Gå til innhold

Hvordan får dere dette til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg får vondt i nedre del av ryggen og i kneet når jeg tøyer ut for å få til dette. Hvordan har dere fått det til? 

Hvordan øvelser har dere gjort? Jeg kommer bare rett til kneet. 

15610313-EDC0-45E4-8388-23E112564313.jpeg

Anonymkode: 8dd1a...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er medfødt tror jeg. Jeg kjenner at det strekker litt bak knærne, men har ikke problemer med å ta håndflaten i gulvet og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får vondt i nedre del av ryggen og i kneet når jeg tøyer ut for å få til dette. Hvordan har dere fått det til? 

Hvordan øvelser har dere gjort? Jeg kommer bare rett til kneet. 

15610313-EDC0-45E4-8388-23E112564313.jpeg

Anonymkode: 8dd1a...4e0

Dels er det medfødt og dels er det mye tøyeøvelser.

 

Har selv bestandig vært relativt stiv, og før jeg begynte med litt yoga og mer strekking etter trening for noen år siden, klarte jeg ikke ta i bakken med strake knær og føttene samlet. Det gjør jeg nå, men er langt fra å snuse på leggene, slik damen i illustrasjonen gjør. Du må bare tøye ofte og mye for å bli litt mer fleksibel. Ingen vits i å ta i så hardt du kan, men tøyningen må holdes lenge, gjerne opptil 10 minutter. Om du ønsker veiledning, finnes det mange tøyeprogrammer på nettet.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg har vært stiv bestandig, så jeg får ikke dette til. Driver og tøyer og bøyer her hjemme fordi jeg har så stive hofter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
UtakknemligDiva

Jeg var kjempe stiv som barn. Klarte ikke ta i gulvet men jeg irriterte vettet av meg og ble opphengt i å være myk, telte til 15 før jeg slapp hver gang jeg hadde vært aktiv. Det var jævlig, men det gikk lettere og lettere. Den dag i dag klarer jeg å ta i gulvet uten problemer. 
Så om du faktisk står på og tøyer så blir det bedre. 
Men hvis du har eksmtreme smerter bør du kanskje ta noe røntgen ellerno

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid vært stiv bak på lårene og nå også i korsryggen. Har aldri klart å legge håndflatene i golvet, men da jeg trente yoga, ble jeg mykere. Lærte der å holde posisjonen lenge, og for hvert utpust strekker du litt mer. 

Må visst til med litt tøyeøvelser igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...