Gå til innhold

Northug


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Trine skrev:

På den strekningen er det egentlig ikke så hinsides fort, avhengig av føre og trafikk, så klart. Politiet vet hvor de skal stå for å ta fartssynderne, og vi vet jo ikke hvor lenge han holdt denne hastigheten. Jeg har selv kjørt i 150-160 enkelte steder i utlandet og det har vært med biler som ikke er i den grad bygget for fart. Med min bil er alt over 130 på grensa til tortur og det er nok muligens like greit 😂

Hei

det var faktisk en gjennomsnittsmåling , og i blant gjør det det lettere å « bli tatt».

jeg har dessverre bil som jeg ikke merker endring på når jeg kommer opp i 150 160 170, så cruisecontrol er min redning.

kjørte nettopp hjem fra ferie og fort var jeg oppe i 150 på 110 vei, men derfor liker jeg cruisecontrol.

fort gjort kjøre for fort på gode veier og med bil man ikke merker fart med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Trine skrev:

På den strekningen er det egentlig ikke så hinsides fort, avhengig av føre og trafikk, så klart. Politiet vet hvor de skal stå for å ta fartssynderne, og vi vet jo ikke hvor lenge han holdt denne hastigheten. Jeg har selv kjørt i 150-160 enkelte steder i utlandet og det har vært med biler som ikke er i den grad bygget for fart. Med min bil er alt over 130 på grensa til tortur og det er nok muligens like greit 😂

Her er det snakk om en gjennomsnittsmåling på 168. Topphastigheten kan ha vært nærmere 200. Dette er alvorlig. Han bør  miste sertifikatet i to tre år, og betale en saftig bot. Har han i tillegg kjørt i kokainrus bør det  bli en lang fengselsstraff.

Anonymkode: 73ecf...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Madelenemie skrev:

Ja jeg tror det stemmer.

for meg har imidlertid sunn fornuft alltid slått inn når det kommer til hestekrefter og bilkjøring. Har aldri ligget som en demonstrant i venstre kjørefil og « bestemt» andres fart. Venstre felt er en forbikjørerefil, og enda verre er det om man oppfører seg som en «terrorist» og kjører under fartsgrensen feks i Gudbrandsdalen i enfelst motorvei da er man faktisk delvis ansvarlig for andres farlige forbikjøringer. Delvis.

Jeg skrur på avslappende musikk og tenker jeg har Å gjøre med en psykisk syk nevrotiker foran meg, så tar ingen sjangser på forbikjøring, men jeg vet at fartssinker skaper store problemer og farlige situasjoner på norske veier.
selv tar jeg få sjangser, så jeg lar meg ikke provosere til forbikjøring, men jeg vet slik defensiv kjøring skaper unødvendige og farlige situasjoner.

Jeg slipper egentlig skrive noe som helst jeg, for du skriver jo akkurat det jeg tenker 😂 Er forsåvidt bra det, for jeg klarer visst ikke engang trykke på den røde firkanten "send inn svar". To ganger i dag har jeg skrevet, også har jeg tydeligvis begynt med noe annet, uten å trykke send. Men jeg tenkte også at, jo vi er nok opptatt av lover og regler, men jeg er mer opptatt av sunn fornuft. 

Selv vegvesenet mener at sinker skaper farlige situasjoner, og det gjør de jo for folk blir irritert og tar unødige sjanser. Hadde de enda tittet i speilet av og til og sluppet folk forbi, men de er jo helt bortreist i sin egen verden.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Artig at det er redselen for bot som gjør at du senker farten. Burde heller vært motivert av redsel for å drepe noen andre.

Anonymkode: 3ebab...920

Vi hadde jo ikke behøvd bøter dersom motivet for å kjøre pent var redselen for å drepe andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Jeg slipper egentlig skrive noe som helst jeg, for du skriver jo akkurat det jeg tenker 😂 Er forsåvidt bra det, for jeg klarer visst ikke engang trykke på den røde firkanten "send inn svar". To ganger i dag har jeg skrevet, også har jeg tydeligvis begynt med noe annet, uten å trykke send. Men jeg tenkte også at, jo vi er nok opptatt av lover og regler, men jeg er mer opptatt av sunn fornuft. 

Selv vegvesenet mener at sinker skaper farlige situasjoner, og det gjør de jo for folk blir irritert og tar unødige sjanser. Hadde de enda tittet i speilet av og til og sluppet folk forbi, men de er jo helt bortreist i sin egen verden.

