Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat i måneden?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et oppgjør for ferieturen i Nord-Norge med en vennegruppe.  Mat ble kjøpt inn til selvkost og vi lagde maten selv.  Det var frokost med brød og pålegg hvor vi smurte matpakke for dagen, og så lagde vi middag om ettermiddagen.  For 15 dager betalte jeg 865 kr., og vi var to dager på restaurant hvor vi betalte hver for oss.

Dette er omtrent det jeg bruker på en uke hjemme, men jeg har regnet ut at jeg bruker ca. 4000 kr. gjennomsnittlig i måneden på mat og jeg bor alene.  Jeg prøver å huske hva vi spiste og det var fiskekaker, spaghetti, pølser, fiskesuppe, tomatsuppe, hamburgere osv.  Mye salat ved siden av.

Jeg spiser ganske annerledes hjemme.  Mye fersk fisk, aldri kjøtt og overhodet ikke fabrikkerte varer som pølser og fiskeboller.  Jeg spiser mye ferske grønnsaker.

Jeg har råd til å spise godt, men jeg lurer på hva som er vanlig.  Er pølser og potetstappe virkelig fremdeles en vanlig middag hos nordmenn?

Anonymkode: f6803...71d

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk et oppgjør for ferieturen i Nord-Norge med en vennegruppe.  Mat ble kjøpt inn til selvkost og vi lagde maten selv.  Det var frokost med brød og pålegg hvor vi smurte matpakke for dagen, og så lagde vi middag om ettermiddagen.  For 15 dager betalte jeg 865 kr., og vi var to dager på restaurant hvor vi betalte hver for oss.

Dette er omtrent det jeg bruker på en uke hjemme, men jeg har regnet ut at jeg bruker ca. 4000 kr. gjennomsnittlig i måneden på mat og jeg bor alene.  Jeg prøver å huske hva vi spiste og det var fiskekaker, spaghetti, pølser, fiskesuppe, tomatsuppe, hamburgere osv.  Mye salat ved siden av.

Jeg spiser ganske annerledes hjemme.  Mye fersk fisk, aldri kjøtt og overhodet ikke fabrikkerte varer som pølser og fiskeboller.  Jeg spiser mye ferske grønnsaker.

Jeg har råd til å spise godt, men jeg lurer på hva som er vanlig.  Er pølser og potetstappe virkelig fremdeles en vanlig middag hos nordmenn?

Dere utlendinger syntes kanskje pølser og potetstappe er rar mat? Jeg liker ikke posestappe, men hjemmelaget er godt.

Ellers bruker jeg mellom 2500 og 3000 kr i måneden, inkludert husholdningsartikler.

Anonymkode: d5702...c03

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere utlendinger syntes kanskje pølser og potetstappe er rar mat? Jeg liker ikke posestappe, men hjemmelaget er godt.

Ellers bruker jeg mellom 2500 og 3000 kr i måneden, inkludert husholdningsartikler.

Siden når ble jeg utlending?

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som matbudsjettet i ferien må ha vært rimelig stramt. Jeg spiser sjelden mat som pølser og posestappe, fiskesuppe fra pose, fiskekaker etc., og i særdeleshet ikke i ferier. Som deg spiser jeg mye fersk mat, inkl fisk, kjøtt og grønnsaker. Men det koster nok også en del mer enn 865 kr pr person for 15 dager.

Usikker på hva du mener når du spør hva som er vanlig. Folk spiser så forskjellig, men jeg tror det er vanligere med halvfabrikata og ferdigprodukter i Norge enn i mange andre land.

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker ca 700 kr i uken . Forsøker å bruke så lite som mulig men ikke lett. 

Anonymkode: ec27b...215

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan ha pølser og potetmos en sjelden gang, da lager vi potetmosen selv. Ellers spiser vi pølser av og til og om vi lager spaghetti så er det i betydning at vi lager sausen selv fra bunnen av og har spaghetti og kjøttdeig / pølsebiter i. Vi bruker ofte posesaus som base, men jazzer den alltid opp med rømme, tyttebær, sennep. krydder osv.

Men hva vi bruker i mnd på mat vet jeg faktisk ikke, det er stort sett alltid mannen som betaler.. 😁 Vi er flinke til å kjøpe når det er tilbud (fra dato-disken f.eks.) og det sparer vi mye på slik at vi på de ukentlige innkjøpene kjøper mest knekkebrød, pålegg, smør og grønnsaker. Kjøtt, fisk, kylling og vilt har vi stort sett litt av i fryseren og egg kjøper vi direkte hos bonden. Rundt 4000,- pr mnd på to voksne kanskje?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...