Gå til innhold

Hva er det verste du har gjort som barn?

Anbefalte innlegg

Huff, noe jeg har tenkt på mange ganger, var da jeg og min eneste kammerat kastet en liten kattunge på vannet da jeg kan ha vært ca. 8-9 år gammel. Husker ikke noe annet rundt det enn at jeg ropte inni meg at "dette er galt!" Alene hadde jeg aldri funnet på det der, men sammen med bygdas verste rampete gutt kunne jeg i blant finne på noen ting mine foreldre ikke ble helt begeistret for - om de fikk vite det. Kattungen fikk de aldri vite om...

Husker også jeg en gang som 6-7 år gammel dunket hodet så hardt oppi skapet over vasken slik at alle sminkesakene til min mor falt ut. Da ble jeg så redd for reaksjoner og konsekvenser for hva jeg hadde stelt i stand at jeg løp og gjemte meg under sengen min... Det var ikke rom for å gjøre så mye galt hjemme...

Fortsetter under...

7 timer siden, Marye skrev:

Jeg stjal penger til godteri hver dag

Er ikke det litt i overkant rampete? Mer forståelig å stjele litt penger fra foreldrene en eller to ganger for å kjøpe deg godteri liksom. Men hver dag... sier ikke det en del om personligheten? 

Anonymkode: 1bd9e...d7f

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det litt i overkant rampete? Mer forståelig å stjele litt penger fra foreldrene en eller to ganger for å kjøpe deg godteri liksom. Men hver dag... sier ikke det en del om personligheten? 

Eller det kan ha noe med hvordan vedkommende hadde det hjemme. Vet iallefall om et tilfelle der vedkommende gjorde det som et symptom på at det var noe vanvittig galt

Anonymkode: 03a6a...df4

47 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Huff, noe jeg har tenkt på mange ganger, var da jeg og min eneste kammerat kastet en liten kattunge på vannet da jeg kan ha vært ca. 8-9 år gammel. Husker ikke noe annet rundt det enn at jeg ropte inni meg at "dette er galt!" Alene hadde jeg aldri funnet på det der, men sammen med bygdas verste rampete gutt kunne jeg i blant finne på noen ting mine foreldre ikke ble helt begeistret for - om de fikk vite det. Kattungen fikk de aldri vite om...

Husker også jeg en gang som 6-7 år gammel dunket hodet så hardt oppi skapet over vasken slik at alle sminkesakene til min mor falt ut. Da ble jeg så redd for reaksjoner og konsekvenser for hva jeg hadde stelt i stand at jeg løp og gjemte meg under sengen min... Det var ikke rom for å gjøre så mye galt hjemme...

Fyfaen, dere drepte altså en uskyldig liten kattunge? 

Anonymkode: 342bb...031

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fyfaen, dere drepte altså en uskyldig liten kattunge? 

Anonymkode: 342bb...031

Ja, vi gjorde det. Det har plaget meg en del i ettertid. Psykologen min har sagt at som barn tenker man ofte ikke på konsekvenser og man dras med av andre på ting man gjerne ikke ville ha gjort alene. Tviler på at jeg hadde funnet på noe slikt om jeg ikke hadde vært med den rampete gutten - jeg tenkte jo hele tiden inni meg at "dette er galt!". Gutten jeg gjorde dette med, som også ble mobbet på skolen og som senere ble en av mine mobbere, har dessverre ikke klart seg så godt som voksen og strever med psykiske problemer og for mye alkohol. Det finnes dessverre mange vonde skjebner bak disse historiene som fortelles i denne tråden, mistenker jeg...

Annonse

2 timer siden, Eva Sofie skrev:

Gutten jeg gjorde dette med, som også ble mobbet på skolen og som senere ble en av mine mobbere, har dessverre ikke klart seg så godt som voksen og strever med psykiske problemer og for mye alkohol.

Å plage dyreunger mens man er barn - og vel å merke ha reell glede av det, ikke den opplevelsen du hadde - er et tidlig tegn på personlighetsavvik eller annet som kan gi diagnose. Spørsmål om man pleide å gjøre sånt, brukes i personlighetstester. (Men det er selvsagt ikke tilstrekkelig at man har gjort "bare" dette, og slett ikke hvis man motvillig var med på det en enkelt gang.)

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det sier noe om omsorgssvikten. Jeg fikk ikke nok mat. 

