Gå til innhold

Northug


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei

leste dette jeg også, men må si meg enig med Trine, ikke grunn til å krisemaksimere.

mange ser « mye» særlig hvis noen blir tatt i noe, da har den ene og den andre sett på ditt og datt.

så det får stå for seg, hva han mente han « så», kun tester vil vise om han var ruspåvirket. 
 

Jeg forstår ikke hvorfor dere skal snakke bort at mannen kjører som en gris og setter andre liv i fare. Denne type villmannskjøring skal og må straffes hardt.

Anonymkode: 73ecf...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei 

jeg tror faktisk en del av fartsinkene, ikke er «bortreist» det er en del, har faktisk opplevd dem her på dol.., som mener de har rett til å stoppe andre fra å kjøre over fartsgrensen.

Flere ganger har folk på dol skrevet at de med hensikt stopper «slike som meg» dvs med hensikt feks nekter legge seg i høyre kjørebane i tofelts motorvei, fordi de mener, det er 90 grense og da skal man ikke kjøre fortere 😣

det er den rene galskap jeg har opplevd av, vet ikke hvem, men syke fartssinker, jeg har mer enn en gang tenkt at det skulle vært fanget opp hvordan fartssinkene tenker, og den farlige praksisen deres som nettopp kommer frem på forumer. Da forstod jeg virkelig alvoret, de er ikke bortreiste, de er provokatører.

Oi, folk ass! Også ligger de slavisk i fartsgrensa, på speedometeret! Man må jo ligge over på speedometeret for å ligge i fartsgrensa. Men de verste tror jeg er de som ligger under fartsgrensa, så kommer det et forbikjøringsfelt og da skal de plutselig gi på og ligge passe fort helt til det blir et felt igjen. Eller når de gir på på rette strekker også er de livredde for svinger. 

12 minutter siden, Madelenemie skrev:

Ja det er sykt hvordan noen regelryttere sperrer venstre kjørefelt .

faktisk jeg trykker gass i bånn og kjører forbi i høyre felt, vet det ikke er lov, men gjør det kun når jeg vet sinken ikke kan kaste seg inn, og sperre meg fra dette også. 
 

utrolig hvor lite sikkerhet disse sinkene tenker på, de er regelryttere av verste sort, rett og slett livsfarlige på veiene

Jeg har også kjørt forbi i høyre felt. Da hender det noen tar hintet og legger seg over i høyre når jeg er forbi. Men mange fortsetter å ligge i venstre.

Man blir lett litt sløv også, når man ligger bak noen som knapt beveger seg. Enten sløv eller hissig. Ingen av delene er særlig bra i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei

leste dette jeg også, men må si meg enig med Trine, ikke grunn til å krisemaksimere.

mange ser « mye» særlig hvis noen blir tatt i noe, da har den ene og den andre sett på ditt og datt.

så det får stå for seg, hva han mente han « så», kun tester vil vise om han var ruspåvirket. 
 

Man har opptak av råkjøringen på dashbordkamera. Så det er ikke snakk om hva han "så".

Anonymkode: 73ecf...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trine skrev:

Oi, folk ass! Også ligger de slavisk i fartsgrensa, på speedometeret! Man må jo ligge over på speedometeret for å ligge i fartsgrensa. Men de verste tror jeg er de som ligger under fartsgrensa, så kommer det et forbikjøringsfelt og da skal de plutselig gi på og ligge passe fort helt til det blir et felt igjen. Eller når de gir på på rette strekker også er de livredde for svinger. 

Jeg har også kjørt forbi i høyre felt. Da hender det noen tar hintet og legger seg over i høyre når jeg er forbi. Men mange fortsetter å ligge i venstre.

Man blir lett litt sløv også, når man ligger bak noen som knapt beveger seg. Enten sløv eller hissig. Ingen av delene er særlig bra i trafikken.

