Gå til innhold

Hva er det verste du har gjort som barn?

Anbefalte innlegg

Og som du i ettertid skjønner at ble straffet hardt? 

Det verste jeg har gjort som barn var da jeg lekte med en gutt i nabolaget og vi gikk inn i garasjen hans og helte ut to kanner med bensin på gulvet. Vi visste at det var galt, men ikke at det var så farlig som det var. Gutten hadde fått kjeft av faren sin for kort tid siden, noe han nok opplevde som urettferdig. Han ble derfor sint og ville være slem mot faren tilbake. Etter at det ble oppdaget hva vi hadde gjort, fikk i alle fall jeg juling. Og det forstår jeg. 

Hva med deg? Hva er det verste du har gjort?

Anonymkode: 1bd9e...d7f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457180-hva-er-det-verste-du-har-gjort-som-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og som du i ettertid skjønner at ble straffet hardt? 

Det verste jeg har gjort som barn var da jeg lekte med en gutt i nabolaget og vi gikk inn i garasjen hans og helte ut to kanner med bensin på gulvet. Vi visste at det var galt, men ikke at det var så farlig som det var. Gutten hadde fått kjeft av faren sin for kort tid siden, noe han nok opplevde som urettferdig. Han ble derfor sint og ville være slem mot faren tilbake. Etter at det ble oppdaget hva vi hadde gjort, fikk i alle fall jeg juling. Og det forstår jeg. 

Hva med deg? Hva er det verste du har gjort?

Hvor gammel er du? 

UtakknemligDiva

Kan faktisk ikke huske å ha gjort då mye.

Hadde for høye tanker om meg selv en gang. Husker ikke alder. Kanskje 11? Trodde jeg skulle klare å håndtere en mellomstor hund selv. Kjente eieren, men de var ikke der. Fikk det for meg at jeg bare kunne gå inn i buret. For jeg kjente hunden, og trodde jeg liksom skulle klare dette da. Men da jeg åpnet buret hoppet den opp og dyttet meg og fikk rømt. Jeg begynte å gråte og ante ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Løp etter hunden. Men den løp fra meg. Tenkte at nå får jeg kjempe kjeft. Følte jeg hadde forårsaket et kjempe ulykke. Hvis den løp bort og bet noen. Eller ble borte! Og alt pga meg fordi jeg trodde jeg skulle klare den. Grein som faen og gikk inn. Klarte å ta meg sammen, og sa bare at «hunden deres har stukket». Det ble ikke noe nr ut av det. Hadde visst skjedd et par ganger før.. eieren kjørte og hentet den. Visste hvor den hadde rømt. Jeg lot det forsvinne i det stille og det ble aldri pratet om. Kanskje de i det stille visste at det var meg og at det ble en lærepenge 🤔 aner ikke..

Jeg var seks eller sju da jeg overtalte venninnen min, som ikke fikk lov av moren til å overnatte hos meg, til å gjemme seg under sengen min og ligge over likevel. Jeg husker ikke hva vi tenkte før vi gjorde det. Tror ikke vi tenkte i det hele tatt. Vi ville bare så veldig gjerne være sammen. Venninnen sovnet der mens moren min leste godnatthistorie, og det ble satt i gang en stor leteaksjon. Politi, naboer og alle som kunne krype og gå gikk manngard for å finne henne. Da var ikke morsan blid, nei. Vi flyttet fra byen på grunn av det der og det har vært et ikke-tema i familien i alle år.

2 timer siden, tonie skrev:

Jeg var seks eller sju da jeg overtalte venninnen min, som ikke fikk lov av moren til å overnatte hos meg, til å gjemme seg under sengen min og ligge over likevel. Jeg husker ikke hva vi tenkte før vi gjorde det. Tror ikke vi tenkte i det hele tatt. Vi ville bare så veldig gjerne være sammen. Venninnen sovnet der mens moren min leste godnatthistorie, og det ble satt i gang en stor leteaksjon. Politi, naboer og alle som kunne krype og gå gikk manngard for å finne henne. Da var ikke morsan blid, nei. Vi flyttet fra byen på grunn av det der og det har vært et ikke-tema i familien i alle år.

Oi, det ble såpass alvorlig ja! Rart hvor noe som i utgangspunktet er litt uskyldig kan få så store konsekvenser. Konsekvenstenkning er jo ikke akkurat noe barn er eksperter i. 

Annonse

Jeg stjal også godteri hjemme, og noen ganger litt småpenger til godteri. Tok så lite at ingen merket det. 

En gang dyttet jeg ei i klassen ut i et basseng, fordi hun snek foran meg i køen, og dultet borti meg med vilje på veien, for å være ekkel. Samme jenta tømte jeg et glass saft på, fordi hun ropte ut løgner om meg. Ba henne stoppe, ellers kom jeg til å kaste saften min på henne. Hun bare lo, og fortsatte. Jeg holdt løftet mitt, og kastet saft. Hun 😭. Jeg 😬. Vi ble venner da vi ble litt eldre. 

8 timer siden, Marye skrev:

Drepte en snegle ved å brenne den ihjel. Den skiftet hud seks ganger før den døde

Auda.. det minnet meg om noe jeg har gjort i voksen alder, nemlig å helle salt over en sånn Iberia-snegle for jeg hadde hørt at det var en effektiv måte å bli kvitt dem på. Jeg testet det først ut på en stakkar, men aldri noen andre. Det synet der opprørte meg såpass at jeg ikke gjorde det igjen. 

14 hours ago, AnonymBruker said:

Oi, det ble såpass alvorlig ja! Rart hvor noe som i utgangspunktet er litt uskyldig kan få så store konsekvenser. Konsekvenstenkning er jo ikke akkurat noe barn er eksperter i. 

Ja, det ble veldig alvorlig. Jeg husker at vi til og med hentet jakken og gummistøvlene hennes og la det under senga for at ingen skulle skjønne at hun fortsatt var der. Stakkars foreldrene hennes. De må ha hatt en helt grusom natt.

14 timer siden, girlinyellow skrev:

Jeg stjal også godteri hjemme, og noen ganger litt småpenger til godteri. Tok så lite at ingen merket det. 

En gang dyttet jeg ei i klassen ut i et basseng, fordi hun snek foran meg i køen, og dultet borti meg med vilje på veien, for å være ekkel. Samme jenta tømte jeg et glass saft på, fordi hun ropte ut løgner om meg. Ba henne stoppe, ellers kom jeg til å kaste saften min på henne. Hun bare lo, og fortsatte. Jeg holdt løftet mitt, og kastet saft. Hun 😭. Jeg 😬. Vi ble venner da vi ble litt eldre. 

Jeg stjal penger til godteri hver dag

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...