Gå til innhold

Northug


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, cathlin skrev:

Har dere god strategi for innkjøring på motorvei og når man kjører i ytre høyre fil og skal slippe inn biler på motorvei? Jeg stresser mest med det når jeg kjører bil. Må jo hele tiden lese trafikken og se det an såklart. Har ikke landet på om det er best å gi på med gass og brøyte seg inn med god selvtillit eller hur. Vil gjerne ha et tydeligst mulig bilkropps-språk. Prøver å følge fletteregelen der det passer og når vi er flere som skal på og flere som kommer på. 

Ikke noe å stresse med, som regel går det helt greit. :) De som lager trøbbel er de som kommer trillende i 50 og skal inn på en vei med 80-sone - de er det jo håpløst å slippe inn!

Her er det på et sted en fotoboks i enden av påkjøringsfeltet, noe som selvfølgelig fører til at ingen vil gi på litt for å slippe inn eller komme seg inn og det oppstår en del farlige situasjoner av den grunn, det har jeg selv sett. Ikke alltid det er så lett å legge seg ut i venstre felt heller, det kan jo godt være smekkfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Lillemus skrev:

Ikke noe å stresse med, som regel går det helt greit. :) De som lager trøbbel er de som kommer trillende i 50 og skal inn på en vei med 80-sone - de er det jo håpløst å slippe inn!

Her er det på et sted en fotoboks i enden av påkjøringsfeltet, noe som selvfølgelig fører til at ingen vil gi på litt for å slippe inn eller komme seg inn og det oppstår en del farlige situasjoner av den grunn, det har jeg selv sett. Ikke alltid det er så lett å legge seg ut i venstre felt heller, det kan jo godt være smekkfullt.

Venstre kan være smekkfult. Jeg har vært på nippen til å lage trøbbel ved å kjøre for usikkert. Bedre å komme opp i riktig fart ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, cathlin skrev:

Venstre kan være smekkfult. Jeg har vært på nippen til å lage trøbbel ved å kjøre for usikkert. Bedre å komme opp i riktig fart ja.

Skal du komme inn så lett og smidig som mulig må du holde samme fart som de som ligger i feltet du skal inn i. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cathlin skrev:

Har dere god strategi for innkjøring på motorvei og når man kjører i ytre høyre fil og skal slippe inn biler på motorvei? Jeg stresser mest med det når jeg kjører bil. Må jo hele tiden lese trafikken og se det an såklart. Har ikke landet på om det er best å gi på med gass og brøyte seg inn med god selvtillit eller hur. Vil gjerne ha et tydeligst mulig bilkropps-språk. Prøver å følge fletteregelen der det passer og når vi er flere som skal på og flere som kommer på. 

Uff, det har jeg begynt å tulle med også. Her forleden stoppet jeg på påkjøringsfeltet da det kom to vogntog, og jeg ende med blinke meg ut på skuldra... Jeg har blitt skikkelig pingle i trafikken brått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, cathlin skrev:

Har dere god strategi for innkjøring på motorvei og når man kjører i ytre høyre fil og skal slippe inn biler på motorvei? Jeg stresser mest med det når jeg kjører bil. Må jo hele tiden lese trafikken og se det an såklart. Har ikke landet på om det er best å gi på med gass og brøyte seg inn med god selvtillit eller hur. Vil gjerne ha et tydeligst mulig bilkropps-språk. Prøver å følge fletteregelen der det passer og når vi er flere som skal på og flere som kommer på. 

Jeg tenker at påkjøringsfeltet er der for at man skal komme opp i fart før man begynner å blande seg med de andre bilene. Så bånn gass! Med mindre det er kø da, eller man kjører en veldig rask bil. Ligger man i høyre felt, legger man seg over i venstre hvis det er mulig.  Jeg har sett noen forsøke det når det ikke har vært mulig, slikt lager bare kaos i trafikken 😅 Også legger man seg tilbake i høyre når man kan. Det er det mange som glemmer. Må man holde seg i høyre, må man prøve å forstå hva den andre sjåføren har planer om. Det hjelper lite at begge skal slippe fram hverandre. Så hvis jeg slipper opp gassen og ser at den andre bilen gjør det samme, skynder jeg meg å gi på litt. De som bare peiser på, er litt lettere. De er veldig tydelige på at det er livsviktig for dem å komme først, så da får de lov til det. Er det nedoverbakke og man vil inn før en trailer, må man huske at de har en veldig lang bremselengde, så da må man sørge for å kjører fortere enn traileren, ikke slippe gassen så fort man er ute i høyre felt. Samme gjelder forsåvidt oppover, men der er ikke bremselengden et problem, det er bare det at traileren gjerne vil holde turtallet opp for å ikke miste fart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 15.8.2020 den 18.08, Grendel skrev:

Det at en så voksen mann kjører i 168 i narkorus på en torsdag tror jeg mange vanlige folk sliter med å forstå. Særlig når det er andre gang noe sånt skjer. Når rus skaper alvorlige problemer i livet er det per definisjon et rusproblem. Det er trist. Håper han greier å legge om stilen. 

Det er sant. Han stjal oppmerksomheten fra Jakob Ingebrigtsen som tok europarekord på 1500m i går. Det er en større sak. 

Rusprøven viser at han ikke var ruset da han kjørte. Da synes jeg plutselig at han har fått straff nok for råkjøringen allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, frosken skrev:

Rusprøven viser at han ikke var ruset da han kjørte. Da synes jeg plutselig at han har fått straff nok for råkjøringen allerede. 

Kan være enig i det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette kan få folk til å forstå at man ikke skal forhåndsdømme basert på antagelser. Det er vel noe som heter at man er uskyldig til det motsatte er bevist. Men i praksis, blant menigmann, virker det mer som at man er skyldig til det motsatte er bevist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, frosken skrev:

Rusprøven viser at han ikke var ruset da han kjørte. Da synes jeg plutselig at han har fått straff nok for råkjøringen allerede. 

Ja, jeg er enig i at det er en veldig stor forskjell. Det er ikke lov å kjøre i 200 uansett, men det ville tross alt vært noe helt annet type risiko å kjøre så fort i rus.

Jeg skylder litt på politiet som melder at de fikk "mistanke om at han var beruset". Da får man inntrykk av at han fremsto som beruset.

Han må nok regne med å få mer straff. Det er normalt å miste førerkortet en stund pluss bot og/eller fengsel når man kjører så fort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Grendel skrev:

Ja, jeg er enig i at det er en veldig stor forskjell. Det er ikke lov å kjøre i 200 uansett, men det ville tross alt vært noe helt annet type risiko å kjøre så fort i rus.

Jeg skylder litt på politiet som melder at de fikk "mistanke om at han var beruset". Da får man inntrykk av at han fremsto som beruset.

Han må nok regne med å få mer straff. Det er normalt å miste førerkortet en stund pluss bot og/eller fengsel når man kjører så fort.

 

Han vil selvfølgelig bli straffet, og det er alt annet enn greit å kjøre så fort. Jeg tror politiet har visst en stund at han tidvis bruker kokain, og at de har ønsket å få tatt ham for det. Det var ganske merkelig med den ransakingen hjemme hos ham også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...