Nettopp!

her er det mye å være enig i!

jeg blir selv helt forbløffet når det endelig kommer tofeltsvei, og man kan kjøre forbi, så gasser sinken opp??? Hvorfor? ?

jeg ønsker jo kun kjøre forbi, ønsker liksom ikke bot!

tror de sinkene er syke, de har en slags kortslutning, og tror feilaktig de stopper alvorlige trafikkulykker ved å « bestemme» og regulere trafikken uten mandat og myndighet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Trine skrev:

Oi, folk ass! Også ligger de slavisk i fartsgrensa, på speedometeret! Man må jo ligge over på speedometeret for å ligge i fartsgrensa. Men de verste tror jeg er de som ligger under fartsgrensa, så kommer det et forbikjøringsfelt og da skal de plutselig gi på og ligge passe fort helt til det blir et felt igjen. Eller når de gir på på rette strekker også er de livredde for svinger. 

Jeg har også kjørt forbi i høyre felt. Da hender det noen tar hintet og legger seg over i høyre når jeg er forbi. Men mange fortsetter å ligge i venstre.

Man blir lett litt sløv også, når man ligger bak noen som knapt beveger seg. Enten sløv eller hissig. Ingen av delene er særlig bra i trafikken.

Nettopp, man må ligge over på speedometer for å ligge i fartsgrense , selv det får ikke sinkene med seg...før varsel om kamera bremses det da ned til ofte 15 km på speedometeret under den lovpålagte fartsgrense. Hvorfor?

Dette skaper kø!

jeg ønsker kjøre forbi kamera i min fart, ja oss si 70 km/h, plutselig er jeg nede i 50 for det bremser køen foran meg ned i 😔

slik lages kø og trafikkkork

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Madelenemie skrev:

Nettopp!

her er det mye å være enig i!

jeg blir selv helt forbløffet når det endelig kommer tofeltsvei, og man kan kjøre forbi, så gasser sinken opp??? Hvorfor? ?

jeg ønsker jo kun kjøre forbi, ønsker liksom ikke bot!

tror de sinkene er syke, de har en slags kortslutning, og tror feilaktig de stopper alvorlige trafikkulykker ved å « bestemme» og regulere trafikken uten mandat og myndighet.

 

 

Wow....dere to høres jo ut som de to  beste sjåførene i Norge! Dere skulle hatt mandat og myndighet til å regulere trafikken her i Norge!

Anonymkode: 3ebab...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør vel ikke noe om han kjørte i 168, kokain skjerper sansene, man blir mer våken. Det hadde vært noe annet om det var heroin det var snakk om. La nå Northug få applaus heller en ris. IMO.

Anonymkode: abaf9...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør vel ikke noe om han kjørte i 168, kokain skjerper sansene, man blir mer våken. Det hadde vært noe annet om det var heroin det var snakk om. La nå Northug få applaus heller en ris. IMO.

Anonymkode: abaf9...ef3

PS jeg var ironisk. Kast nøkkelen sier jeg, bilnøkkelen i hvert fall....

Anonymkode: abaf9...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

PS jeg var ironisk. Kast nøkkelen sier jeg, bilnøkkelen i hvert fall....

Anonymkode: abaf9...ef3

Han burde bli fratatt bilnøklene for godt. Hørte nylig om en uskyldig som ble drept pga en slik råkjører. Northug er sikkert en grei mann, men her gjorde han en feil med å ikke ta hensyn i trafikken. Og det bør han få konsekvenser av. Dømmer han ikke som menneske.  Alle gjør feil i livet. Men jeg dømmer handlingen.  Den bør få konsekvenser slik at det ikke skjer igjen. Og slik at det bidrar til at andre råkjørere slutter med det. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa at det er stakkarslig, ikke at han er stakkarslig. Jeg synes er stakkarslig oppførsel å råkjøre i kokainrus på en torsdag, særlig når det ikke er første gang.

(I ettertid har jeg blitt i tvil om han var ruset). 