Vi hadde jo ikke behøvd bøter dersom motivet for å kjøre pent var redselen for å drepe andre. 

Bra!

noen ganger når jeg er innom dol og har det travelt:-) slipper jeg skrive noe, kan bare trykke, liker, på dine innlegg😀

så opplever selv at du skriver det jeg tenker 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei

det var faktisk en gjennomsnittsmåling , og i blant gjør det det lettere å « bli tatt».

jeg har dessverre bil som jeg ikke merker endring på når jeg kommer opp i 150 160 170, så cruisecontrol er min redning.

kjørte nettopp hjem fra ferie og fort var jeg oppe i 150 på 110 vei, men derfor liker jeg cruisecontrol.

fort gjort kjøre for fort på gode veier og med bil man ikke merker fart med.

Ja, stemmer det, det har jeg jo lest. 

Jeg har kjørt bilen til pappa et par ganger. Veldig skummelt når man er vant med å ha gassen i bånn en stund for å komme opp i 100. Jeg var jo oppe i over 100 før jeg rakk tenke meg om. Jeg har jo varebil. Ikke akkurat laget for fart og spenning. Men det trenger man jo egentlig ikke i Norge heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Trine skrev:

Jeg slipper egentlig skrive noe som helst jeg, for du skriver jo akkurat det jeg tenker 😂 Er forsåvidt bra det, for jeg klarer visst ikke engang trykke på den røde firkanten "send inn svar". To ganger i dag har jeg skrevet, også har jeg tydeligvis begynt med noe annet, uten å trykke send. Men jeg tenkte også at, jo vi er nok opptatt av lover og regler, men jeg er mer opptatt av sunn fornuft. 

Selv vegvesenet mener at sinker skaper farlige situasjoner, og det gjør de jo for folk blir irritert og tar unødige sjanser. Hadde de enda tittet i speilet av og til og sluppet folk forbi, men de er jo helt bortreist i sin egen verden.

Vi hadde jo ikke behøvd bøter dersom motivet for å kjøre pent var redselen for å drepe andre. 

Og for å ikke avspore.

nettopp , selv vegvesenet presiserer, problemet med sinker i trafikken og farene som det medfører feks med slike trafikanter.

glad du også har fått med deg dette, det er et stort problem, slike sinker, som jeg i blant kaller terrorister, skaper med sin farlige kjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det snakk om en gjennomsnittsmåling på 168. Topphastigheten kan ha vært nærmere 200. Dette er alvorlig. Han bør  miste sertifikatet i to tre år, og betale en saftig bot. Har han i tillegg kjørt i kokainrus bør det  bli en lang fengselsstraff.

Anonymkode: 73ecf...fe6

Ja, jeg glemte at det var gjennomsnittsmåling. Men om han har vært oppe i 200, har han også ligget langt under 168. Så da er spørsmålet, lå han i +/-168 hele strekningen, eller var han raskt innom 200 før han slapp opp gassen? Og hvor lang strekning var det snakk om? Altså, alle med rask bil har vel testet den litt på en rett og oversiktlig strekning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trine skrev:

Ja, jeg glemte at det var gjennomsnittsmåling. Men om han har vært oppe i 200, har han også ligget langt under 168. Så da er spørsmålet, lå han i +/-168 hele strekningen, eller var han raskt innom 200 før han slapp opp gassen? Og hvor lang strekning var det snakk om? Altså, alle med rask bil har vel testet den litt på en rett og oversiktlig strekning? 

Syntes det er påfallende hvordan dere bortsnakker lovbrudd. 

Anonymkode: 73ecf...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Madelenemie skrev:

Og for å ikke avspore.

nettopp , selv vegvesenet presiserer, problemet med sinker i trafikken og farene som det medfører feks med slike trafikanter.

glad du også har fått med deg dette, det er et stort problem, slike sinker, som jeg i blant kaller terrorister, skaper med sin farlige kjøring

Ja, du, jeg har jo adhd, jeg er en av de som blir provosert 😂 Men jeg er ekstremt forsiktig med forbikjøringer, så jeg tar ingen sjanser der, men det kan kanskje hende jeg prøver å presse sinka litt. Noen må presses hele tiden for så fort man gir dem litt rom, mister de tydeligvis kraften i høyre be.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Ja, jeg glemte at det var gjennomsnittsmåling. Men om han har vært oppe i 200, har han også ligget langt under 168. Så da er spørsmålet, lå han i +/-168 hele strekningen, eller var han raskt innom 200 før han slapp opp gassen? Og hvor lang strekning var det snakk om? Altså, alle med rask bil har vel testet den litt på en rett og oversiktlig strekning? 

