Gå til innhold

Northug


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med deg? 

Anonymkode: b21fd...123

Er det noe galt med folk når de syns at det er idiotisk å ruse seg for så å sette seg i bilen og kjøre? Det er tross alt andre gangen han gjør det. Da er det ikke lenger uheldige omstendigheter, men idioti. 

Anonymkode: a6fce...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg er redd han har et stoffproblem, når han kjører ruset rett fra barneskiskole.

Uavhengig av barneskiskole ser jeg vel ikke bort fra at han så behov for rus etter å være ferdig med jobben. Bekymringsverdig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, Ekstra skrev:

Uavhengig av barneskiskole ser jeg vel ikke bort fra at han så behov for rus etter å være ferdig med jobben. Bekymringsverdig uansett.

La merke til hva kameraten uttalte, at han ikke er overrasket og at det har gått rykter om hva Nortug drev med på fritiden . 

Bare trist 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe galt med folk når de syns at det er idiotisk å ruse seg for så å sette seg i bilen og kjøre? Det er tross alt andre gangen han gjør det. Da er det ikke lenger uheldige omstendigheter, men idioti. 

Anonymkode: a6fce...4fc

Hen sa ikke at handlingen var idiotisk, men at han er en idiot. Forskjell på det ser du. Fordømmelse til selve personen, ikke til selve handlingen. Forstår du da? 

Anonymkode: b21fd...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2020 den 8.16, Grendel skrev:

Det er stakkarslig rett og slett. Han er på vei til å bli en ny Matti Nykanen. (For unge lesere: En finsk superstjerne i hoppsporten som endte som alkoholiker og vrak) 

Herregud så fordømmende. Har aldri gjort noe galt du da? Behov for å rakke ned på en som ligger nede? DET er stakkarslig. 

Anonymkode: b21fd...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så fordømmende. Har aldri gjort noe galt du da? Behov for å rakke ned på en som ligger nede? DET er stakkarslig. 

Anonymkode: b21fd...123

Hvordan vil du beskrive det han har gjort? Hva skal man si om det? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Grendel skrev:

Ja, det var min første tanke, men så ble jeg litt i tvil. Jeg vet ikke hvorfor han ble testet, men det er kanskje en god idé å teste alle som kjører så fort. 

Vi får se hva som kommer frem. 

Hei

jeg tror det er meget sannsynlig å bli testet og tatt blodprøve av når man er tatt for gang nr 2. Både med rus og fartsoverskridelse.

i følge foreldres beskrivelser av han på skiskolen, fremstod han helt normal. Så inn til noe annet er avdekket, så håper jeg han « bare» kjørte for fort, og faktisk med en god bil... og om man kjører på 110 vei... tro meg, det er lett å kjøre for fort.

jeg elsker fart men er livredd for å miste sertifikatet så jeg tar ikke slike sjangser. Men når jeg kjører la oss si pent med cruisecontrol på 130 i 110 felt, så suser jo ganske mange forbi i 150/160... så den farten er ikke avskrekkende. Og en slik fart betyr ikke at man er rusa på stoff.

verre om han kjørte ruspåvirket, men det står altså igjen å vite. De fleste som kjører for fort har gode biler og liker fart, og jeg mener slike biler som han hadde, bør man tenke seg om å kjøpe når man bor i Norge, med de veier og fartsgrenser vi har. Jeg har god bil selv, men cruisecontrol og redsel for bot gjør at jeg holder meg unna for høy fart.

men lett, det er det ikke alltid.

når du har 110 vei, så er veien oftest god nok for 160, men da holder fornuften en igjen, og redsel for bot og førerkort for de fleste av oss over-fartsgrensen-trafikanter 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei

jeg tror det er meget sannsynlig å bli testet og tatt blodprøve av når man er tatt for gang nr 2. Både med rus og fartsoverskridelse.

i følge foreldres beskrivelser av han på skiskolen, fremstod han helt normal. Så inn til noe annet er avdekket, så håper jeg han « bare» kjørte for fort, og faktisk med en god bil... og om man kjører på 110 vei... tro meg, det er lett å kjøre for fort.

jeg elsker fart men er livredd for å miste sertifikatet så jeg tar ikke slike sjangser. Men når jeg kjører la oss si pent med cruisecontrol på 130 i 110 felt, så suser jo ganske mange forbi i 150/160... så den farten er ikke avskrekkende. Og en slik fart betyr ikke at man er rusa på stoff.