Jeg synes man må ha noe mer å melde enn at han er en "god gutt". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg sa at det er stakkarslig, ikke at han er stakkarslig. Jeg synes er stakkarslig oppførsel å råkjøre i kokainrus på en torsdag,

Men en lørdag kveld hadde vært ok. 😂

Anonymkode: 73ecf...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men en lørdag kveld hadde vært ok. 😂

Anonymkode: 73ecf...fe6

Han har jo åpenbart et stort problem med kokain når det  blir brukt på en vanlig dag, altså ikke i festsammenheng. Lurer på hvor mange ganger han har kjørt i ruset tilstand. 

Anonymkode: 3ebab...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Madelenemie skrev:

Nettopp!

her er det mye å være enig i!

jeg blir selv helt forbløffet når det endelig kommer tofeltsvei, og man kan kjøre forbi, så gasser sinken opp??? Hvorfor? ?

jeg ønsker jo kun kjøre forbi, ønsker liksom ikke bot!

tror de sinkene er syke, de har en slags kortslutning, og tror feilaktig de stopper alvorlige trafikkulykker ved å « bestemme» og regulere trafikken uten mandat og myndighet.

 

 

Jeg synes det er innlysende at det er usikre sjåfører som kjører på denne måten; de ligger til enhver tid i den hastighet de føler seg trygge i. Der det er forbikjøringsfelt føler de seg trygge og øker derfor for farten. De er ikke gode sjåfører og kan skape farlige situasjoner, men det har ingen ting med sykdom å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Madelenemie skrev:

jeg blir selv helt forbløffet når det endelig kommer tofeltsvei, og man kan kjøre forbi, så gasser sinken opp??? Hvorfor? ?

Det er faktisk forsket litt på akkurat det fenomenet der og det er slik at når det er bare ett felt i hver retning så føles det som om veien er så smal at det er skummelt å kjøre raskere enn fartsgrensa, ja, selv det å kjøre på fartsgrensa kan være skummelt for mange. Men når det så blir flere felt og veien blir bredere - ja, da føles det trygt og de klemmer gassen i bånn!

Noen mangler fullstendig begrep om trafikkflyt... Lå selv et stykke bak i køen bak en utenlandsk bil her om dagen og det er greit at man ikke skjønner hva 80 betyr i forhold til tallet på sitt eget speedometer og derfor tar det litt rolig for ikke å bli bøtelagt, men når man etterhvert får 30 biler bak seg og både biler og busser ligger på hornet og man blir forbikjørt av en drøss så fort de har mulighet til det - ja, da bør man faktisk skjønne at man ligger alt for lavt i fart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En som ble forbikjørt av Northug dagen før: https://www.dagbladet.no/nyheter/forbikjort-dagen-for---helt-galskap/72747602

"Bilen vinglet over hele veibanen. Flere ganger bråbremset han og stoppet nesten helt opp, for så å gi full gass igjen. Dette er en ulykkesutsatt vei som jeg har kjørt ofte i 7-8 år. Aldri har jeg sett noe liknende, sier Støfring, som i ettertid angrer på at han ikke kontaktet politiet om det han så."

Anonymkode: 73ecf...fe6

Jeg finner ikke noen film av råkjøringen, men jeg stusser på at fyren på en ulykkesutsatt (som gjerne betyr svingete) vei klarer se flere kraftige nedbremsinger og full gass igjen dersom Northug kjørte forbi i minst 160 km/t. Det gir fjo en bremselengde på over 100 meter, så med mindre fyren selv har trådd gassen i bånd, har Northug vært ute av syne før han har rukket bremse helt ned og opp igjen mer enn én gang, kanskje to. Jeg holder med Madelenemie, folk ser veldig mye når en sak som dette kommer ut. Og folk er dramatiske, de overdriver omtrent alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow....dere to høres jo ut som de to  beste sjåførene i Norge! Dere skulle hatt mandat og myndighet til å regulere trafikken her i Norge!