 Nettopp!

det er når det er god sikt og en fin strekning foran seg at man kanskje bremser litt, så trykker gassen i bånn og liksom får føling med akselerasjon og hestekrefter.

så tar man til fornuft og bremser, det er ikke så mange veistrekninger som egner seg for den følelsen. Så lett bli tatt på gjennomsnittsmåling.

heldigvis er de varslet da. Jeg har verken råd til bot eller å miste sertifikat, så jeg holder meg selv i nakken 🙂 og selvsagt cruisecontrol er en god god venn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes det er påfallende hvordan dere bortsnakker lovbrudd. 

Anonymkode: 73ecf...fe6

Jeg skrev vel at han burde straffes som alle andre? Jeg bortsnakker ikke noe lovbrudd, men jeg gidder heller ikke krisemaksimere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trine skrev:

Ja, du, jeg har jo adhd, jeg er en av de som blir provosert 😂 Men jeg er ekstremt forsiktig med forbikjøringer, så jeg tar ingen sjanser der, men det kan kanskje hende jeg prøver å presse sinka litt. Noen må presses hele tiden for så fort man gir dem litt rom, mister de tydeligvis kraften i høyre be.

Må tilstå 🙂

jeg presser også sinker litt...

kjører litt opp i dem, så setter nevrotikeren inn, oftest etter en stund, tror de selv skjønner hvor farlige de er som fartssinker/ regelryttere( ALA jeg bestemmer at ingen får kjøre fortere enn fartsgrensen )
 

men jeg også, tar lite sjangser, lite forbikjøringer, lite pressing , er ganske opptatt av sikkerhet , men sinker er en stor fare og utfordring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Madelenemie skrev:

 Nettopp!

det er når det er god sikt og en fin strekning foran seg at man kanskje bremser litt, så trykker gassen i bånn og liksom får føling med akselerasjon og hestekrefter.

så tar man til fornuft og bremser, det er ikke så mange veistrekninger som egner seg for den følelsen. Så lett bli tatt på gjennomsnittsmåling.

heldigvis er de varslet da. Jeg har verken råd til bot eller å miste sertifikat, så jeg holder meg selv i nakken 🙂 og selvsagt cruisecontrol er en god god venn:-)

Det var ikke en strekningsmåler. Det er ikke strekningsmåler på den strekningen. Politivet skrev dette på tvitter: «#E6 #Ullensaker 20:15 UP har stanset en mannlig fører i 30-årene. Målt til 168km/t i 110-sonen. Mistenkes for å være narkotikapåvirket. Også gjort funn av narkotika. Førerkortet er beslaglagt og sak opprettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Madelenemie skrev:

Må tilstå 🙂

jeg presser også sinker litt...

kjører litt opp i dem, så setter nevrotikeren inn, oftest etter en stund, tror de selv skjønner hvor farlige de er som fartssinker/ regelryttere( ALA jeg bestemmer at ingen får kjøre fortere enn fartsgrensen )
 

men jeg også, tar lite sjangser, lite forbikjøringer, lite pressing , er ganske opptatt av sikkerhet , men sinker er en stor fare og utfordring!

Til og med politiet presser sinker. Jeg så en som presset en bil som lå og luset i venstre felt. Det er jo ikke lov til å kjøre forbi i høyre felt, samme hvor ledig det er der, så politiet forsøkte få bilen til å legge seg inn. Det var jo overhode ingen grunn for han til å ligge i venstre. Til slutt ga politiet opp og kjørte forbi i høyre felt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Trine skrev:

Jeg slipper egentlig skrive noe som helst jeg, for du skriver jo akkurat det jeg tenker 😂 Er forsåvidt bra det, for jeg klarer visst ikke engang trykke på den røde firkanten "send inn svar". To ganger i dag har jeg skrevet, også har jeg tydeligvis begynt med noe annet, uten å trykke send. Men jeg tenkte også at, jo vi er nok opptatt av lover og regler, men jeg er mer opptatt av sunn fornuft. 

Selv vegvesenet mener at sinker skaper farlige situasjoner, og det gjør de jo for folk blir irritert og tar unødige sjanser. Hadde de enda tittet i speilet av og til og sluppet folk forbi, men de er jo helt bortreist i sin egen verden.

