Gå til innhold

Frykt for å møte gamle kjente fra gamledager

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Ja jævla irriterende med alt det der «hva gjør du nå da?» 

Og så føles det som de nesten snur ryggen til om du ikke gir svaret de «ønsker». Si «studerer jus» og de tør ikke prate om seg selv fordi du ble «bedre» enn dem. Men si «sliter med depresjon» «er på nav» og de vil ikke henge med deg mer

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir det alltid spørsmål om hva driver du med nå.... Det er bare så pinlig ikke ha utdannelse, aldri hatt jobb og være uføresnylter. Det beste er å unngå andre.

Anonymkode: 9dff4...854

Det høres ensomt ut. Jeg tror du som oftest vil ha mer å vinne enn å tape  på å være ærlig om at du er ufør 🙂 

Anonymkode: e5ade...747

UtakknemligDiva
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ensomt ut. Jeg tror du som oftest vil ha mer å vinne enn å tape  på å være ærlig om at du er ufør 🙂 

Kommer an på hvorfor han/hun er ufør. En skade er en ting.. var hen skolens taper så fikk mobberne rett

4 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Kommer an på hvorfor han/hun er ufør. En skade er en ting.. var hen skolens taper så fikk mobberne rett

Det kan hende man er en taper i dine øyne når man er ufør, men de fleste ser ikke slik på det. 

UtakknemligDiva
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende man er en taper i dine øyne når man er ufør, men de fleste ser ikke slik på det. 

Man er ikke taper fordi man er ufør, men det konmer an på grunnen. Man er en taper om man bare snylter på samfunnet. Jo, de fleste ser på det slik, de bare innrømmer det ikke

Annonse

49 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Man er ikke taper fordi man er ufør, men det konmer an på grunnen. Man er en taper om man bare snylter på samfunnet. Jo, de fleste ser på det slik, de bare innrømmer det ikke

Neida, det er veldig få av de som er uføre som snylter på samfunnet. Man er ufør fordi det har blitt godt dokumentert av leger/behandlere at man har varig nedsatt funksjonsevne. De  fleste ser ikke ned på uføre. De som likevel gjør det er ignorante. Tror jeg ihvertfall 🙂 

6 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Grunnen, årsaken har ingen noe med. 

Jeg synes du godt kan la vær å uttale deg om hva resten av oss mener. 

Anonymkode: b92f1...f36

På 10.10.2020 den 1.47, 90tallsbarn skrev:

Jeg ser ikke helt slik på det. Om man blir uføretrygdet pga. psykiske problemer, kan mobberne nettopp være en del av grunnen til at man som voksen er mottaker av uføretrygd - ikke at de fikk rett i at man er en taper. I mine øyne er det mobberne selv som er tapere som faller så dypt at de må rakke ned på andre for selv å føle seg bedre. Det er summen av belastninger i livet som ofte fører til psykisk sykdom/uhelse og ikke bare én hendelse alene. Om man først har opplevd én vanskelig hendelse, er man dårligere rustet til å takle andre vanskelige hendelser.

Og mobberne er i sin tur "eksperter" på å plukke ut sine ofre. De går på det svakeste leddet og den som ikke vil forsvare seg og sladre til voksne. De som står alene, de som har dårlig selvtillit (for det vises), de som ser litt ned og vil helst ikke eksistere og vil være usynlig i skolegården osv. - og disse faktorene kan ikke tillegges mobbeofferets skyld. Derfor mener jeg at man ikke er en taper for det om man har psykiske problemer og derfor er mottaker av uføretrygd. Jeg kan være enig i at du er en taper hvis du mottar uføretrygd fordi du ikke gidder annet. Fordi du tenker at det er mer bekvemt å få et stempel av legen der du er syk og arbeidsudyktig mens du kan få "fri" om dagene, men likevel klare deg økonomisk takket offentlig ytelse. Jeg kjenner mange mennesker som mottar uføretrygd og av disse er det bare én person jeg vet om fordi en jeg kjenner har fortalt om han, som har fått uføretrygd på det uriktige grunnlaget jeg beskriver - og han tenderer også mot å være psykopat. Det vi her diskuterer, er dessverre det vi så på begynnelsen av 70-tallet, der en leder i Folketrygden første gang uttrykte at folk på uføretrygd mottok det på feil grunnlag og snyltet på samfunnets sosiale goder - og siden har det blitt hengende ved. Og jeg tenker at motakere av uføretrygd selv er dels skyld i det med å ha et negativt fokus på seg selv. Det ser man med all tydelighet her på forumet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...