet dette. Derfor synes jeg det var urettferdig å bli belært, som om jeg ikke har forståelse for at livet kan være vondt i blant. 

Legen gjorde sikkert sitt beste. Men jeg ble bare veldig lei meg, og føler meg overkjørt, mindreverdig, krenket. osv😢😢

Det er ikke farlig å bli krenket. Det skjer ingenting. 

Anonymkode: 58649...fb1

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant. 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det kan gjøre vondt å bli krenket. Det er svært mange tingen som gjør vondt uten at det er farlig. 

Anonymkode: 8e81a...239

Skrevet (endret)

Det legen sa er jo helt sant, men jeg forstår det slik at du ble lei deg fordi du ikke følte legen forstod hva tristheten din bunner ned i? At det du er trist for og den smerten du bærer på, er mye mer dyptgående enn vanlige livsutfordringer som de fleste gjennomgår i livet? Kanskje følte du han bagatelliserte det du sliter med? 

I så fall kan jeg forstå du følte deg krenket. Kan du ta dette opp med han?

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det kan gjøre vondt å bli krenket. Det er svært mange tingen som gjør vondt uten at det er farlig. 

Ja, og? Da får man lære seg å tåle litt mer. 

stjernestøv
Skrevet

Er enig med Glitter i at du må ta det opp med han, kun da kan han forstå deg bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En teori som ikke alltid holder. Noen ganger er det sunt å stå opp for seg selv og si fra .Det spørs også litt hva det å tåle mer gjør med oss. Blir vi bitter, sure, hatefulle og harde?. Mister medfølende med andre og full av kritikk mot andres svakheter?. Da foretrekker jeg heller at noen gir beskjed når de føler seg krenket. 

Skrevet

Jeg synes du skal fortelle behandler dette. Det er vondt når en føler at noen bagatelliserer når en har det vondt. 

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er vel bare å brette opp ermene og drite i det 😅 Seriøst lei av den dårlige stemningen du sprer. Har du ikke noe bedre å gjøre enn å kvekke i ulike tråder med "den dærre tonen din"? Regner med at du tåler å høre det. Ønsker deg god bedring, og god sommer. Tror du trenger det😉🌻 Nå skal jeg gjøre som du sa. Være litt tøffere, ta meg en løpetur, og prøve å gi f* i all dritten rundt meg! 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg synes du skal fortelle behandler dette. Det er vondt når en føler at noen bagatelliserer når en har det vondt. 

Skal prøve å være litt modigere, og å ta det opp neste uke. Er liksom redd for å fornærme legen tilbake ved å si at jeg ble fornærmet. Jeg vet, jeg er litt teit. På noen områder er jeg nok veldig lett krenkbar. - Men det gjør vondt, og det er skummelt å si i fra😕

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En teori som ikke alltid holder. Noen ganger er det sunt å stå opp for seg selv og si fra .Det spørs også litt hva det å tåle mer gjør med oss. Blir vi bitter, sure, hatefulle og harde?. Mister medfølende med andre og full av kritikk mot andres svakheter?. Da foretrekker jeg heller at noen gir beskjed når de føler seg krenket. 

Gode refleksjoner. Skal prøve å dra nytte av det du skriver. Jeg setter pris på å kunne uttrykke meg her, selv om det er anonymt, bare for å tømme meg litt - og det er fint å få litt støtte - samt konstruktive forslag til hvordan uttrykke seg i møte med andre. - For det er ganske skummelt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Glitter skrev:

Det legen sa er jo helt sant, men jeg forstår det slik at du ble lei deg fordi du ikke følte legen forstod hva tristheten din bunner ned i? At det du er trist for og den smerten du bærer på, er mye mer dyptgående enn vanlige livsutfordringer som de fleste gjennomgår i livet? Kanskje følte du han bagatelliserte det du sliter med? 

I så fall kan jeg forstå du følte deg krenket. Kan du ta dette opp med han?

Takk for svar. Ja, du forsto meg riktig. Legen hadde noen gode poenger, samtidig følte jeg at smerten jeg bærer på ble bagatellisert og sammenliknet med litt lettere hverdagsproblemer. Jeg forstår at alles liv er fulle av utfordringer. Jeg erfarer jo også mange vanlige utfordringer, og takler de helt fint. 
Samtidig er det en forskjell på å være nedfor fordi man har kranglet med partneren sin (f.eks), og å være nedfor fordi man f.eks blir tvunget til vold og sex av en ruset og psykotisk forelder som tror du er partneren h*ns i de øyeblikkene. Jeg håper ikke det er for selvisk å tenke at det kanskje er litt ekstra smertefullt og gjør meg litt ekstra trist. 
Det er vanskelig, fordi alle har problemer, smerter og utfordringer, og det er alltid noen som har det verre. Men jeg finner ikke så mye trøst i at alle andre også lider, hvis du skjønner. Det er fortsatt veldig ensomt og vondt. 
Men jeg får prøve å jobbe med å bli tøffere, og å bli mindre krenkbar. Skal prøve å finne noe litteratur om det, og å prøve å utvikle meg der. :)

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er vel bare å brette opp ermene og drite i det 😅 Seriøst lei av den dårlige stemningen du sprer. Har du ikke noe bedre å gjøre enn å kvekke i ulike tråder med "den dærre tonen din"? Regner med at du tåler å høre det. Ønsker deg god bedring, og god sommer. Tror du trenger det😉🌻 Nå skal jeg gjøre som du sa. Være litt tøffere, ta meg en løpetur, og prøve å gi f* i all dritten rundt meg! 

