Gå til innhold

Er fremdeles bare vitne til at livet går forbi

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da må du finne ei lita jobb da.

Anonymkode: c8b4c...79c

Ei lita?!?!?! Hva faen? Ei jobb? 

Såklart jeg skal ha jobb. Poenget er at jeg er dritt lei av å passe til ting jeg ikke setter pris på

Fortsetter under...

1 minutt siden, 90tallsbarn skrev:

Ei lita?!?!?! Hva faen? Ei jobb? 

Såklart jeg skal ha jobb. Poenget er at jeg er dritt lei av å passe til ting jeg ikke setter pris på

For flertaller er nok jobb noe kjedelig man må lide seg gjennom for å få mat på bordet.

UtakknemligDiva
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For flertaller er nok jobb noe kjedelig man må lide seg gjennom for å få mat på bordet.

Nei! Det var ikke det for meg!! Men alle slike jobber jeg egentlig likte krevde at du har mye folk rundt deg og er godt likt og har veldig gode kommunikative egenskaper.. jeg mangler bare denne karisma greia!! Folk føler ikke de kommer inn til meg! Og det er helvetes irriterende!!

1 time siden, 90tallsbarn skrev:

Det er irrelevant. Tør ikke legge for mye info heller, noen kommer å kjenne meg igjen. Saken er bare at jeg passer tydeligvis ikke tl noe som jeg ønsker 

Kanskje du får gjøre som så mange andre,; finne en jobb som kanskje ikke er så interessant, men som gir en inntekt, og melde deg på kveldskurs med det du brenner for. Da er det ikke så viktig om du ikke har så stort talent for det heller. Det er de færeste forunt å jobbe med det de synes er aller morsomst.

UtakknemligDiva
1 minutt siden, Ekstra skrev:

Kanskje du får gjøre som så mange andre,; finne en jobb som kanskje ikke er så interessant, men som gir en inntekt, og melde deg på kveldskurs med det du brenner for. Da er det ikke så viktig om du ikke har så stort talent for det heller. Det er de færeste forunt å jobbe med det de synes er aller morsomst.

Jeg driter i hva som gjelder de færreste og de fleste! Saken er at uansett hva jeg trives med så går det ikke! 
Aspergers er noe de færreste har og, men det fikk jeg. Men likevel skal jeg tydeligvis passe inn med denne kjipe «de fleste» når det er negativt å være blandt de fleste

3 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Jeg driter i hva som gjelder de færreste og de fleste! Saken er at uansett hva jeg trives med så går det ikke! 
Aspergers er noe de færreste har og, men det fikk jeg. Men likevel skal jeg tydeligvis passe inn med denne kjipe «de fleste» når det er negativt å være blandt de fleste

Velkommen til de voksenes verden.

Annonse

UtakknemligDiva
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen til de voksenes verden.

De andre er voksne også!! Men er man k barnas verden så lenge man er lykkelig da?? Hvorfor skriver dere «velkommen til de voksnes verden» «velkommen til virkeligheten» først når folk sier noe negativt?

UtakknemligDiva

Ja hva er det å se frem til hvis sykdommen min kanskje gjorde at jeg trodde jeg ville føle lykke igjen? Virker som jeg må finne lykke i det «de vanlige» gjør. Og så kommer folk bare med typiske kjedelige forslag. «Som oss andre må» osv.. hvorfor er det ingen som skriver «sats på å vinne i Lotto» «bli skuespiller» «bli blogger» «jobb i butikk».   I stedet ser jeg (på kvinneguiden feks) bare folk som skriver «søk på også på det du ikke vil, vaskeri» «barnehage» «eldreomsorgen» ja bare alt som står sist på min liste.. jævla upraktisk laga vi er. Typisk nok vil det aldri bli slutt på eldreomsorgen for alt vi klarer er å bli gamle og syke til slutt.. kan vi ikke bare dø? Neida,,, vi er skapt slik at vi kan leve mange år som totalt ubrukelige. 

