Gå til innhold

Hvorfor får noen masse hjelp mens andre ingenting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjentatte halvhjertede selvmordsforsøk er jo selve definisjonen på å skrike høyt. 

Anonymkode: 25c57...32c

Skjønner at deg går det ikke å diskutere med. Du er bitter over å ikke få hjelpen du ønsker, og du retter din bitterhet mot feil gruppe mennesker. Legg den der den hører hjemme. Hos de som avgjør hvem som får hjelp og hva slags type hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, kupton skrev:

Jeg bryr meg. Det er det ingen tvil om. Selv har jeg vunnet i livets Lotto, og jeg vil gjerne gi noe tilbake til alle de som ikke har hatt samme flaks. 

Men jeg har ikke en generell mening om personer med psykisk sykdom - like lite som jeg har en generell mening om de som ikke har slik sykdom. 
 

Den erfaring har jeg, at de fleste mennesker har både lyse sider og skyggesider. 

Jeg trengte en påminnelse om at de som jobber med dette i utgangspunktet bryr seg og ønsker å hjelpe. Og jeg trenger tillit til å tro at de ser meg som mer enn en diagnose. Og som du sier kan ikke terapeuten gjøre jobben alene, litt egeninnsats fra pasientens side kan man forvente i de fleste tilfeller. 

Anonymkode: 16c87...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle til å skrive det samme, men så at du kom meg i forkjøpet. 

Selvskading og selvmordsforsøk er de høyeste ropene av alle. Det å rope høyt i denne sammenhengen betyr jo ikke å rope høyt med stemmen, men med handlinger. 

Anonymkode: 6d7a3...ffd

Sant nok. Det er ikke nødvendigvis den som er sykest og mest suicidal som er den som roper høyest. Det er dessverre alltid de som er villig til å gå lengst i sitt rop om hjelp som får hjelp, dvs de som tar gjentatte selvmordsforsøk og selvskadinger.

Anonymkode: 25c57...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kupton skrev:

Jeg bryr meg. Det er det ingen tvil om. Selv har jeg vunnet i livets Lotto, og jeg vil gjerne gi noe tilbake til alle de som ikke har hatt samme flaks. 

Men jeg har ikke en generell mening om personer med psykisk sykdom - like lite som jeg har en generell mening om de som ikke har slik sykdom. 
 

Den erfaring har jeg, at de fleste mennesker har både lyse sider og skyggesider. 

Hei!

Det var fint skrevet.

videre tenker jeg at de fleste mennesker gjør så godt de kan ut i fra det utgangspunkt og de forutsetninger de har.
ingen av oss kjenner livet, utfordringene, og strevet en annen står i.

her er gener og arv, miljø og historie, og ikke minst kontekst viktige forklaringsmodeller.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...