Vi hadde jo ikke behøvd bøter dersom motivet for å kjøre pent var redselen for å drepe andre. 

Hei 

jeg tror faktisk en del av fartsinkene, ikke er «bortreist» det er en del, har faktisk opplevd dem her på dol.., som mener de har rett til å stoppe andre fra å kjøre over fartsgrensen.

Flere ganger har folk på dol skrevet at de med hensikt stopper «slike som meg» dvs med hensikt feks nekter legge seg i høyre kjørebane i tofelts motorvei, fordi de mener, det er 90 grense og da skal man ikke kjøre fortere 😣

det er den rene galskap jeg har opplevd av, vet ikke hvem, men syke fartssinker, jeg har mer enn en gang tenkt at det skulle vært fanget opp hvordan fartssinkene tenker, og den farlige praksisen deres som nettopp kommer frem på forumer. Da forstod jeg virkelig alvoret, de er ikke bortreiste, de er provokatører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Trine skrev:

Det var ikke en strekningsmåler. Det er ikke strekningsmåler på den strekningen. Politivet skrev dette på tvitter: «#E6 #Ullensaker 20:15 UP har stanset en mannlig fører i 30-årene. Målt til 168km/t i 110-sonen. Mistenkes for å være narkotikapåvirket. Også gjort funn av narkotika. Førerkortet er beslaglagt og sak opprettes.

Ok

sant. Leste bare i en avis. Visste ikke helt strekning det var snakk om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Trine skrev:

Til og med politiet presser sinker. Jeg så en som presset en bil som lå og luset i venstre felt. Det er jo ikke lov til å kjøre forbi i høyre felt, samme hvor ledig det er der, så politiet forsøkte få bilen til å legge seg inn. Det var jo overhode ingen grunn for han til å ligge i venstre. Til slutt ga politiet opp og kjørte forbi i høyre felt. 

Ja det er sykt hvordan noen regelryttere sperrer venstre kjørefelt .

faktisk jeg trykker gass i bånn og kjører forbi i høyre felt, vet det ikke er lov, men gjør det kun når jeg vet sinken ikke kan kaste seg inn, og sperre meg fra dette også. 
 

utrolig hvor lite sikkerhet disse sinkene tenker på, de er regelryttere av verste sort, rett og slett livsfarlige på veiene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Trine skrev:

Jeg skrev vel at han burde straffes som alle andre? Jeg bortsnakker ikke noe lovbrudd, men jeg gidder heller ikke krisemaksimere.

En som ble forbikjørt av Northug dagen før: https://www.dagbladet.no/nyheter/forbikjort-dagen-for---helt-galskap/72747602

"Bilen vinglet over hele veibanen. Flere ganger bråbremset han og stoppet nesten helt opp, for så å gi full gass igjen. Dette er en ulykkesutsatt vei som jeg har kjørt ofte i 7-8 år. Aldri har jeg sett noe liknende, sier Støfring, som i ettertid angrer på at han ikke kontaktet politiet om det han så."

Anonymkode: 73ecf...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En som ble forbikjørt av Northug dagen før: https://www.dagbladet.no/nyheter/forbikjort-dagen-for---helt-galskap/72747602

"Bilen vinglet over hele veibanen. Flere ganger bråbremset han og stoppet nesten helt opp, for så å gi full gass igjen. Dette er en ulykkesutsatt vei som jeg har kjørt ofte i 7-8 år. Aldri har jeg sett noe liknende, sier Støfring, som i ettertid angrer på at han ikke kontaktet politiet om det han så."

Anonymkode: 73ecf...fe6

Hei

leste dette jeg også, men må si meg enig med Trine, ikke grunn til å krisemaksimere.

mange ser « mye» særlig hvis noen blir tatt i noe, da har den ene og den andre sett på ditt og datt.

så det får stå for seg, hva han mente han « så», kun tester vil vise om han var ruspåvirket. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Madelenemie skrev:

😀

Tror du må revurdere ideene dine om at dette ikke gjelder kvinner:-)

Det er en kjent sak at menn råkjører mer enn kvinner.

Menn tråkker generelt hardere og oftere på gassen enn kvinner. 


Menn sto for 9 av 10 kilometer som kjøres fortere enn maksfarten i Norge, 110 km/t. De sto også for 95 prosent av kjøringen over 170 km/

https://personskadesiden.no/nyheter/-menn-kjorer-penere-enn-kvinner-to-ganger-i-livet
 

 

Anonymkode: 73ecf...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...