verre om han kjørte ruspåvirket, men det står altså igjen å vite. De fleste som kjører for fort har gode biler og liker fart, og jeg mener slike biler som han hadde, bør man tenke seg om å kjøpe når man bor i Norge, med de veier og fartsgrenser vi har. Jeg har god bil selv, men cruisecontrol og redsel for bot gjør at jeg holder meg unna for høy fart.

men lett, det er det ikke alltid.

når du har 110 vei, så er veien oftest god nok for 160, men da holder fornuften en igjen, og redsel for bot og førerkort for de fleste av oss over-fartsgrensen-trafikanter 🙂

 

Artig at det er redselen for bot som gjør at du senker farten. Burde heller vært motivert av redsel for å drepe noen andre.

Anonymkode: 3ebab...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei

jeg tror det er meget sannsynlig å bli testet og tatt blodprøve av når man er tatt for gang nr 2. Både med rus og fartsoverskridelse.

i følge foreldres beskrivelser av han på skiskolen, fremstod han helt normal. Så inn til noe annet er avdekket, så håper jeg han « bare» kjørte for fort, og faktisk med en god bil... og om man kjører på 110 vei... tro meg, det er lett å kjøre for fort.

jeg elsker fart men er livredd for å miste sertifikatet så jeg tar ikke slike sjangser. Men når jeg kjører la oss si pent med cruisecontrol på 130 i 110 felt, så suser jo ganske mange forbi i 150/160... så den farten er ikke avskrekkende. Og en slik fart betyr ikke at man er rusa på stoff.

verre om han kjørte ruspåvirket, men det står altså igjen å vite. De fleste som kjører for fort har gode biler og liker fart, og jeg mener slike biler som han hadde, bør man tenke seg om å kjøpe når man bor i Norge, med de veier og fartsgrenser vi har. Jeg har god bil selv, men cruisecontrol og redsel for bot gjør at jeg holder meg unna for høy fart.

men lett, det er det ikke alltid.

når du har 110 vei, så er veien oftest god nok for 160, men da holder fornuften en igjen, og redsel for bot og førerkort for de fleste av oss over-fartsgrensen-trafikanter 🙂

 

Ja, det er ganske fort gjort å bryte fartsgrensen ettertrykkelig hvis man kjører forbi noen med en rask bil, men 168 er mye...

Den første reaksjonen min var basert på at han var ruset på kokain. Hvis han "bare" har kjørt for fort er flere som har svin på skogen. Kona har tilgitt ham allerede, men hun har et ganske stort Northug-crush tror jeg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grendel skrev:

Ja, det er ganske fort gjort å bryte fartsgrensen ettertrykkelig hvis man kjører forbi noen med en rask bil, men 168 er mye...

Den første reaksjonen min var basert på at han var ruset på kokain. Hvis han "bare" har kjørt for fort er flere som har svin på skogen. Kona har tilgitt ham allerede, men hun har et ganske stort Northug-crush tror jeg 😄

Ja enig 168 er høyt på norske veier.

jeg tror faktisk han « bare» har kjørt for fort.

bra kona, sånne koner man vil ha:-)

ang å kjøre for fort... jeg og du er nok av de få som gjør det/ erkjenner det på dol, på kjøring på veien, ser man jo bare at man er som folk flest, man liker komme raskt frem om vei og situasjon gjør det forsvarlig.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Madelenemie skrev:

Hei

jeg tror det er meget sannsynlig å bli testet og tatt blodprøve av når man er tatt for gang nr 2. Både med rus og fartsoverskridelse.

i følge foreldres beskrivelser av han på skiskolen, fremstod han helt normal. Så inn til noe annet er avdekket, så håper jeg han « bare» kjørte for fort, og faktisk med en god bil... og om man kjører på 110 vei... tro meg, det er lett å kjøre for fort.

jeg elsker fart men er livredd for å miste sertifikatet så jeg tar ikke slike sjangser. Men når jeg kjører la oss si pent med cruisecontrol på 130 i 110 felt, så suser jo ganske mange forbi i 150/160... så den farten er ikke avskrekkende. Og en slik fart betyr ikke at man er rusa på stoff.

verre om han kjørte ruspåvirket, men det står altså igjen å vite. De fleste som kjører for fort har gode biler og liker fart,

Hva med oss som ikke har råd til dyre Tesla'er, skal ikke vi ha lov til å kjøre fort fordi vi ikke har gode biler?

