Gå til innhold

Kan nav dekke trening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har veldig lyst til å starte på trening, men jeg lurer på om nav kan dekke det for meg? 

Har bare penger til mat og mobilregning i tillegg til husleie.  

Anonymkode: 15623...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har veldig lyst til å starte på trening, men jeg lurer på om nav kan dekke det for meg? 

Har bare penger til mat og mobilregning i tillegg til husleie.  

Anonymkode: 15623...af3

Tror uansett ikke jeg har svar på spørsmålet ditt, men jeg vet at ingen kan svare utifra den lille informasjonen du gir her. 
Det er mange som ikke har råd til å trene på treningssenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har veldig lyst til å starte på trening, men jeg lurer på om nav kan dekke det for meg? 

Har bare penger til mat og mobilregning i tillegg til husleie.  

Anonymkode: 15623...af3

Nei.

Tren ute i guds frie natur. 

Anonymkode: ce9c9...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har veldig lyst til å starte på trening, men jeg lurer på om nav kan dekke det for meg? 

Har bare penger til mat og mobilregning i tillegg til husleie.  

Anonymkode: 15623...af3

Jeg vet ikke svaret her, men antar neppe, med mindre du har en medisinsk tilstand som tilsier at trening er viktig for deg og det vil kreve attest fra lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke treningssenter. Joggeturer på flatmark og i bakker og styrketrening med egen kroppsvekt på matte inne. Du kan også kjøpe et par vekter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har veldig lyst til å starte på trening, men jeg lurer på om nav kan dekke det for meg? 

Har bare penger til mat og mobilregning i tillegg til husleie.  

Anonymkode: 15623...af3

Mange steder finnes en ordning som heter Aktiv på dagtid. Her tilbys trening til folk som mottar en eller annen ytelse fra nav, og treningen koster nesten ingenting. Hvis du ikke er i full jobb, så kan du sjekke om din kommune har aktiv på dagtid.

Det kan være lettere å starte med trening ved hjelp av litt instruksjon og struktur. Lykke til🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har veldig lyst til å starte på trening, men jeg lurer på om nav kan dekke det for meg? 

Har bare penger til mat og mobilregning i tillegg til husleie.  

Anonymkode: 15623...af3

Her er det gratis trening via psykisk helse/dagsenteret, så er det gratis på frisklivssentralen. På dps er det og trening som er kjempedyrt før du får frikort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg vet ikke svaret her, men antar neppe, med mindre du har en medisinsk tilstand som tilsier at trening er viktig for deg og det vil kreve attest fra lege.

Har problemer med ryggen, og jeg tror at det kun er trening som kan hjelpe for det. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal trene. Trenger nesten en instruktør som kan vise meg noen øvelser. 

Anonymkode: 15623...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har problemer med ryggen, og jeg tror at det kun er trening som kan hjelpe for det. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal trene. Trenger nesten en instruktør som kan vise meg noen øvelser. 

Anonymkode: 15623...af3

En time med pt og du har fått en del øvelser. Forøvrig er aktivitet viktig ved ryggsmerter, ikke nødvendigvis trening. Gå turer i skog og mark, ikke så mye på asfalt og bruk kroppen (uten å tyne den!), ikke vær for mye i ro, det er ikke bra for vonde rygger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...