Gå til innhold

Hvor ofte spiser du godteri eller andre usunne ting?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, ISW skrev:

Det er godt å se at noe er stabilt i alle fall, må man nesten si 😊😊😊😅

beklager galgenhumor en torsdag ettermiddag! 

Hahaha! 😂

Aldri feil med galgenhumor. 

Endret av Glitter
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte spiser du godteri, kjeks eller kaker? 

Anonymkode: a32c8...8a5

Godteri: Svært sjelden. Jeg eier ikke søtsug.

Kjeks: Sjelden, bortsett fra at vi spiser ost & kjeks som "lørdagsmiddag" ca. én gang i måneden, og da spiser jeg litt nå og da om kvelden til restene er borte. Det er saltkjeks, speltkjeks og noe litt grovere.

Kaker: I kjerringklubb én gang i måneden når det ikke er koronapause. Dessuten et lite stykke når det (en sjelden gang) feires noe på jobben. Ellers kun i selskap noen ganger i året. 

Andre usunne ting: Jeg er mye svakere for saltsnacks som potetgull, tacochips o.l., enn for søtsaker. Jeg kjøper det aldri til meg selv, men hvis noen drar det inn i huset, spiser jeg ofte en neve eller to. Dessuten har jeg et "lager" med nøtteposer (småsulten-størrelsen) som jeg tar én fra som kveldskos innimellom, når jeg ikke har en passende middagsrest (eller kjeksen nevnt ovenfor). Noen is i løpet av sommeren blir det også. Hvis vi har gjester, spiser vi nesten alltid is til dessert.

Det spørs litt hvordan "usunn" defineres og om det er ferie eller hverdag. Noen mener jo at f.eks. pasta og gulost er noe av det verste man ha ha i seg, da ligger jeg tynt an...

Endret av laban

Annonse

Spiser ikke mye og kjøper aldri en pose smågodt eller en sjokolade til meg selv lenger (unntak for sistnevnte på skitur). Desserter og kaker har vi så godt som aldri hjemme, om vi ikke har gjester. Derimot sier jeg ofte ja takk når jeg blir tilbudt en liten sjokoladebit, et drops eller noe annet. Så ganske ofte blir det nok absolutt, likevel :P 

Sjokolade 3-4 ganger i året. Potetgull ca 1 gang i uka. Før fråtset jeg potetgull hver dag. Det er bedre enn sjokolade. Men så begynte jeg å slanke meg, så nå får en gang i uken være nok.

Anonymkode: 42483...9c0

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alt for glad i alt som er søtt og syndig! Heldigvis har jeg et snev av selvdisiplin tross alt så jeg klarer vanligvis å ligge unna det i uka, men det blir gjerne både sjokolade og andre godsaker i helgen. Heldigvis er jeg ikke særlig glad i brus og saltsnacks da. 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser ikke godteri, kjeks og kaker oftere enn ca hvert skuddår, - men til gjengjeld får jeg i meg masse sukker gjennom å ha dilla på frukt og kaffelatte. Jeg bruker vel like mye penger på kaffe latte som folk med andre uvaner bruker f.eks. på snus...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

jeg baker svært mange kaker, men liker ikke spise kake selv. Jeg baker kaker på forespørsel og jeg liker lage dem, og smaken, men smaken av en dessertskje, så er det nok med det søte.

jeg er ikke sunnere av den grunn, jeg har bare en skikkelig snacks-avhengighet:-)

og salt er vel ikke bedre egentlig, men jeg observerer at folk som mer liker salte ting( da mer måltider) enn er søtavhengige, ser sunnere ut, da man generelt er slanke.

en grunn til problemer, som stimulerer søtsug, kontra mer normalt , lyst på mat, er nok tror jeg kunstige søtstoffer.

folk som drikker feks lettbrus er generelt mer overvektige, eller folk som tror lettprodukter med lite fett er løsningen på vektproblemer.

verken sukker eller fett er farlig, ødeleggende er imidlertid alternativene, som ikke stopper søt og fettsug.

jeg har ingen tro på at lettprodukter gjør noe annet enn å lure folk, rett og slett fordi behovet de tror de får tilfredsstilt, nettopp ikke blir tilfredsstilt, og derfor spiser man mer når man « går/lever på lett/light produkter»

så det man tenker er vinning går opp i spinning.

men industrien tjener godt på light og lett produkter.

spis , sukker , salt og fett og kjenn deg mett, det er mer mitt motto. Og aldri har jeg blitt overvektig av å spise.

men la meg lure av « light» det gjør jeg ikke!

Annonse

Godteri en til to ganger i uka. Pottis en til to ganger i uka.

Vi er fire som deler på en godtepose/potetgullpose, så det er ikke så store menger.

Jeg spiser sikkert noe kake eller bakverk en til to ganger i uka. Det er ofte et eller annet, dessuten hender det jeg setter meg med en kaffe og scone på kafé før jobb. 

Målet er bare lørdag, og maks fredag og lørdag. Enten er jeg kjempeflink, og holder denne avtalen med meg selv. - Eller så er det helt ute av kontroll, og jeg spiser godteri i alle fall fem dager i uka. 

Jeg er typen som ikke kan ta EN bit sjokolade, f. eks. Da vekkes en voldsom lyst på mer, fordi jeg nyter det så inmarri. Jeg synes hver dag er en kamp mot søtsuget, og det er virkelig en trening for viljestyrken. Tror jeg har så få nytelser i livet, men god mat er en lett tilgjengelig nytelse - og det vet hjernen min alt for godt☺️ Jaja. 

45 minutter siden, Grendel skrev:

Godteri en til to ganger i uka. Pottis en til to ganger i uka.

Vi er fire som deler på en godtepose/potetgullpose, så det er ikke så store menger.

Jeg spiser sikkert noe kake eller bakverk en til to ganger i uka. Det er ofte et eller annet, dessuten hender det jeg setter meg med en kaffe og scone på kafé før jobb. 

Pottis? 😁😁😁 Er det trøndersk for chips?

Beklager mobbingen, men det synes jeg var et teit ord 😅😅😅

3 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg trodde det var et vanlig ord. Kanskje jeg har bodd for lenge i Trøndelag? 😅

Hm... jeg synder mye her. Er veldig glad i både smågodt (særlig lakris og sånn gummiting) og chips/ostepop etc.

Spiser chips 1-2 ganger i uka. Noen ganger kan det vel gå et par uker mellom hver gang jeg spiser godteri, men det er vel oftere at jeg spiser et eller annet sånt 2-3 ganger i uka.

Søte kjeks og kaker spiser jeg sjelden, men spiser det hvis jeg er på besøk. Liker grove kjeks, og salte kjeks, men føler ikle at det er så usunt?

Drikker lite brus. Desto mer øl og vin... men mye vann og farris og 😊

Endret av påskelilje
1 minutt siden, Grendel skrev:

Ingen på Sørlandet som sier det i alle fall. Har egentlig aldri hørt noen si det, bare sett det skrevet, sikkert her 😁

1 time siden, påskelilje skrev:

1 time siden, Grendel skrev:

Jeg er godt kjent med pottis, og jeg bor i Oslo ;). En stund siden jeg har hørt betegnelsen, riktignok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...