Gå til innhold

Er gutter så innelukket følelsemessig?

Anbefalte innlegg

Jeg har selv 2 døtre, er 33år og en veldig følsøm sjel. Har hatt 2 bonusbarn nå i noen år (8år har jeg kjent de to), han eldste er voksen nå. Han er 21. Jeg kjenner jeg har blitt veldig glad i de to. Kjempe snille, ordentlige gutter. Kanskje jeg aldri har vist de "kjærligheten", men har laget middag til de og alltid tatt de godt imot. Noen i et annet forum skrev til meg at, nei hvorfor skal de være glad i deg?? Jeg blir litt paff, og håper jo at de er det. Men er jeg for følsom, eller er gutter bare slik? 

Forholdet til meg og min er litt på kanten av og til. Og tanken på å ikke ha de rundt er en sorg i seg selv. Nå håper jeg forholdet vedvarer, men tanken er der. Håper jo også at jeg har blitt satt pris på. 

#følsommemeg

Anonymkode: 0db88...23c

Fortsetter under...

Hva er det som gjør at du er usikker på om de er glade i deg?

Hva er det som gjør at du spør om gutter bare "er slik"? Gutter er også glade i folk som står dem nære, men kanskje de viser det på en annen måte enn jenter, og iallfall små jenter.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv 2 døtre, er 33år og en veldig følsøm sjel. Har hatt 2 bonusbarn nå i noen år (8år har jeg kjent de to), han eldste er voksen nå. Han er 21. Jeg kjenner jeg har blitt veldig glad i de to. Kjempe snille, ordentlige gutter. Kanskje jeg aldri har vist de "kjærligheten", men har laget middag til de og alltid tatt de godt imot. Noen i et annet forum skrev til meg at, nei hvorfor skal de være glad i deg?? Jeg blir litt paff, og håper jo at de er det. Men er jeg for følsom, eller er gutter bare slik? 

Forholdet til meg og min er litt på kanten av og til. Og tanken på å ikke ha de rundt er en sorg i seg selv. Nå håper jeg forholdet vedvarer, men tanken er der. Håper jo også at jeg har blitt satt pris på. 

#følsommemeg

Skjønner ikke hva som får deg til å lure på om de er glad i deg eller ikke?

Anonymkode: 233c5...a38

Jeg har ingen personlig erfaring med bonusbarn, men jeg forstår ikke hva dette har med kjønn å gjøre. Jeg tror forholdet mellom bonusforeldre og -barn har veldig mange andre aspekter (alder på barna, konfliktnivå mellom bioforeldre, hvordan mor eller far går fram når det introduseres ny partner, osv. i det uendelige) enn om det gjelder gutter eller jenter. Gutter og menn er vel ikke akkurat kjent for å uttrykke følelsene sine i utide, men jeg tror ikke du skal gjøre dette til noen større sak enn akkurat det, 

Det er ikke sånn at barns kjærlighet følger allmenne regler. Små barn knytter seg nesten automatisk til dem de har rundt seg, med eldre barn er det mer tanker og vilje med i spillet. Hvis det skulle være noen kjønnsforskjell, ville jeg nesten gjette på at det var guttene som jevnt over er mest tilpasningsdyktige - slik er det i hvert fall med en del andre ting. Mange gutter (men selvsagt ikke alle) lager f.eks. mindre drama ved flytting / skolebytte (av andre årsaker enn samlivsbrudd), småkonflikter i kameratflokken etc. Men det går ikke an å generalisere følelsene til verken gutter / jenter generelt eller bonusbarn / -foreldre generelt.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen i et annet forum skrev til meg at, nei hvorfor skal de være glad i deg??

Kvinneguiden? Det går ikke an å lese tråder om familie og samliv der - det finnes ikke nyanser eller farger, bare svart / hvite "sannheter" av typen du har valgt å få barn, så nå må du isolere deg fra verden og utslette deg selv fullstendig i minst 20 år framover. Du har sikkert fått servert en tilsvarende "sannhet" om bonussønner. Trykk "Ignore" 😉

Annonse

2 timer siden, Grendel skrev:

Det var en merkelig kommentar. Klart gutter blir glad i folk akkurat som jenter. 

Jeg har bare erfaring rundt jenter. Mine jenter gratulerer meg med dagen, viser kjærlighet på en helt annen måte. Men de er jo mine biologiske barn. Klart disse guttene ikke ser på meg som en morsfigur, det gjør de uansett ikke i en så høy alder, men det å være glad i og bry seg. Jeg merker jeg er kjempe glad i de, har jo sett de vokse opp å bli store. Man kan liksom bare aldri få sagt slike ting. Men blir det slutt med meg og mannen, så ville jeg savnet de også. 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare erfaring rundt jenter. Mine jenter gratulerer meg med dagen, viser kjærlighet på en helt annen måte. Men de er jo mine biologiske barn. Klart disse guttene ikke ser på meg som en morsfigur, det gjør de uansett ikke i en så høy alder, men det å være glad i og bry seg. Jeg merker jeg er kjempe glad i de, har jo sett de vokse opp å bli store. Man kan liksom bare aldri få sagt slike ting. Men blir det slutt med meg og mannen, så ville jeg savnet de også. 

Gutter (og menn) er ikke like flinke på sånt.

Uansett synes jeg ikke du skal legge så mye vekt på en slem kommentar på nettet. Selvfølgelig blir barn knyttet til steforeldre. Spesielt hvis steforeldrene har vært engasjert i den. 

1 time siden, Grendel skrev:

Gutter (og menn) er ikke like flinke på sånt.

Uansett synes jeg ikke du skal legge så mye vekt på en slem kommentar på nettet. Selvfølgelig blir barn knyttet til steforeldre. Spesielt hvis steforeldrene har vært engasjert i den. 

Ja, men nå er de voksne og selvstendige. Det skal såklart noe til for å vise sin måte å være glad i noen på. Det at de turer innom på middag sier jo sitt. Det er liksom deres måte å vise det på :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...