Gå til innhold

Hva skjer om du belønner dårlig oppførsel ? (voldelige demonstranter)

Hvis du vil ha mer god oppførsel, og mindre dårlig oppførsel, hvordan oppnår du dette?  

4 stemmer

1. 1. Hvis du vil ha mer god oppførsel, og mindre dårlig oppførsel, hvordan oppnår du dette? Hva sier forskningen ?

• Straff god oppførsel, belønn dårlig oppførsel
      0
    • Straff dårlig oppførsel, belønn god oppførsel
      3
    • Forskningen er noe tvetydig her, vi må forske mer på dette
      1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange psykiatere og psykologer og andre med kunnskap om psykologifeltet her, så kanskje noen vet. Hvis du belønner dårlig oppførsel, og straffer god oppførsel, hva skjer med individer og samfunn da. Er det noe dere som kan noe om vil anbefale landets ledere å innføre som politikk, eller foreldre for å lære opp ungene sine slik?

Jeg føler at samfunnet vris mer og mer i retning av å belønne dårlig oppførsel, her i Trondheim f.eks var det masse, ungdommer, som ikke likte en lovlig fredelig demonstrasjon pga innholdet som var kritisk mot islam, og steinet politi og andre for å vise misnøyen, og de fikk det som de ville politiet avsluttet den lovlige demonstrasjonen pga volden. Den voldelige mobben vant, og den andre siden tapte.

Men ser ingen psykologer eller psykiatere gå ut i mediene og fordømme samfunnets respons på slik oppførsel, hvor en gir etter for voldelig mobb, og lar de vinne gang etter gang, hvorfor ikke gå ut i mediene og fortelle hva det vil gjøre med individer og samfunn, psykologisk sett. Er ikke det det vi betaler psykiatere og psykologer for, å forske på hva som skjer psykologisk med folk, avhengig av samfunsstrukturer ? Hvorfor er det helt stille, ikke et ord ?

Er det noe jeg ikke har fått med meg? Helt stille..... Samfunnet går rett i dass, og ingen fagfolk sier noe som helst om noe som helst (?)

Belønne dårlig oppførsel, bra eller dårlig, hva sier det ypperste av forskning angående dette ? Og hvorfor så stille ? Spent på denne :) 

Kjør debatt !!

Anonymkode: 3a0cb...701

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel aldri en god strategi å belønne dårlig oppførsel? 

Jeg har i hvert fall aldri fått belønning for det. Men nå er ikke jeg noen fagperson da. 

At demonstrasjonen ble avsluttet handlet vel ikke om å belønne dårlig oppførsel, men at fordi det tok en voldelig vending så måtte det avsluttes før det eskalerte. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Glitter skrev:

Det er vel aldri en god strategi å belønne dårlig oppførsel? 

Jeg har i hvert fall aldri fått belønning for det. Men nå er ikke jeg noen fagperson da. 

At demonstrasjonen ble avsluttet handlet vel ikke om å belønne dårlig oppførsel, men at fordi det tok en voldelig vending så måtte det avsluttes før det eskalerte. 

Og da fikk de voldlige venstreekstreme demonstrantene det som de ville. 

Anonymkode: f16e4...cdf

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og da fikk de voldlige venstreekstreme demonstrantene det som de ville. 

Det vet ikke jeg noe om. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Glitter skrev:

Det vet ikke jeg noe om. 

Det gjør du nok, hvis du tenker etter.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør du nok, hvis du tenker etter.

Det engasjerer meg ikke nok til å ville tenke så veldig etter. 

Jeg synes ikke negativ oppførsel skal belønnes, men det finnes negativ oppførsel som er forståelig. Og da sikter jeg ikke til denne demonstrasjonen, men på et generelt grunnlag. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange psykiatere og psykologer og andre med kunnskap om psykologifeltet her, så kanskje noen vet. Hvis du belønner dårlig oppførsel, og straffer god oppførsel, hva skjer med individer og samfunn da. Er det noe dere som kan noe om vil anbefale landets ledere å innføre som politikk, eller foreldre for å lære opp ungene sine slik?

