Gå til innhold

Syns du nesa di er fin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan ikke si jeg tenker så mye på den, men jeg syns ikke den er spesielt fin nei. Syns generelt ikke neser er det mest sjarmerende på folk. Den er jo en kilde til snørr, og snørr er ekkelt. Men jeg har knekt nesa en gang, og knekt den på plass, så jeg vil ikke endre noe på den. Jeg prøver å skåne den for smerte så godt jeg kan. 

Enn du da?

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du nesa di er fin eller skulle du ville endre noe på den? 

Anonymkode: a29f3...ef4

Den sitter der midt i fjeset, jeg kan puste med den (puster mye med munnen også) og den er verken stor eller skrev. Helt grei og jeg ser ingen grunn til å skulle endre på den. 

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns du nesa di er fin eller skulle du ville endre noe på den? 

Anonymkode: a29f3...ef4

Nesa min ligner en stor potet! 😂 Hadde mye komplekser for den da jeg var yngre, og kunne nok tenkt meg å operere hadde jeg hatt råd. Nå som jeg har råd, gidder jeg ikke. Nesa får være som den er. 😊

Anonymkode: 5d650...8db

13 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Nesa mi er helt grei. Ikke noe spesielt ved den. Fatter ikke at folk vurderer plastisk operasjoner. Folk er overfladiske.

Nei, jeg skjenker nesen min selv lite tanker. Den er som den er. Det er for øvrig resten av kroppen også. Jeg har tatt én plastisk operasjon, bukplastikk, etter å ha gått ned mye i vekt og fått mye løshud på magen, og det angrer jeg ikke på da akkurat det plaget meg en del. Jeg ser det er mange som går ned i vekt pga. vektoperasjoner og først setter i gang med fjerning av hud, og ikke ser ut til å slutte - ser ut som om det blir en besettelse. De skal rette opp på hver minste lille hengende hudflik. Jeg kunne sikkert ha fortsatt løpet med plastiske operasjoner selv, både med brystforstørrelse og rompe- og grevinneheng, og også de siste to årene rettet noe hengende hud under haken om jeg virkelig var pertentlig anlagt og hadde nok penger til å sløse bort, men jeg tviler på at det ville medført mer lykke eller selvtilfredshet. Lykke/tilfredshet og selvfølelse kommer ikke utenfra og kan kjøpes for penger, men man må selv opparbeide den og den må komme innenfra.

Undersøkelser viser jo f.eks. at å ha mer penger gjør en mer tilfreds, men bare opp til et visst punkt. Det å ha litt bedre økonomi enn det gjennomsnitlige gjør en person tilfreds. Det å vite at man har nok til å skaffe mat på bordet, ha tak over hodet og en varm seng å sove i samt at man også kan gi sine barn dette også neste natt, er en forutsetning for å leve godt. Dårlig økonomi og utrygghet gir jo også helseproblemer på sikt. Jeg har kun fått dette gjenfortalt og oppsummert i en podcast og har ikke gjort meg anstrengelser for å finne selve undersøkelsen, så kan ikke lenke til den.

Har ikke noe ved min kropp som jeg ikke synes er pent. Annet enn at jeg hater kroppen min og hele tiden vil være tynnere enn jeg er, selv om jeg er tynn nok. Men selve trekkene, kroppsfasong etc. Har jeg ikke noe i mot. Det er min følelse av meg selv og mitt selvhat som gjør at jeg hater det som møter meg i speilet. 

6 minutter siden, Glitter skrev:

Har ikke noe ved min kropp som jeg ikke synes er pent. Annet enn at jeg hater kroppen min og hele tiden vil være tynnere enn jeg er, selv om jeg er tynn nok. Men selve trekkene, kroppsfasong etc. Har jeg ikke noe i mot. Det er min følelse av meg selv og mitt selvhat som gjør at jeg hater det som møter meg i speilet. 

Er ikke det litt selvmotsigende at du er fornøyd med kroppen din samtidig som du hater hvordan den ser ut?

Mulig det finnes flere typer selvhat. I perioder hater jeg meg selv både mtp hvordan jeg er som person og hvordan kroppen min ser ut. Tror aldri jeg har vært fornøyd med kroppen min eller utseendet mitt noen gang. Jo, kanskje da jeg var ung. 

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det litt selvmotsigende at du er fornøyd med kroppen din samtidig som du hater hvordan den ser ut?

Mulig det finnes flere typer selvhat. I perioder hater jeg meg selv både mtp hvordan jeg er som person og hvordan kroppen min ser ut. Tror aldri jeg har vært fornøyd med kroppen min eller utseendet mitt noen gang. Jo, kanskje da jeg var ung. 

Nei, fordi at jeg hater min kropp og mitt ansikt har ikke med at jeg synes det er noe fysisk galt egentlig. Jeg er bare min egen verste fiende og hater meg selv. Men objektivt sett vet jeg at jeg er pen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...