Gå til innhold

Jeg tåler bare ikke å være glad

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Ja man må vel det med Asperger!! Det er her det liksom ikke finnes glede igjen. Alt som gjorde meg lykkelig var for høyt. Vi aspergere hører hjemme lenger der nede. Jeg kan jo ikke forelske meg heller. For han er jo alltid over min liga..

Man må velge fra sin egen liga.

Anonymkode: 9872a...3fc

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må velge fra sin egen liga.

Hvordan vet man egen liga? Hvordan vet du min liga? Og hvorfor er det alltid «du må senke kravene»? Fordi folk flest er fulle av janteloven! ALDRI har jeg sett noen skrive «kanskje du sikter for lavt», for ingen skal jo sikte noe høyere. En skal helst se nedover og ikke tro man er noe ;) Greia mi er at det er aspergersen som ødelegger alt. Og når jeg ikke klarer å kjempe imot så fortjener jeg ikke et fullverdig liv.

1 time siden, 90tallsbarn skrev:

Nja. Da kunne jeg håpet på EUPF. det kan behandles. Men jeg har det mest kjedelige som vanlig. 

Altså hva? Du vet ikke hva du snakker om her. Det er ikke en eneste ting som er positiv med å ha EUPF. Og siden jeg har både Asperger og EUPF så kan jeg bare opplyse deg om at du vil ikke ha det i stedet. Selv om den kan behandles. 

UtakknemligDiva
1 minutt siden, Glitter skrev:

Altså hva? Du vet ikke hva du snakker om her. Det er ikke en eneste ting som er positiv med å ha EUPF. Og siden jeg har både Asperger og EUPF så kan jeg bare opplyse deg om at du vil ikke ha det i stedet. Selv om den kan behandles. 

Men de er jo nesten like er de ikke? Jeg lurer noen ganger på om jeg egentlig har denne, men siden jeg var så ekstremt autistisk som liten så...er det vel Asperger da -_-

Men jeg kjenner igjen mye med EUPF. 
- tror alltid at andre tenker dårlig om meh

- tror jeg skal få en dårlig beskjed om det ringer et nr

- føler meg mibdreverdig

- kan ignorere bekjente fordi jeg ikke vet hva jeg skal si

- veksler mellom å føle meg underlegen og overlegen andre

Akkurat nå, 90tallsbarn skrev:

Men de er jo nesten like er de ikke? Jeg lurer noen ganger på om jeg egentlig har denne, men siden jeg var så ekstremt autistisk som liten så...er det vel Asperger da -_-

Men jeg kjenner igjen mye med EUPF. 
- tror alltid at andre tenker dårlig om meh

- tror jeg skal få en dårlig beskjed om det ringer et nr

- føler meg mibdreverdig

- kan ignorere bekjente fordi jeg ikke vet hva jeg skal si

- veksler mellom å føle meg underlegen og overlegen andre

Det du lister opp er ikke hovedkriterier til EUPF. Hva mener du med at å tro en får en dårlig beskjed hvis tlf ringer har med EUPF å gjøre? Eller å ignorere bekjente? Føle seg mindreverdig er det mange med EUPF som gjør ja, dette med under og overlegen er vel ikke helt korrekt heller. Mange med EUPF har et vekslende selvbilde. Det har ikke jeg, mitt er konstant dårlig, men det er mange mange måter å ha EUPF på. Poenget mitt er bare at det du lister opp er ikke noen soleklar indikasjon på EUPF. 

Hvis du kjenner deg igjen i hovedkriterier for personlighetsforstyrrelser og således kriterier for EUPF så bør du be om utredning. Personlighetsforstyrrelser er en svært vanlig tilleggsdiagnose ved Asperger. Samme med angst, depresjon og også rusmisbruk. Autismeforeningen har en egen liten håndbok om Asperger syndrom kombinert med ruslidelse hvor de også nevner kompleksiteten i å behandle det når det i tillegg er personlighetsforstyrrelser i bildet. 

UtakknemligDiva
1 minutt siden, Glitter skrev:

Det du lister opp er ikke hovedkriterier til EUPF. Hva mener du med at å tro en får en dårlig beskjed hvis tlf ringer har med EUPF å gjøre? Eller å ignorere bekjente? Føle seg mindreverdig er det mange med EUPF som gjør ja, dette med under og overlegen er vel ikke helt korrekt heller. Mange med EUPF har et vekslende selvbilde. Det har ikke jeg, mitt er konstant dårlig, men det er mange mange måter å ha EUPF på. Poenget mitt er bare at det du lister opp er ikke noen soleklar indikasjon på EUPF. 

Hvis du kjenner deg igjen i hovedkriterier for personlighetsforstyrrelser og således kriterier for EUPF så bør du be om utredning. Personlighetsforstyrrelser er en svært vanlig tilleggsdiagnose ved Asperger. Samme med angst, depresjon og også rusmisbruk. Autismeforeningen har en egen liten håndbok om Asperger syndrom kombinert med ruslidelse hvor de også nevner kompleksiteten i å behandle det når det i tillegg er personlighetsforstyrrelser i bildet. 

Jævla Asperger hjerne da! Mottagelig for all elendighet virker det som.

1. Vi har mer enn dobbel så stor sjanse for å bli deprimerte 

2. Vi har stor sjanse for å få flere diagnoser eller allerede ha det.

3. Vi er i faresonen for å bli rusmisbrukere.

4. Vi opplever ting sterkere enn andre virker det som. Glede er ekstremt, sorg er ekstremt. 

Annonse

21 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Hvordan vet man egen liga? Hvordan vet du min liga? Og hvorfor er det alltid «du må senke kravene»?

Det er du som skriver "Ender opp avvist fordi jeg ikkke er kul, underholdende nok."

Prøv å finne en annen type venner da.

UtakknemligDiva
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er du som skriver "Ender opp avvist fordi jeg ikkke er kul, underholdende nok."

Prøv å finne en annen type venner da.

Har aldri hatt bare en type venner! Har du bare en type venner? Hvordan ser du slik? «Du er den typen» «hun er slik type ja»... 

7 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Har aldri hatt bare en type venner! Har du bare en type venner? Hvordan ser du slik? «Du er den typen» «hun er slik type ja»... 

Du bare går rundt i sirkel og kverulerer!

44 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Jævla Asperger hjerne da! Mottagelig for all elendighet virker det som.

1. Vi har mer enn dobbel så stor sjanse for å bli deprimerte 

2. Vi har stor sjanse for å få flere diagnoser eller allerede ha det.

3. Vi er i faresonen for å bli rusmisbrukere.

4. Vi opplever ting sterkere enn andre virker det som. Glede er ekstremt, sorg er ekstremt. 

Det er en kjip diagnose å ha ja, og det er meget kjipe tilleggsdiagnoser man kan ende opp med ja. Men det nytter ikke å kverne så intenst på det som du gjør. Gå i behandling, prøv det du blir tilbudt osv. De sier til meg at det er mulig for meg å få det bedre med tiden. Det klarer jeg ikke å tro på selv, men jeg stoler på mine støttespillere og gjør det jeg blir anbefalt. Går støtt og stadig på trynet, men reiser meg opp igjen og prøver å fortsette å gå. 

Det er det jeg må gjøre, det er det du må gjøre, og det er det alle som sliter må gjøre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...