Jeg føler at samfunnet vris mer og mer i retning av å belønne dårlig oppførsel, her i Trondheim f.eks var det masse, ungdommer, som ikke likte en lovlig fredelig demonstrasjon pga innholdet som var kritisk mot islam, og steinet politi og andre for å vise misnøyen, og de fikk det som de ville politiet avsluttet den lovlige demonstrasjonen pga volden. Den voldelige mobben vant, og den andre siden tapte.

Men ser ingen psykologer eller psykiatere gå ut i mediene og fordømme samfunnets respons på slik oppførsel, hvor en gir etter for voldelig mobb, og lar de vinne gang etter gang, hvorfor ikke gå ut i mediene og fortelle hva det vil gjøre med individer og samfunn, psykologisk sett. Er ikke det det vi betaler psykiatere og psykologer for, å forske på hva som skjer psykologisk med folk, avhengig av samfunsstrukturer ? Hvorfor er det helt stille, ikke et ord ?

Er det noe jeg ikke har fått med meg? Helt stille..... Samfunnet går rett i dass, og ingen fagfolk sier noe som helst om noe som helst (?)

Belønne dårlig oppførsel, bra eller dårlig, hva sier det ypperste av forskning angående dette ? Og hvorfor så stille ? Spent på denne :) 

Kjør debatt !!

https://www.nrk.no/trondelag/sian-demonstrasjon-i-trondheim-1.15073328 – Det vil bli reaksjonar mot enkeltpersonar i etterkant, opplyser politiet til NRK.

Anonymkode: 5d433...418

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Glitter skrev:

Det engasjerer meg ikke nok til å ville tenke så veldig etter. 

Jeg synes ikke negativ oppførsel skal belønnes, men det finnes negativ oppførsel som er forståelig. Og da sikter jeg ikke til denne demonstrasjonen, men på et generelt grunnlag. 

Dette er bare feig  svada.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare feig  svada.

Vet ikke helt hva du mener med dette. 

Skrevet

Vold ol fra begge sider irriterer meg , det tar bort fokuset fra saken, pluss at man fremstår som usiviliserte. Jeg respekterer alles rett til demonstrere og protestere , det er en stor del av å bo i et demokrati så vidt jeg ser det. Jeg er på venstresiden selv , og har vært demonstrant, jeg har protestert og vært med på møter. Og det gremmer meg å si at det alltid er vold, fra begge sider. Det ødelegger så mye for alle andre som bare vil bli hørt eller protestere på en fredelig måte. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, RamonaK skrev:

Vold ol fra begge sider irriterer meg , det tar bort fokuset fra saken, pluss at man fremstår som usiviliserte. Jeg respekterer alles rett til demonstrere og protestere , det er en stor del av å bo i et demokrati så vidt jeg ser det. Jeg er på venstresiden selv , og har vært demonstrant, jeg har protestert og vært med på møter. Og det gremmer meg å si at det alltid er vold, fra begge sider. 

Var det ikke "den gode" venstresiden som stod for volden her? Og i de fleste lignende lovlige demonstasjoner?

AnonymBruker
Skrevet

La nå SIAN få demonstrere i fred. Visst finnes det rasister blant Sian folk. Men det finnes venstreekstremister blant antifa bermen. De er ikke noe som helst bedre. Men når |12% av norges journalister ville stemt på revelusjonære rødt så er det kanskje ikke noe annet å vente. Det er fritt fram for venstreekstremisme i dette landet, og i mange andre europeiske land.

Sian har mye grums, men det har pokker meg også antifa.

Anonymkode: 79fba...669

Skrevet

Det var da litt av et spørsmål :)

Det burde være lett å samle nordmenn mot SIAN. Jeg tror ingen ting i vår historie preger oss mer enn krigen mot nazismen. Nazisme og rasisme er selve symbolet på ren ondskap.

Det eneste som kan gå galt for antirasistene er at de spenner bein på seg selv. Det gjorde de til gangs. Avisene handler bare om at de kastet stein på politiet. De klarte faktisk å stjele all negativ oppmerksomhet fra SIAN. Jeg fatter ikke at det er mulig å være så dum.