9 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Ja hva er det å se frem til hvis sykdommen min kanskje gjorde at jeg trodde jeg ville føle lykke igjen? Virker som jeg må finne lykke i det «de vanlige» gjør.

Ærlig talt, hva er så spesielt med deg, hvorfor er ikke "det vanlige" godt nok?

UtakknemligDiva
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, hva er så spesielt med deg, hvorfor er ikke "det vanlige" godt nok?

Fordi det er kjedelig. Er det janteloven som snakker eller? Spesielt?! At jeg har Asperger er tydeligvis litt spesielt! Men negativt. Det er spesielt at jeg ikke følte meg hjemme på hjemstedet sammen med alle kjedelige folka der. Jeg prøvde å passe inn men fikk ikke til. Hjalp ikke være hyggelig en gang, de så vekk, avlyste avtaler med meg og sa de var syke eller at festen var avlyst men jeg fikk med meg at de hadde møttes likevel. Ok. Etter hvert ble det positivt at jeg ikke passet inn der. Tok dette som om jeg ikke var ment å være med. Derfor er det en nedtur at jeg nå likevel må «tilbake til det kjedelige» pga diagnosen. 

UtakknemligDiva
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livet et ganske kjedelig for de fleste. 

Jeg driter i de fleste!!!! Jeg passer jo tydeligvis ikke sammen med de fleste! Da gidder jeg isåfall ikke passe inn med de i denne situasjonen! Og nei! Livet er ikke kjedelig for de fleste ! Virker som mange synes det er Ok å ha familie og jobb. Glede seg over å gå på kafe av og til. Reise på ferie av og til. Men så virker det som jeg er litt utenfor normalen når det kommer til ønsker for livet da. Uten at det betyr at jeg er bedre enn andre for det. 

Saken er fremdeles at jeg er lei av å bare ta smuler fordi jeg har Asperger. De fleste bytter faktisk ikke retning hele livet til de er 50 heller. De fleste har funnet noe de vil drive med når de er 30. Men dette gjelder såklart ikke meg. Jeg er bare dritt lei av å måtte lære meg å like det jeg gjør! 

UtakknemligDiva

Og så er det typisk at de mest negative somregel har rett. Alltid kommer det den ene personen som har et litt kjipere svar og sp får de såklart rett. Dette viser hvor talentløse vi mennesker faktisk er

Annonse

8 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Jeg driter i de fleste!!!! Jeg passer jo tydeligvis ikke sammen med de fleste! Da gidder jeg isåfall ikke passe inn med de i denne situasjonen! Og nei! Livet er ikke kjedelig for de fleste ! Virker som mange synes det er Ok å ha familie og jobb. Glede seg over å gå på kafe av og til. Reise på ferie av og til. Men så virker det som jeg er litt utenfor normalen når det kommer til ønsker for livet da. Uten at det betyr at jeg er bedre enn andre for det. 

Saken er fremdeles at jeg er lei av å bare ta smuler fordi jeg har Asperger. De fleste bytter faktisk ikke retning hele livet til de er 50 heller. De fleste har funnet noe de vil drive med når de er 30. Men dette gjelder såklart ikke meg. Jeg er bare dritt lei av å måtte lære meg å like det jeg gjør! 

Jeg kjenner deg jo ikke, men er det asperger som gjør at du må nøye deg med smuler? Eller kan det være at du uavhengig av asperger mangler nødvendig talent eller kunnskap til å gjøre det du helst ønsker å gjøre? Uansett om det skyldes det ene eller det andre, er det viktig å fokusere på det man KAN få til. Jeg f eks skulle gjerne vært operasanger, men det skorter dessverre på talentet, så da hjelper det ikke å synke ned i tanker om at livet uten å synge opera er kjedelig.

UtakknemligDiva
2 timer siden, morsan skrev:

Jeg kjenner deg jo ikke, men er det asperger som gjør at du må nøye deg med smuler? Eller kan det være at du uavhengig av asperger mangler nødvendig talent eller kunnskap til å gjøre det du helst ønsker å gjøre? Uansett om det skyldes det ene eller det andre, er det viktig å fokusere på det man KAN få til. Jeg f eks skulle gjerne vært operasanger, men det skorter dessverre på talentet, så da hjelper det ikke å synke ned i tanker om at livet uten å synge opera er kjedelig.