Anonymkode: 3ebab...920

Enig! Vi burde få regulerer trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Trine skrev:

Jeg finner ikke noen film av råkjøringen, men jeg stusser på at fyren på en ulykkesutsatt (som gjerne betyr svingete) vei klarer se flere kraftige nedbremsinger og full gass igjen dersom Northug kjørte forbi i minst 160 km/t. Det gir fjo en bremselengde på over 100 meter, så med mindre fyren selv har trådd gassen i bånd, har Northug vært ute av syne før han har rukket bremse helt ned og opp igjen mer enn én gang, kanskje to. Jeg holder med Madelenemie, folk ser veldig mye når en sak som dette kommer ut. Og folk er dramatiske, de overdriver omtrent alltid.

Jeg forstår ikke behovet dere aspies har for å forsvare Northug.

Anonymkode: 73ecf...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Madelenemie skrev:

Nettopp!

her er det mye å være enig i!

jeg blir selv helt forbløffet når det endelig kommer tofeltsvei, og man kan kjøre forbi, så gasser sinken opp??? Hvorfor? ?

jeg ønsker jo kun kjøre forbi, ønsker liksom ikke bot!

tror de sinkene er syke, de har en slags kortslutning, og tror feilaktig de stopper alvorlige trafikkulykker ved å « bestemme» og regulere trafikken uten mandat og myndighet.

 

 

Som Ekstra og Lillemus alt har skrevet, det handler om å føle seg trygg. Smale og svingete veier, er skummelt. Rett strekke og to felt, er ikke skummelt. Og det er kanskje grunnen til at folk ligger i 50 i 30-sonen, og fortsetter i 50 i 60-sonen. De kjører akkurat så "aggressivt" som de tør og tenker ikke over at de hindrer folk bak i å kjøre forbi, og de tenker tydeligvis heller ikke over den lille ungen som plutselig kan løpe ut i veien i 30-sonen. Neida, de føler det trygt å ligge i 50, for de skal klare å holde seg på veien i den hastigheten. Det er liksom alt som er i hodene deres. Hold deg på veien, drit i absolutt alt annet. Men så har jeg også sett noen kjerringer som ikke klarer å trykke på gassen samtidig som de prater med passasjeren. Men jeg tror fortsatt at de som ikke har blinklys på bilene sine, er de mest irriterende. Eller, det er vel fordi det er det jeg opplever oftest. Eller de som aldri kommer seg opp i fart når de kjører ut på en vei. Altså, jeg har en caddy maxi liksom. 110 hk, mener jeg det er i den. De fleste biler klarer akselerere minst like fort som min. Så det er sjåføren som ikke er våken.

8 timer siden, Madelenemie skrev:

Nettopp, man må ligge over på speedometer for å ligge i fartsgrense , selv det får ikke sinkene med seg...før varsel om kamera bremses det da ned til ofte 15 km på speedometeret under den lovpålagte fartsgrense. Hvorfor?

Dette skaper kø!

jeg ønsker kjøre forbi kamera i min fart, ja oss si 70 km/h, plutselig er jeg nede i 50 for det bremser køen foran meg ned i 😔

slik lages kø og trafikkkork

Det bremses til og med ned til langt under grensa akkurat forbi kameraet de stedene det er gjennomsnittsmåling. De bare ser et kamera og får panikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Trine skrev:

Jeg finner ikke noen film av råkjøringen, men jeg stusser på at fyren på en ulykkesutsatt (som gjerne betyr svingete) vei klarer se flere kraftige nedbremsinger og full gass igjen dersom Northug kjørte forbi i minst 160 km/t. Det gir fjo en bremselengde på over 100 meter, så med mindre fyren selv har trådd gassen i bånd, har Northug vært ute av syne før han har rukket bremse helt ned og opp igjen mer enn én gang, kanskje to. Jeg holder med Madelenemie, folk ser veldig mye når en sak som dette kommer ut. Og folk er dramatiske, de overdriver omtrent alltid.

Jeg fikk også følelsen av at han smører tykt på, men det er ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...