AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 Skrevet 5. oktober 2020 Trodde trikk var utdatert og at buss egnet seg bedre til massetransport over overflaten, mens t-baner best for massetransport under overflaten. Men virker som jeg tar feil, noen som kan forklare logikken bak dette. Er det kun for å "redde kloden" siden trikk er litt mer energi effektivt enn buss ? å bruke 9 milliarder kroner fremover på disse metall kolossene og togskinnene i byens gater høres merkelig ut, buss må da være billigere og bedre (?) https://www.aftenposten.no/osloby/i/aPwwXO/aapnet-oslos-foerste-nye-trikkestrekning-paa-21-aar Anonymkode: 87b1d...03b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 Skrevet 5. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde trikk var utdatert og at buss egnet seg bedre til massetransport over overflaten, mens t-baner best for massetransport under overflaten. Men virker som jeg tar feil, noen som kan forklare logikken bak dette. Er det kun for å "redde kloden" siden trikk er litt mer energi effektivt enn buss ? å bruke 9 milliarder kroner fremover på disse metall kolossene og togskinnene i byens gater høres merkelig ut, buss må da være billigere og bedre (?) https://www.aftenposten.no/osloby/i/aPwwXO/aapnet-oslos-foerste-nye-trikkestrekning-paa-21-aar Anonymkode: 87b1d...03b Innenfor ring 2 går trikken på steder der det ikke er mulig å kjøre buss. F.eks over Rådhusgata og i trange gater. Det gjør at trikken passer bedre i bybildet mange steder enn de lange monsterbussene. Anonymkode: 8c508...cef 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.