Jeg tenker man kan øve seg til ting. Det går an å ØVE. Ja det må være Asperger når jeg hele tiden ender opp utenfor og indirekte får høre at jeg ikke var helt slik folk først trodde.. dette er ikke bare i jobben altså.

Dette har går igjen hele livet. Det kan hende det er egenskapene det ligger i også, men da vil jeg ikke gi meg før jeg faktisk blir slik som jeg vil. Jeg er veldig lei av å bare ha talent innenfor ting jeg ikke setter pris på. Er det mulig å være så feilkodet?

UtakknemligDiva
7 timer siden, morsan skrev:

Men jeg er virkelig helt sosialt retard noen ganger. I dag har jeg hatt besøk av ei venninne. Jeg må anstrenge meg veldig når hun snakker. Slik er det generelt. Fordi det er ofte kjedelig når det konmer fra andre. Ikke fordi jeg føler meg mye bedre, men fordi jeg rett og slett ikke interesserer meg for hva de fleste andre har opplevd. Men det er valget mellom å bli helt alene og å venner, da får jeg bare anstrenge meg for å få det da. Hun vet jeg har utfordringer. Adhd og depresjon. Men jeg tør av en grunn ikke si jeg har Asperger, og finner ingen passende tid. «Du!? Jeg har Asperger jeg...» blir så dumt.

Men det er vel kanskje dette også som er med å gjør at jeg ikke klarer å stole på folk og se hensiktene deres. Og det irriterer meg så jævlig at hvis folk merker usikkerheten din så skal de begynne å ha det morsomt med det. 

Det er som om noen deler i hjernen min bare ikke tar ting men det irriterer mer helvetes at de til helvete ikke kan fungere. 

Men , jeg setter ikke pris på noen av egenskapene jeg har naturlig. Må være deilig å være skapt utadvendt og ha masse interesser. Ikke sånn snever og innadvendt som jeg er. Jævla feilkode faenskap! talentløs er jeg som ikke klarer å motarbeide og ødelegge det! 

15 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Men jeg er virkelig helt sosialt retard noen ganger. I dag har jeg hatt besøk av ei venninne. Jeg må anstrenge meg veldig når hun snakker. Slik er det generelt. Fordi det er ofte kjedelig når det konmer fra andre. Ikke fordi jeg føler meg mye bedre, men fordi jeg rett og slett ikke interesserer meg for hva de fleste andre har opplevd.

Hva er det du liker å snakke om?

UtakknemligDiva
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du liker å snakke om?

Hverdagen min når jeg trives. Jeg vil ikke kjennes igjen sa jeg, så jeg snakker om våres felles interesser. Men det blir litt for ensporet så jeg prøver å late som jeg interesserer met for barnet hennes og jobben hennes.. 

Jeg har ikke lenger en hverdag jeg trives med så jeg snakker ikke så om det. Vi møttes nesten ikke mens jeg trivdes da for da var jeg ikke i området her. 

UtakknemligDiva

Jeg føler også at alt jeg gjør er sykt pga diagnosen. Er så redd for å bli sett på som sær. 
Hvordan kan jeg bli mer «på»? For noen få som er brutalt ærlige sier bare at det er noe «off» med meg. Er så drit lei av at folk alltid må merke «noe» med meg

4 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Jeg føler også at alt jeg gjør er sykt pga diagnosen. Er så redd for å bli sett på som sær. 
Hvordan kan jeg bli mer «på»? For noen få som er brutalt ærlige sier bare at det er noe «off» med meg. Er så drit lei av at folk alltid må merke «noe» med meg

Kanskje du ville hatt nytte av å lært om mentalisering? Bli litt mer «tilsynelatende» genuint interessert i andre? Det er noe folk setter pris på og som gjerne fører til at man blir godt likt. 

Anonymkode: 1cc0a...275

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...