Du ble krenket, ja? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du ble krenket, ja? 

Nei, det ble jeg altså ikke :) 
Kanskje du ble trigget, siden jeg svarte deg slik. Ikke vet jeg.
- Men jeg mente det jeg skrev, og fra dette øyeblikk kommer jeg ikke til å svare deg igjen. 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal prøve å være litt modigere, og å ta det opp neste uke. Er liksom redd for å fornærme legen tilbake ved å si at jeg ble fornærmet. Jeg vet, jeg er litt teit. På noen områder er jeg nok veldig lett krenkbar. - Men det gjør vondt, og det er skummelt å si i fra😕

Skjønner at det er skummelt, men hvis du ikke sier ifra kommer du deg jo ikke ut av det. Så lenge du sier ifra på en ordentlig måte, har legen ingen grunn til å bli fornærmet.

Gjest Naana47
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legen prøvde å normalisere dette, og sa at alle mennesker føler på vonde ting i blant, og at det ikke er meningen at man skal være lykkelig hele tiden, samt flere selvfølgeligheter om det normale livet

Har opplevd dette selv med en behandler. Man kan bli litt frustrert og lei seg fordi man føler at man ikke blir tatt helt på alvor, og at det en sliter med blir bagatellisert. Jeg husker at jeg gikk hjem litt snurt etterpå og tenkte: "Hva faen er det han innbiller seg? At jeg går på DPS for moro skyld og fordi jeg har akkurat de samme problemene som alle andre? Hvorfor skal jeg gå i behandling på DPS da?" Jeg var modig i neste time og spurte ham på en forsiktig og hyggelig måte hva han mente med det han hadde sagt. Jeg sa at det i grunnen var bedre å spørre ham i stedet for at jeg skulle gå rundt og bruke unødvendig mye energi på noe jeg kanskje hadde tolket feilaktig. Da svarte han at det var et forsøk på å trøste. At siden jeg følte meg så dum og rar på så mange andre områder, så ville han at jeg i alle fall ikke skulle føle meg unormal ift det å ha vanskelige tanker og følelser. 

Så ja, det kan ha en slik forklaring også. Hvis du tør, så spør du også. Det kan ofte lønne seg!

Tillegg: En profesjonell lege/behandler blir ikke fornærmet over at en spør!  🙂

Endret av Naana47
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trist at du føler deg krenket.

Hvorfor sa du at du ikke mente at dere skulle gjøre noe med det? Det virker som om det er veldig enkelt å få deg til å føle deg krenket. 

Neste time får du ta opp dette med din legen slik at dere får snakket om dette. Legen kan ikke vite at du føler det slik hvis du ikke sier noe.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor velger du å kalle det krenket ?.  jeg ville sagt jeg ble såret .

Anonymkode: 8ae59...2c8

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Naana47 skrev:

Har opplevd dette selv med en behandler. Man kan bli litt frustrert og lei seg fordi man føler at man ikke blir tatt helt på alvor, og at det en sliter med blir bagatellisert. Jeg husker at jeg gikk hjem litt snurt etterpå og tenkte: "Hva faen er det han innbiller seg? At jeg går på DPS for moro skyld og fordi jeg har akkurat de samme problemene som alle andre? Hvorfor skal jeg gå i behandling på DPS da?" Jeg var modig i neste time og spurte ham på en forsiktig og hyggelig måte hva han mente med det han hadde sagt. Jeg sa at det i grunnen var bedre å spørre ham i stedet for at jeg skulle gå rundt og bruke unødvendig mye energi på noe jeg kanskje hadde tolket feilaktig. Da svarte han at det var et forsøk på å trøste. At siden jeg følte meg så dum og rar på så mange andre områder, så ville han at jeg i alle fall ikke skulle føle meg unormal ift det å ha vanskelige tanker og følelser. 

Så ja, det kan ha en slik forklaring også. Hvis du tør, så spør du også. Det kan ofte lønne seg!

Tillegg: En profesjonell lege/behandler blir ikke fornærmet over at en spør!  🙂

Setter stor pris på at du delte dette. På disse områdene - typ når en behandler snakker til meg på det jeg føler er slik man snakker til barn, og i tillegg snakker om akkurat disse tingene, er jeg fryktelig lett å fornærme. Har brukt alt for mye tid i dag på å tenke på dette, og å gråte og diskutere unødvendig i mitt eget hode. Kjempedumt! Må ta meg sammen. Veldig fint å få innspill med et slikt perspektiv, i alle fall

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...