Gå til innhold

Ekstrem trøtthet i fjellet... why?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er godt trent, og trener til vanlig 7-8 økter i uka. Kan fint løpe en mil, og kan fint trene styrke. Føler meg i god form, både styrke og utholdenhet. Men når jeg kommer i fjellet blir jeg rett og slett sykt sliten!

Synes det er så rart. Da mener jeg ikke nødvendigvis på toppen av en 2000m topp (også det), men på fjellet generelt. Jeg har hatt to fjellturer nå i det siste. Hjemme har jeg løpt rundt, lett som bare det. På fjellet går jeg som en 90-åring, og det føles som om jeg bare burde legge meg ned å sove etter kun 50-meter med gåing. Det er litt flaut. Jeg sliter med å sette et bein foran det andre nesten før jeg har begynt å gå. Det føles hardt å puste, og noen ganger har jeg lurt på om jeg har vært alvorlig syk. Men når jeg kommer hjem - typ rett etter jeg har kommet hjem, da kan jeg løpe tunge oppoverbakker (f.eks en 6 km oppoverbakke her jeg bor, som er langt mer krevende enn en rett vei på fjellet der jeg sliter. Er jeg helt rar, eller?

Anonymkode: 3a2f1...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
På 19.7.2020 den 15.35, AnonymBruker skrev:

Jeg er godt trent, og trener til vanlig 7-8 økter i uka. Kan fint løpe en mil, og kan fint trene styrke. Føler meg i god form, både styrke og utholdenhet. Men når jeg kommer i fjellet blir jeg rett og slett sykt sliten!

Synes det er så rart. Da mener jeg ikke nødvendigvis på toppen av en 2000m topp (også det), men på fjellet generelt. Jeg har hatt to fjellturer nå i det siste. Hjemme har jeg løpt rundt, lett som bare det. På fjellet går jeg som en 90-åring, og det føles som om jeg bare burde legge meg ned å sove etter kun 50-meter med gåing. Det er litt flaut. Jeg sliter med å sette et bein foran det andre nesten før jeg har begynt å gå. Det føles hardt å puste, og noen ganger har jeg lurt på om jeg har vært alvorlig syk. Men når jeg kommer hjem - typ rett etter jeg har kommet hjem, da kan jeg løpe tunge oppoverbakker (f.eks en 6 km oppoverbakke her jeg bor, som er langt mer krevende enn en rett vei på fjellet der jeg sliter. Er jeg helt rar, eller?

Anonymkode: 3a2f1...816

Spiser du nok før du drar på tur ? Har du med matpakke ? 

Jeg kan gå helt tom for energi på fjellet, men etter en matpause er jeg som « ny » igjen. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 19.7.2020 den 15.35, AnonymBruker skrev:

Jeg er godt trent, og trener til vanlig 7-8 økter i uka. Kan fint løpe en mil, og kan fint trene styrke. Føler meg i god form, både styrke og utholdenhet. Men når jeg kommer i fjellet blir jeg rett og slett sykt sliten!

Synes det er så rart. Da mener jeg ikke nødvendigvis på toppen av en 2000m topp (også det), men på fjellet generelt. Jeg har hatt to fjellturer nå i det siste. Hjemme har jeg løpt rundt, lett som bare det. På fjellet går jeg som en 90-åring, og det føles som om jeg bare burde legge meg ned å sove etter kun 50-meter med gåing. Det er litt flaut. Jeg sliter med å sette et bein foran det andre nesten før jeg har begynt å gå. Det føles hardt å puste, og noen ganger har jeg lurt på om jeg har vært alvorlig syk. Men når jeg kommer hjem - typ rett etter jeg har kommet hjem, da kan jeg løpe tunge oppoverbakker (f.eks en 6 km oppoverbakke her jeg bor, som er langt mer krevende enn en rett vei på fjellet der jeg sliter. Er jeg helt rar, eller?

Anonymkode: 3a2f1...816

Noe med balanse som sliter deg ut i ulent terreng?

Anonymkode: 230ba...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...