1 time siden, laban skrev:

Å plage dyreunger mens man er barn - og vel å merke ha reell glede av det, ikke den opplevelsen du hadde - er et tidlig tegn på personlighetsavvik eller annet som kan gi diagnose. Spørsmål om man pleide å gjøre sånt, brukes i personlighetstester. (Men det er selvsagt ikke tilstrekkelig at man har gjort "bare" dette, og slett ikke hvis man motvillig var med på det en enkelt gang.)

Ja, det var ikke første gang han plaget dyr som barn etter hva jeg vet, men han vokste også opp under omsorgssvikt og alkoholiserte foreldre. Husker også jeg reagerte på at det ikke var blitt skiftet på sengen hans etter gjentatte netter med sengevæting - har tenkt mange ganger som voksen: Grusomt å sove i en seng som ikke er skiftet på og som lukter sterkt. Selv føler jeg jo et stort behov for å skifte på sengen etter én natt med mareritt om jeg har svettet mye...

Selv husker jeg lite av hendelsen med katten. Jeg snudde meg bort i det kammeraten min kastet den på vannet - jeg orket ikke se - og husker ikke om den laget lyder e.l. Jeg husker egentlig ikke hva som skjedde mer. Husker bare at det var forferdelig og at jeg lovet meg selv at det der skulle jeg aldri mer gjøre. Mitt neste møte med dyr ble å lage et lite slått for en frosk. Den fikk eget basseng og hus med flere rom og jeg mente den fikk det vel så lukseriøst, men den ønsket naturlig nok å leve i det fri og rømte i løpet av natten :)

3 timer siden, Eva Sofie skrev:

Det finnes dessverre mange vonde skjebner bak disse historiene som fortelles i denne tråden, mistenker jeg...

Det tenker jeg at du dessverre har helt rett i, og det var derfor jeg spurte om alder helt i starten. I den virkeligheten jeg har vokst opp i kunne mange av historiene i tråden vært fortalt av beste- eller oldeforeldre. Det er flere generasjoner siden noen sa at «dette turte vi ikke si til mor og far» eller «etterpå fikk vi juling» feks. 

1 time siden, Kayia skrev:

Det tenker jeg at du dessverre har helt rett i, og det var derfor jeg spurte om alder helt i starten. I den virkeligheten jeg har vokst opp i kunne mange av historiene i tråden vært fortalt av beste- eller oldeforeldre. Det er flere generasjoner siden noen sa at «dette turte vi ikke si til mor og far» eller «etterpå fikk vi juling» feks. 

Dessverre er det vel mer et signal om at det foregår mer mellom de fire vegger rundt om de tusen hjem som det ikke snakkes høyt om den dag i dag. Det gjorde det for f.eks. 20 og 30 år siden, og enda mer om vi går lenger tilbake. Det er vel ingen grunn til at vi mennesker skal ha bedret oss selv om det har kommet lover som f.eks. forbyr voksne å slå barn. Det har svært lenge vært ulovlig for voksne å ha seksuell omgang med mindreårige, men det viser seg at det forekommer skremmende ofte likevel når det først kastes lys over det - det skjer bare i det skjulte. Jeg tror at er det en yrkesgruppe som vet mer enn andre om akkurat dette emnet, må det nok være psykologer, barnevernsansatte og kanskje til dels politifolk.

33 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Dessverre er det vel mer et signal om at det foregår mer mellom de fire vegger rundt om de tusen hjem som det ikke snakkes høyt om den dag i dag. Det gjorde det for f.eks. 20 og 30 år siden, og enda mer om vi går lenger tilbake. Det er vel ingen grunn til at vi mennesker skal ha bedret oss selv om det har kommet lover som f.eks. forbyr voksne å slå barn. Det har svært lenge vært ulovlig for voksne å ha seksuell omgang med mindreårige, men det viser seg at det forekommer skremmende ofte likevel når det først kastes lys over det - det skjer bare i det skjulte. Jeg tror at er det en yrkesgruppe som vet mer enn andre om akkurat dette emnet, må det nok være psykologer, barnevernsansatte og kanskje til dels politifolk.

Du har dessverre helt rett i dette 😕 

Annonse

48 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

FAEN SÅ MYE "DESSVERRE" DET VAR HER DA!

Du.... hvis du oppfører deg i nærheten av sånn du gjør her blant venner, bør du virkelig gå i deg selv mtp. at folk virker til å unngå deg. 

Anonymkode: badfe...5fc

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...