Gå til innhold

Hvordan godta at jeg alltid vil være initiativtaker?

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Ser «vennene» mine er ute med andre venner støtt og stadig. De reiser til og med. Men ingen tar initiativ til kontakt. 
Da gidder ikke jeg heller, blir så pinlig å være den som alltid spør. Svarene kan også ofte være «er litt travel fremover, men kan se til uka» «jeg kan møte deg der. Men har ikke så mye tid, skal noe annet den dagen». 
Tar ikke jeg kontakt så glemmer de meg jo totalt. Og dette er uansett hvor. Ikke be meg bytte nettverk. Det er der jeg har gjort hele livet... 

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du er ute med venner eller dere snakker sammen, hva prater dere om?

Anonymkode: 26af6...0e7

Dating, hva vi har gjort i det siste, mat, litt synspunkter på diverse...?

15 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Dating, hva vi har gjort i det siste, mat, litt synspunkter på diverse...?

jeg spør fordi jeg har tilgode å se at du snakker om noe annet enn asperger når du er på dol (jeg kan ta feil, følger ikke alle tråder). 

UtakknemligDiva
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg spør fordi jeg har tilgode å se at du snakker om noe annet enn asperger når du er på dol (jeg kan ta feil, følger ikke alle tråder). 

Fordi jeg føler meg fanget av diagnosen. Virker som jeg er dømt til å være slik hele livet. Føler jeg klarer meg fint en stund, men så er det tilbakefall

I denne typen forbindelser med venner/bekjente vil det i det lange løp nesten alltid være slik at folk gjør en vurdering - "Whats in it for me?". Har jeg noe igjen for å ha denne forbindelsen? Er det gjensidighet? osv osv

Hvis en da stadig opplever at folk mer og mindre trekker seg bort, må en være ærlig med seg selv og spørre seg selv om hva det er en tilfører relasjonen som er positivt for den andre/de andre. Er det evt også noe negativt en påfører andre? Kan en i så fall justere litt på seg selv og sin egen adferd slik at samværet blir mer attraktivt for de andre?

Annonse

10 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Ser «vennene» mine er ute med andre venner støtt og stadig. De reiser til og med. Men ingen tar initiativ til kontakt. 
Da gidder ikke jeg heller, blir så pinlig å være den som alltid spør. Svarene kan også ofte være «er litt travel fremover, men kan se til uka» «jeg kan møte deg der. Men har ikke så mye tid, skal noe annet den dagen». 
Tar ikke jeg kontakt så glemmer de meg jo totalt. Og dette er uansett hvor. Ikke be meg bytte nettverk. Det er der jeg har gjort hele livet... 

Du har da i det minste venner.

Anonymkode: 5bcdb...ffe

10 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Du virker ganske negativ på dol, er du det i RL også? I såfall kan dét være årsaken. Som kupton sier er familie noe man får og må forholde seg til, mens venner velger man. De som på ett eller annet vis er energityver, slitsomme eller for krevende velges bort. Brutalt ja, men likevel sant. 

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...