Anonymkode: 73ecf...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med oss som ikke har råd til dyre Tesla'er, skal ikke vi ha lov til å kjøre fort fordi vi ikke har gode biler?

Anonymkode: 73ecf...fe6

Det er samme fartsgrense for alle biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspergers Inc.
36 minutter siden, Madelenemie skrev:

Ja enig 168 er høyt på norske veier.

jeg tror faktisk han « bare» har kjørt for fort.

bra kona, sånne koner man vil ha:-)

ang å kjøre for fort... jeg og du er nok av de få som gjør det/ erkjenner det på dol, på kjøring på veien, ser man jo bare at man er som folk flest, man liker komme raskt frem om vei og situasjon gjør det forsvarlig.

Jeg trodde vi med aspergers var opptatt å følge lover og regler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Artig at det er redselen for bot som gjør at du senker farten.

Anonymkode: 3ebab...920

Slik er det nok for de aller fleste av oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, kupton skrev:

Slik er det nok for de aller fleste av oss. 

Ja for de fleste menn, Ikke for kvinner. Vi ser mulig konsekvens av ting. Det nok en grunn til at flest menn dør i trafikken og forårsaker de fleste ulykkene tror du ikke?  Jeg holder meg til fartsgrensen, tenker at det er en grunn for at fartsgrensen er som den er og at det er kompetente personer som har avgjort det. Jo raskere du kjøre jo mindre sjanse for å overleve en bilkrasj. Slik tenker jeg, ikke hvor mye jeg eventuelt får i bot. Så din påstand burde være: "Slik er det nok for de aller fleste menn."

Anonymkode: 3ebab...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, kupton skrev:

Slik er det nok for de aller fleste av oss. 

Er det derfor du ikke begår kriminalitet også?

Finn meg til å tenke på kristne som påstår ateister ikke har moral fordi de ikke kan skremmes med helvetes evige pine.

Anonymkode: 73ecf...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aspergers Inc. skrev:

Jeg trodde vi med aspergers var opptatt å følge lover og regler?

Ja jeg tror det stemmer.

for meg har imidlertid sunn fornuft alltid slått inn når det kommer til hestekrefter og bilkjøring. Har aldri ligget som en demonstrant i venstre kjørefil og « bestemt» andres fart. Venstre felt er en forbikjørerefil, og enda verre er det om man oppfører seg som en «terrorist» og kjører under fartsgrensen feks i Gudbrandsdalen i enfelst motorvei da er man faktisk delvis ansvarlig for andres farlige forbikjøringer. Delvis.

Jeg skrur på avslappende musikk og tenker jeg har Å gjøre med en psykisk syk nevrotiker foran meg, så tar ingen sjangser på forbikjøring, men jeg vet at fartssinker skaper store problemer og farlige situasjoner på norske veier.
selv tar jeg få sjangser, så jeg lar meg ikke provosere til forbikjøring, men jeg vet slik defensiv kjøring skaper unødvendige og farlige situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja for de fleste menn, Ikke for kvinner. Vi ser mulig konsekvens av ting. Det nok en grunn til at flest menn dør i trafikken og forårsaker de fleste ulykkene tror du ikke?  Jeg holder meg til fartsgrensen, tenker at det er en grunn for at fartsgrensen er som den er og at det er kompetente personer som har avgjort det. Jo raskere du kjøre jo mindre sjanse for å overleve en bilkrasj. Slik tenker jeg, ikke hvor mye jeg eventuelt får i bot. Så din påstand burde være: "Slik er det nok for de aller fleste menn."

Anonymkode: 3ebab...920

😀

Tror du må revurdere ideene dine om at dette ikke gjelder kvinner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Grendel skrev:

Ja, det er ganske fort gjort å bryte fartsgrensen ettertrykkelig hvis man kjører forbi noen med en rask bil, men 168 er mye...

På den strekningen er det egentlig ikke så hinsides fort, avhengig av føre og trafikk, så klart. Politiet vet hvor de skal stå for å ta fartssynderne, og vi vet jo ikke hvor lenge han holdt denne hastigheten. Jeg har selv kjørt i 150-160 enkelte steder i utlandet og det har vært med biler som ikke er i den grad bygget for fart. Med min bil er alt over 130 på grensa til tortur og det er nok muligens like greit 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Madelenemie skrev:

😀

Tror du må revurdere ideene dine om at dette ikke gjelder kvinner:-)

Revurdere fakta altså? Vanskelig det. Tror du å revurdere å ikke kommentere alt.

Anonymkode: 3ebab...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...