Gå til innhold

Sååå jævla stressa! Jeg sliter til og med med å lære!

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Det er så mange jeg har truffet som snakker 4 språk flytende. Jeg må jobbe for å holde ved like engelsken. Klarer å forstå enkelte setninger på et 3.språk men jeg har øvd i 3. År. Enda ikke i nærheten av å kunne det :( har dette også med aspeeger å gjøre? Jeg vet depresjon kan gjøre det vanskelig å lære... men jeg føler ikke jeg har en eneste egenskap jeg vil ha!:( 

Fortsetter under...

2 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Det er så mange jeg har truffet som snakker 4 språk flytende. Jeg må jobbe for å holde ved like engelsken. Klarer å forstå enkelte setninger på et 3.språk men jeg har øvd i 3. År. Enda ikke i nærheten av å kunne det :( har dette også med aspeeger å gjøre? Jeg vet depresjon kan gjøre det vanskelig å lære... men jeg føler ikke jeg har en eneste egenskap jeg vil ha!:( 

Kan du ikke prøve å fokusere på ting du klarer i stedet for å drukne deg i det du ikke kan? Du virker ekstremt navlebeskuende og bitter. At det ikke finnes noe som helst du ikke mestrer tror jeg ingenting på. 

UtakknemligDiva
12 minutter siden, Lillemus skrev:

Kan du ikke prøve å fokusere på ting du klarer i stedet for å drukne deg i det du ikke kan? Du virker ekstremt navlebeskuende og bitter. At det ikke finnes noe som helst du ikke mestrer tror jeg ingenting på. 

Jeg er flink til å tegne, men har ikke noen interesse for det. 
Jeg liker å lukte på ting, men det tjener man ikke penger på. Parfymer, sjampoer, såper osv... men dette er slike sære ting jeg holder for meg selv.

UtakknemligDiva
1 minutt siden, kupton skrev:

Er det å kunne fire språk flytende det du trenger mest for å få et bedre liv?

Ja. Det fikser ikke alt, men mye. Men dette er vel feil igjen eller? 

Annonse

4 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Ja. Det fikser ikke alt, men mye. Men dette er vel feil igjen eller? 

Jeg snakker norsk og greier meg på engelsk. Kan 10 ord på tysk. Klarer meg utmerket uten å snakke 4 språk flytende. 

UtakknemligDiva
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor trenger du 4 språk??

Anonymkode: 2d0ed...fb4

Fordi jeg er lei av å være «dårligst» i det meste. Dessuten vil jeg reise og jeg føler man kan klare seg bedre med å klare flere språk. Men nå ble vel dette feil og. Ser dere?! Alt jeg vil er jo feil. «Ta en fjelltur» er vel heller det dere vil si.. «bli sykepleier» «bli omsorgspleie» 

UtakknemligDiva
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg snakker norsk og greier meg på engelsk. Kan 10 ord på tysk. Klarer meg utmerket uten å snakke 4 språk flytende. 

Nå spurte jeg vel ikke akkurat hva du kan da. Men jeg vet heller ikke hvilket liv du har eller vil ha. 

Jeg har opplevd mye urettferdighet i livet, og jeg har mistet mange år fordi jeg har vært fjern pga ytre forhold/stress. Men noe jeg har lært meg i dette livet er å slutte å se etter begrensinger og fokusere på muligheter samt å verdsette ting rundt meg som ikke koster penger - som feks fin natur. 

Endret av dolmio
UtakknemligDiva
6 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg har opplevd mye urettferdighet i livet, og jeg har mistet mange år fordi jeg har vært fjern pga ytre forhold/stress. Men noe jeg har lært meg i dette livet er å slutte å se etter begrensinger og fokusere på muligheter samt å verdsette ting rundt meg som ikke koster penger - som feks fin natur. 

Ja vel! Natur natur! Jeg også setter pris på naturen! Men mener du virkelig at jeg bare skal sette pris på ting som ikke koster? Bare gå her for meg selv? Hele livet? En tur i skog og fjell skal være dagens høydepunkt hele livet?!?!?!

UtakknemligDiva
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Engelsk, tysk og tyrkisk?

Anonymkode: ae748...5c7

Hvirfor spør du hvilke språk? Tysk er det tredje. Ups, regnet jeg med norsk jeg da vettu.. 

Annonse

1 minutt siden, 90tallsbarn skrev:

Ja vel! Natur natur! Jeg også setter pris på naturen! Men mener du virkelig at jeg bare skal sette pris på ting som ikke koster? Bare gå her for meg selv? Hele livet? En tur i skog og fjell skal være dagens høydepunkt hele livet?!?!?!

Hva vil du selv skal være dagens høydepunkt?

UtakknemligDiva

Hvis jeg har depresjonskortet i dette livet... så vil vel den finne en vei uansett? Så derfor jeg kanskje aldri blir glad? At det ikke er mening jeg skal være glad? Men jeg vil fremdeles ikke ha livsoppgaven min. Orøver fremdeles å kaste kortene

UtakknemligDiva
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva vil du selv skal være dagens høydepunkt?

Jobb for eksmepel. Reise og ha noe å se frem til. En tur på kafe. Reise å besøke venner. 

3 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Nei, det er ikke det jeg sier. Prøvde bare å hjelpe deg. Glem svaret mitt. 

31 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Fordi jeg er lei av å være «dårligst» i det meste. Dessuten vil jeg reise og jeg føler man kan klare seg bedre med å klare flere språk. Men nå ble vel dette feil og. Ser dere?! Alt jeg vil er jo feil. «Ta en fjelltur» er vel heller det dere vil si.. «bli sykepleier» «bli omsorgspleie» 

Å lære seg språk er jo flott det hvis du har nytte av det. Poenget er vel mer at hvis du blir så ekstremt stresset av det er det kanskje bedre å gjøre noe annet. 

Har ikke anbefalt deg å ta fjellturer og håper for all del ikke du blir sykepleier. 

Hva med å forsøke å finne ut noe som gjør deg godt, fremfor å terpe på alt som er negativt

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å forsøke å finne ut noe som gjør deg godt, fremfor å terpe på alt som er negativt

Det er tydeligvis helt uinteressant, h*n glefser jo hodet av alle som svarer så det beste er vel bare å la ham/henne frese i fred. 

25 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Hvis jeg har depresjonskortet i dette livet... så vil vel den finne en vei uansett? Så derfor jeg kanskje aldri blir glad? At det ikke er mening jeg skal være glad? Men jeg vil fremdeles ikke ha livsoppgaven min. Orøver fremdeles å kaste kortene

Hva gikk bra i dag?

Kan du begynne med dette spørsmålet og da finner du sikkert noe positivt.  Begynn der og så kommer noen andre ting av seg selv etter en stund

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...