Gå til innhold

Er fremdeles bare vitne til at livet går forbi

Anbefalte innlegg

2 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Altså sitter og føler meg diskvalifisert for ALT!! Ser på stillinger. Men føler ikke det kan gå bra. Må være deilig å faktisk kunne søke på mye fordi man har personlige egenskaper! Men jeg kan ikke pga jeg vet det vil gå galt! 

Kan virke som om det du først bør fokusere på er dine egne holdninger. Heldigvis er det mulig å endre dette. En del av det å bli voksen, er å få et realistisk forhold til hvilke muligheter man har og hvordan få til et ok liv, - selv om det ikke blir slik man hadde drømt om. De fleste små gutter jeg har kjent, har i noen år levd seg inn i at de skulle bli proff-fotballspillere som voksne, og at de skulle kunne kjøpe seg akkurat det de ønsket. Nå er disse guttene unge menn, som ikke har blitt proff-fotballspillere, men som finner ut av hvordan leve livene sine. 

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
9 minutter siden, frosken skrev:

Kan virke som om det du først bør fokusere på er dine egne holdninger. Heldigvis er det mulig å endre dette. En del av det å bli voksen, er å få et realistisk forhold til hvilke muligheter man har og hvordan få til et ok liv, - selv om det ikke blir slik man hadde drømt om. De fleste små gutter jeg har kjent, har i noen år levd seg inn i at de skulle bli proff-fotballspillere som voksne, og at de skulle kunne kjøpe seg akkurat det de ønsket. Nå er disse guttene unge menn, som ikke har blitt proff-fotballspillere, men som finner ut av hvordan leve livene sine. 

Ehm, det er vanlig tenåringsdrøm å tro at man skal bli topp av noe og få til et Hollywood liv. Det er da ikke dette jeg tror! Jeg også trodde jeg skulle til Hollywood, bli kjent med Britney Spears og Paris Hilton liksom..  men jeg voks opp og fikk jo andre fokus i livet.

Jeg setter ikke pris på mine egenskaper og slik er det. Jeg vil ikke bli kunstner, gartner eller noe omsorgsgreie. 
Jeg har prøvd mye forskjellig. Muligheter har kommet, men så fort jeg trives stenges dørene. Helvetes irriterende. Jeg skal tydeligvis bare ting jeg ikke liker ..

5 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Ehm, det er vanlig tenåringsdrøm å tro at man skal bli topp av noe og få til et Hollywood liv. Det er da ikke dette jeg tror! Jeg også trodde jeg skulle til Hollywood, bli kjent med Britney Spears og Paris Hilton liksom..  men jeg voks opp og fikk jo andre fokus i livet.

Jeg setter ikke pris på mine egenskaper og slik er det. Jeg vil ikke bli kunstner, gartner eller noe omsorgsgreie. 
Jeg har prøvd mye forskjellig. Muligheter har kommet, men så fort jeg trives stenges dørene. Helvetes irriterende. Jeg skal tydeligvis bare ting jeg ikke liker ..

Javel, da er det nok sånn da som du hevder. Du må bruke resten av livet på kun å gjøre ting du ikke liker. 

UtakknemligDiva
2 minutter siden, frosken skrev:

Javel, da er det nok sånn da som du hevder. Du må bruke resten av livet på kun å gjøre ting du ikke liker. 

Men derfor vurderer jeg å fjerne meg fra overflaten. Tenk å være så talentløs at jeg ikke engang klarer å få riktig energi eller noe jeg vil. Når skjedde oppskriften min? Er det fordi jeg er mer lik mamma enn jeg liker? Eller pappa? Skjedde det noe i det jævla svangerskapet til mamma? Jeg må forandre oppskriften rett og slett. 

Akkurat nå, 90tallsbarn skrev:

Men derfor vurderer jeg å fjerne meg fra overflaten. Tenk å være så talentløs at jeg ikke engang klarer å få riktig energi eller noe jeg vil. Når skjedde oppskriften min? Er det fordi jeg er mer lik mamma enn jeg liker? Eller pappa? Skjedde det noe i det jævla svangerskapet til mamma? Jeg må forandre oppskriften rett og slett. 

Jaja.

UtakknemligDiva
2 timer siden, frosken skrev:

Jaja.

Men har vi samme energigruppe som de som er i livet vårt først? Jeg trodde jeg kunne klare meg. Jeg savnet ingenting i livet. Savner å våkne motivert hver dag. Men i stedet må jeg innse jeg har Asperger og tilbake til det gamle kjedelige. Eneste motivasjonen min i livet er å bli en annen enn det jeg er

Annonse

5 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Men har vi samme energigruppe som de som er i livet vårt først? Jeg trodde jeg kunne klare meg. Jeg savnet ingenting i livet. Savner å våkne motivert hver dag. Men i stedet må jeg innse jeg har Asperger og tilbake til det gamle kjedelige. Eneste motivasjonen min i livet er å bli en annen enn det jeg er

Det blir en evig kamp... Høres smertefullt ut. 

Anonymkode: 1cc0a...275

UtakknemligDiva
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir en evig kamp... Høres smertefullt ut. 

Anonymkode: 1cc0a...275

Ja, eller bli den jeg nesten ble da.. jeg vil bare ikke tilbake og være denne jævla Asperger jenta

UtakknemligDiva

Og så vil jeg bli karismatisk . Er så lei av å være tilbaketrukket og stiv :( jeg hadde trodd i mange år at jeg ville vokse det av meg men det viste seg jo å være en hjerneskade som var forklaringen på det hele...

