AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 Jeg vet ikke hva dere gjør i en slik situasjon. Mesteparten av klærne mine er nuppete og ikke så fine så burde kjøpt mye nytt. Jeg har kjøpt noe nytt denne måneden, men jeg behøver ny vinterjakke, to par nye sko, to nye bukser, en ny bh, truser, sokker osv. Jeg skal også til tannlegen neste måned. Har klart å spare opp en buffer på 13 000 kr og ønsker ikke å ødelegge den med å ta av den. Jeg kan fint gå i klær som jeg har, men de er ikke så fine pga nupper i stoffet. Hva gjør du i en sånn situasjon? Tar du av bufferen eller forsøker du som meg å la det hale ut, og fornye litt etter litt hver måned slik at jeg har trygghet bak. Bufferen. Anonymkode: 7c522...137 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457334-burde-kj%C3%B8pt-en-del-nye-kl%C3%A6r-men-vil-ikke-t%C3%B8mme-sparebudsjettet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør du i en sånn situasjon? Venter hvis det ikke er akutt. F.eks. må man jo ha sko og yttertøy for årstiden, mens andre fornyelser ofte kan utsettes. Planlegg innkjøpene godt, så kan det bli rimelig. Mange har "mid season"-salg nå, og det er ikke så veldig lenge til Black Friday. Hvis det er f.eks. Sport Outlet der du bor, sjekk om du finner sko og / eller vinterjakke der. Det er lenge siden jeg måtte tenke veldig nøye over hva pengene skal gå til, men klær til meg selv har aldri hatt høy prioritet. Men jeg trenger ikke f.eks. "pene" antrekk til bruk på jobb, da hadde det jo vært annerledes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457334-burde-kj%C3%B8pt-en-del-nye-kl%C3%A6r-men-vil-ikke-t%C3%B8mme-sparebudsjettet/#findComment-4004264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 1 minutt siden, laban skrev: Venter hvis det ikke er akutt. F.eks. må man jo ha sko og yttertøy for årstiden, mens andre fornyelser ofte kan utsettes. Planlegg innkjøpene godt, så kan det bli rimelig. Mange har "mid season"-salg nå, og det er ikke så veldig lenge til Black Friday. Hvis det er f.eks. Sport Outlet der du bor, sjekk om du finner sko og / eller vinterjakke der. Det er lenge siden jeg måtte tenke veldig nøye over hva pengene skal gå til, men klær til meg selv har aldri hatt høy prioritet. Men jeg trenger ikke f.eks. "pene" antrekk til bruk på jobb, da hadde det jo vært annerledes. Ja mye som burde fornyes. Skal også mulig skifte ut en tannkrone. Og det vil koste meg mye penger. Jeg kunne gjort alt med en gang slik at jeg slapp å tenke på hva andre folk kan mene og synes om meg, men jeg forsøker å være smart økonomisk. Vil ikke tømme av bufferen min nå. Den må bli en del høyere før jeg gjør. Jeg trenger ikke pene klær på jobben. Der bruker vi uniform heldigvis . Men takk for gode tips. Skal sjekke på rimelige butikker som Sport Outlet og på Black friday . Får ta dette litt etter litt. Anonymkode: 7c522...137 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457334-burde-kj%C3%B8pt-en-del-nye-kl%C3%A6r-men-vil-ikke-t%C3%B8mme-sparebudsjettet/#findComment-4004266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør du i en sånn situasjon? Tar du av bufferen eller forsøker du som meg å la det hale ut, og fornye litt etter litt hver måned slik at jeg har trygghet bak. Bufferen. Anonymkode: 7c522...137 Jeg hadde ikke tømt bufferen nei, men gjort som Laban foreslår - tatt en titt på sportsbutikkene om de har noe på salg nå. G-sport / G-max har opphørssalg mange steder, sjekk om de har det der du bor. Nupper kan kanskje fjernes med barberhøvel? Jo, jeg er seriøs - prøv! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457334-burde-kj%C3%B8pt-en-del-nye-kl%C3%A6r-men-vil-ikke-t%C3%B8mme-sparebudsjettet/#findComment-4004280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 Del Skrevet 11. oktober 2020 1 time siden, Lillemus skrev: Jeg hadde ikke tømt bufferen nei, men gjort som Laban foreslår - tatt en titt på sportsbutikkene om de har noe på salg nå. G-sport / G-max har opphørssalg mange steder, sjekk om de har det der du bor. Nupper kan kanskje fjernes med barberhøvel? Jo, jeg er seriøs - prøv! Enig i det. Er dumt å tømme en buffer som jeg har strevd med å få opp. Jeg ønsker å ha en solid buffer i bakhånd. Holder på å spare opp. Derfor prioriteres bufferen fremfor skjønnhet, og hva andre måtte mene om min look. Fælt å si men sånn er det . Jeg skal forsøke å fjerne nupper med barberhøvel. Godt tips Anonymkode: 7c522...137 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457334-burde-kj%C3%B8pt-en-del-nye-kl%C3%A6r-men-vil-ikke-t%C3%B8mme-sparebudsjettet/#findComment-4004288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 Del Skrevet 13. oktober 2020 På 11.10.2020 den 11.56, AnonymBruker skrev: Jeg trenger ikke pene klær på jobben. Der bruker vi uniform heldigvis . Men takk for