Gå til innhold

Få bort dårlig lukt av jakke. Tips?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

14 minutter siden, girlinyellow skrev:

Vaske med eplecidereddik. Pleier å funke for meg hvis klær begynner å lukte råttent fordi det har vært vått for lenge 🙂

Takk for tips. Skal forsøke det  :)

Anonymkode: 3c247...807

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dampstrykejern muligens?

Anonymkode: 2ad99...f45

Mulig det kan hjelpe.  :). Vasker den nå  med eplecider-eddik men om ikke det hjelper er dampstykejern neste  :)

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det kan hjelpe.  :). Vasker den nå  med eplecider-eddik men om ikke det hjelper er dampstykejern neste  :)

Eplecider-eddik er nok ikke like effektivt som enzymene i godt/spesial vaskemiddel men det fungerer! Damp dreper jo alt av bakterier/lukt som regel så det er nok det jeg vil anbefale, så har du jo også muligheten til å stryke andre klær også (Damp-strykejern er det beste som har skjedd meg på hvitevare fronten ever btw lol)

Anonymkode: 2ad99...f45

Annonse

Eddik er veldig bra for å fjerne lukt. Jeg har aldri brukt eplecider eddik, men helt vanlig eddik. Jeg bruker alltid en liten skvett eddik når jeg vasker klær. Eddik kan brukes til så mangt. Bare google eddik så får du opp flere ting eddik er bra til.

Vanlig eddik, ikke eplesidereddik. Dessuten er epplesidereddik dyr i forhold til vanlig, og jeg har aldri hørt noen bruke eplesidereddik istedet for vanlig. Uansett, litt eddik i vasken tar lukten.

Anonymkode: 15615...803

5 timer siden, Fionys skrev:

Eddik er veldig bra for å fjerne lukt. Jeg har aldri brukt eplecider eddik, men helt vanlig eddik. Jeg bruker alltid en liten skvett eddik når jeg vasker klær. Eddik kan brukes til så mangt. Bare google eddik så får du opp flere ting eddik er bra til.

Det har du rett i! Da vi flyttet inn i denne leiligheten, luktet det nokså stygt av kattepiss på det ene soverommet. Da ble jeg tipset om å vaske over gulv og vegger med litt eddik i vannet. Det fjernet lukten fullstendig.

Når jeg har jobbet mye med fersk chili på kjøkkenet, blir man jo plaget med at chilien sitter igjen på fingrene lenge etterpå, uansett hvor lenge og mye du vasker. Prøv f.eks. å gni deg i øynene eller i nærheten av øynene etterpå... Jeg har for så vidt ikke forsøkt med antibac i dennee corona-tiden vi nå er inne i, men jeg har forsøkt å gni både litt eddik og sitronsaft mellom fingrene. Det reduserer chilien, men fjerner den ikke helt. Det beste er nok å gjøre som jeg ofte gjør, å ta en engangshanske på ene hånden eller forsøke kun å håndtere chilien fra utsiden av skallet, men usikker metode...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...