7 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Og så vil jeg bli karismatisk . Er så lei av å være tilbaketrukket og stiv :( jeg hadde trodd i mange år at jeg ville vokse det av meg men det viste seg jo å være en hjerneskade som var forklaringen på det hele...

Det er mange med asperger og ingen har det enkelt. 

Akkurat dine problemer virker nesten som luksusproblemer i denne tråden (uten at jeg påstår at asperger er et luksusproblem). Du vil ikke jobbe med noe kjedelig, og det eneste interessante er ting som krever at man er spesielt utadvendt og karismatisk. Det ville blitt veldig slitsomt for deg. 

Det er litt som om jeg skulle insistert på å satse på dans. Det ville blitt tøfft. 

En jobb er noe man gjør fordi det er nyttig først og fremst. Man får betalt for å gjøre noe andre har nytte av.

Jeg tror du må nullstille deg og fokusere på hva du faktisk kan oppnå. Du kan få jobb og kjæreste. Du må orientere deg mot virkeligheten først. Du er ung, smart (i følge meg) og ser bra ut (i følge deg selv). Du er ikke utadvendt og karismatisk i klassisk forstand. 

UtakknemligDiva
3 timer siden, Grendel skrev:

Det er mange med asperger og ingen har det enkelt. 

Akkurat dine problemer virker nesten som luksusproblemer i denne tråden (uten at jeg påstår at asperger er et luksusproblem). Du vil ikke jobbe med noe kjedelig, og det eneste interessante er ting som krever at man er spesielt utadvendt og karismatisk. Det ville blitt veldig slitsomt for deg. 

Det er litt som om jeg skulle insistert på å satse på dans. Det ville blitt tøfft. 

En jobb er noe man gjør fordi det er nyttig først og fremst. Man får betalt for å gjøre noe andre har nytte av.

Jeg tror du må nullstille deg og fokusere på hva du faktisk kan oppnå. Du kan få jobb og kjæreste. Du må orientere deg mot virkeligheten først. Du er ung, smart (i følge meg) og ser bra ut (i følge deg selv). Du er ikke utadvendt og karismatisk i klassisk forstand. 

Men jeg vil ikke gi slipp på det jeg fant ut at jeg elsket! For det var aspergeren som ødela det. Skal jeg virkelig bare gå tilbake til det kjedelige og bare eksistere mens vennene mine uten Asperger glir så lett videre?ikke at dette er en konkurranse mot dem men det kjennes mer ut som at jeg måtte tilbake på aspergerplassen! Men den vil jeg ikke ha

UtakknemligDiva

Jeg vet ikke hva det kalles. Men når noen er i krig får de ofte trang til å reise tilbake. Jeg har det slik selv, bare at jeg var ikke i krig da. Det var bare så deilig å oppleve noe helt annet, følte jeg slettet den jeg var. Men så måtte jeg liksom tilbake til den jeg var å være hun jævla aspergersen da! Jeg vet ikke om jeg jobber mot noe dødfødt. Når det starter dårlig så kanskje det aldri blir bra? Eller det startet ekstremt bra! Men dørene har lukket seg mer om mer! Helvetes aspergerjente!!!! Problemet er ikke at man skal jobbe for å få lønn, problemet er at jeg passer bare til slike ting jeg ikke trives med! Så skal man forandre seg til det man vil eller må man følge koden man er laget sv? Jeg vil ikke ha koden min, derfor sitter jeg og har mer og mer selvmordstanker!!

UtakknemligDiva

Kjørte forbi et hus i dag, det ser helt forlatt ut. Skog har begynt å gro rundt det, det ser tomt ut og har ikke vært malt på årevis. «Der ser det så trist ut» sa mamma, så sier jeg «ja det ser ut som meg» sa jeg bare. 
For det er slik jeg har blitt. Totalt tom innvendig. Ting som før ga glede gjør det ikke lenger. Ikke fordi det ikke gjorde det i utgangspunktet, men fordi jeg ikke føler meg verdig noe lenger pga jeg var for svak til å stå imot aspergersen. Jeg måtte liksom tilbake til det kjedelige pga det...jeg trodde jeg var ferdig med det kjedelige.

Annonse

7 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Men jeg vil ikke gi slipp på det jeg fant ut at jeg elsket! For det var aspergeren som ødela det. Skal jeg virkelig bare gå tilbake til det kjedelige og bare eksistere mens vennene mine uten Asperger glir så lett videre?ikke at dette er en konkurranse mot dem men det kjennes mer ut som at jeg måtte tilbake på aspergerplassen! Men den vil jeg ikke ha

Hva var det du fant ut at du elsket? Jeg har ikke lest alle trådene. 

UtakknemligDiva
1 minutt siden, Grendel skrev:

Hva var det du fant ut at du elsket? Jeg har ikke lest alle trådene. 

Det er irrelevant. Tør ikke legge for mye info heller, noen kommer å kjenne meg igjen. Saken er bare at jeg passer tydeligvis ikke tl noe som jeg ønsker 

4 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Det er irrelevant. Tør ikke legge for mye info heller, noen kommer å kjenne meg igjen. Saken er bare at jeg passer tydeligvis ikke tl noe som jeg ønsker 

Får utvide horisonten litt?

Anonymkode: c8b4c...79c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...