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Grendel skrev:

Det burde være lett å samle nordmenn mot SIAN. Jeg tror ingen ting i vår historie preger oss mer enn krigen mot nazismen. Nazisme og rasisme er selve symbolet på ren ondskap.

Det eneste som kan gå galt for antirasistene er at de spenner bein på seg selv. Det gjorde de til gangs. Avisene handler bare om at de kastet stein på politiet. De klarte faktisk å stjele all negativ oppmerksomhet fra SIAN. Jeg fatter ikke at det er mulig å være så dum.

Ytre venstre har en meget lav terskel for å bruke vold mot alle de er uenige med. 

Anonymkode: 5019e...ded

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ytre venstre har en meget lav terskel for å bruke vold mot alle de er uenige med. 

Anonymkode: 5019e...ded

Ja. Jeg tror venstresiden mangler klare grenser for når man går over streken og er ekstremist. På høyresiden er den grensen veldig klar. 

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, Grendel skrev:

Hvorfor ikke svare på spørsmålet ? :) 

58 minutter siden, Grendel skrev:

Det burde være lett å samle nordmenn mot SIAN. Jeg tror ingen ting i vår historie preger oss mer enn krigen mot nazismen.

Må ærlig innrømme at jeg ikke aner noe om SIAN (ut over diverse medieartikler om koranbrenning etc..), og det har vel ingenting med saken å gjøre uansett, men det som står på wikipedia /kjapt søk på nettsiden deres, virker de være veldig spesifikke på at de er for menneskerettigheter og frihet og demokrati, men at de er imot religionen Islam (ikke imot muslimer som mennesker, men religionens påvirkning på dem og samfunnet). Dette er ikke helt det jeg vil kalle nazisme, men hva vet jeg.

1 time siden, Grendel skrev:

Var ikke antirasistene som kastet stein, antirasistene bare nøret opp under hatet mot politi og religionskritikerne, og stod tilbake mens minoritetene gikk frem og steinet.

Jeg tror ikke antirasistene er dumme, de er veldig utspekulerte og vet akuratt hva dem gjør og hvorfor, de kunne ikke brydd seg mindre om disse minoritetne eller "rasisme", det er ikke deres agenda, det er kommunisme som er deres agenda, og for å få til det trenger de en revolusjon, og gjett hvem det er de ønsker skal starte den, for dem, mens de sitter og runker til Marx bøker ;) 

Ikke la deg lure av disse kommunistene

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke la deg lure av disse kommunistene

Anarkist-bøller. Men jeg tenker, har vi for veikt politi når de får lov til å holde på slik? 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anarkist-bøller. Men jeg tenker, har vi for veikt politi når de får lov til å holde på slik? 

Tror ikke politiet ønsker å holde på slik, de blir beordret til det, at de på forhånd vet at en gjeng med kriminelle skal være i et område, men ikke har nok mannskap når dagen kommer, og ikke lov til å ruke maktmidler til å stanse dem, er i mine øyne helt uakseptabel politikk, men tror det er politikernes skyld ikke politiet, og, selvsagt folket sin skyld siden de stemmer på politikerne.

Trondheim kollapser med Oslo tendenser for tiden (svenske tilstander), og ingen gjør noe som helst, ingen lærer av feilene til Oslo, en bare kjører på med venstre-greiene. 

77d52376-ad8a-4409-afda-16cc204ad25a

Her er noen av dem på torget ved en tidligere anledning, og her er løsningen deres ( bak betalingsmur). https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2020/06/16/Vil-forby-demonstrasjoner-med-«rasistisk-budskap»-22091973.ece Løsningen deres er å forby "provoserende" (men lovlig.. etter grunnloven) oppførsel som fører til at "folk" steiner politiet.

Det er jo selvsagt en "løsning" det, men er det virkelig en løsning som vil føre til en bedre fremtid, eller er det et steg nærmere kollaps av samfunnet slik vi kjenner det. Jeg tror vi alle vet svaret, og er det det folket vil, så er det det folket vil få. Men er tragisk å se samfunnet gå under, men, folk får velge hva de vil, håper de forstår hva det er de ber om.

AnonymBruker
Skrevet

bruke*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...