gode tips. Skal sjekke på rimelige butikker som Sport Outlet og på Black friday . Får ta dette litt etter litt. Siden du ikke trenger pene klær på jobben ville jeg ventet. Kanskje med unntak av vinterjakke og vinterstøvler hvis det er absolutt nødvendig. Hvis du har noe som du godt kan bruke så bruk det videre. Det er smart å se seg rundt på Black Friday og øvrig tilbud. Anonymkode: 8235b...8ba 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457334-burde-kj%C3%B8pt-en-del-nye-kl%C3%A6r-men-vil-ikke-t%C3%B8mme-sparebudsjettet/#findComment-4004535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 13. oktober 2020 Del Skrevet 13. oktober 2020 Jeg mener å huske at jeg i fjor ble litt lettere irritert fordi det veltet inn mailer om tyvstart av black friday, black friday, black week, black month, tyvstart av cyber monday, cyber monday, cyber week, tyvstart av førjulssalg, førjulssalg, tyvstart av romjulssalg, romjulssalg, tyvstart av januarsalg, januarsalg, vintersalg, vinterferiesalg. Så hvis du bare venter litt, er det salg til langt ut i februar 😅 Men husk at ikke salg nødvendigvis er det samme som billig, og ikke la deg friste til å kjøpe mer enn du trenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457334-burde-kj%C3%B8pt-en-del-nye-kl%C3%A6r-men-vil-ikke-t%C3%B8mme-sparebudsjettet/#findComment-4004547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UtakknemligDiva Skrevet 13. oktober 2020 Del Skrevet 13. oktober 2020 Jeg tenker bare at jeg ikke er så viktig at klærne må se nye ut på meg. Synes det er noe teit med folk som har nye klær hele tiden, bilde av seg i sitt nye antrekk hele tiden. Hvorfor tror folk de er så viktige? Så hvis klærne dine ikke er hullete og faktisk fungerer tenker jeg det klarer seg. Jeg kjøpte ny vinterjakke sist desember. Da hadde jeg brukt min forrige vinterjakke i 9 år, og den har fått hull også. Den var verdt egentlig 3000. Jeg kjøpte den til 600. Når det er et slik tilbud tenker jeg det er innafor å slå til og særlig hvis du faktisk trenger det Tenk på de som ikke har klær nesten... her går vi viktigfolk og kan kjøpe nytt hvert år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457334-burde-kj%C3%B8pt-en-del-nye-kl%C3%A6r-men-vil-ikke-t%C3%B8mme-sparebudsjettet/#findComment-4004570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilie Skrevet 13. oktober 2020 Del Skrevet 13. oktober 2020 På 11.10.2020 den 11.20, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva dere gjør i en slik situasjon. Mesteparten av klærne mine er nuppete og ikke så fine så burde kjøpt mye nytt. Jeg har kjøpt noe nytt denne måneden, men jeg behøver ny vinterjakke, to par nye sko, to nye bukser, en ny bh, truser, sokker osv. Jeg skal også til tannlegen neste måned. Har klart å spare opp en buffer på 13 000 kr og ønsker ikke å ødelegge den med å ta av den. Jeg kan fint gå i klær som jeg har, men de er ikke så fine pga nupper i stoffet. Hva gjør du i en sånn situasjon? Tar du av bufferen eller forsøker du som meg å la det hale ut, og fornye litt etter litt hver måned slik at jeg har trygghet bak. Bufferen. Anonymkode: 7c522...137 Jeg hadde helt klart prioritert tenner og tatt klær litt etter litt. Sjekk ut netthandel for gode tilbud. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457334-burde-kj%C3%B8pt-en-del-nye-kl%C3%A6r-men-vil-ikke-t%C3%B8mme-sparebudsjettet/#findComment-4004571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 13. oktober 2020 Del Skrevet 13. oktober 2020 På 11.10.2020 den 11.20, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva dere gjør i en slik situasjon. Mesteparten av klærne mine er nuppete og ikke så fine så burde kjøpt mye nytt. Jeg har kjøpt noe nytt denne måneden, men jeg behøver ny vinterjakke, to par nye sko, to nye bukser, en ny bh, truser, sokker osv. Jeg skal også til tannlegen neste måned. Har klart å spare opp en buffer på 13 000 kr og ønsker ikke å ødelegge den med å ta av den. Jeg kan fint gå i klær som jeg har, men de er ikke så fine pga nupper i stoffet. Hva gjør du i en sånn situasjon? Tar du av bufferen eller forsøker du som meg å la det hale ut, og fornye litt etter litt hver måned slik at jeg har trygghet bak. Bufferen. Anonymkode: 7c522...137 Skjønner godt at du ikke vil røre bufferen. Jeg er i nesten lik situasjon som deg og vil heller ikke ta av bufferen. Nå har jeg akkurat kjøpt meg TV, men var heldig og fikk kjøpt en nesten 2 år gammel TV til en hyggelig pris. Må derfor utsette kleskjøp til neste måned. Har en plan om å kjøpe litt hver måned, selv om garderoben skriker etter å bli fornyet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/457334-burde-kj%C3%B8pt-en-del-nye-kl%C3%A6r-men-vil-ikke-t%C3%B8mme-sparebudsjettet/#findComment-4004576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.