Gå til innhold

Ned med Saxenda!


Marye

Anbefalte innlegg

Da var jeg idag på 90.2 kg mot 94.0 kilo for fire uker siden og oppstart av Saxenda 

det er jo helt passe, sånn det skal være???

det er veldig bra, for da trenger jeg ikke slutte Med leponex!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Marye skrev:

Da var jeg idag på 90.2 kg mot 94.0 kilo for fire uker siden og oppstart av Saxenda 

det er jo helt passe, sånn det skal være???

det er veldig bra, for da trenger jeg ikke slutte Med leponex!!!! 

Høres ut som en helt perfekt vektnedgang. :) Du er kjempeflink, godt jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marye skrev:

Da var jeg idag på 90.2 kg mot 94.0 kilo for fire uker siden og oppstart av Saxenda 

det er jo helt passe, sånn det skal være???

det er veldig bra, for da trenger jeg ikke slutte Med leponex!!!! 

Det er jo kjempebra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Marye skrev:

Jeg så sånn storpose med Daim på Clas ohlson som fristet meg, men har greid å unngå kjøpe

Kjempe bra 👍 Du er flink😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Marye skrev:

Jeg så sånn storpose med Daim på Clas ohlson som fristet meg, men har greid å unngå kjøpe

Den posen med Daim var det ikke Saxena som valgte bort for deg, men faktisk du som gjorde - du tok et sunt valg for deg selv. Vær stolt av det. Gratulerer med nesten 4 kg ned på 4 uker. Det skal du være mer enn fornøyd med! :) 

Det er lettere å gjøre sunnere valg for seg selv når man føler seg mindre sulten. Et annet lurt tips er også å alltid handle etter handleliste og ikke impulshandle og, særlig dette siste er viktig,  ikke gå i butikken når en er sulten. Butikkene er kynisk lagt opp for oss forbrukere slik at vi skal legge det usunne i handlekurven. Utad sier butikkene at de gir oss prosenter på grønt og frukt og motiverer oss til å velge riktig slik myndighetene anbefaler, men i praksis gjør de det motsatte. I praksis kommer vi til det sunne og det nødvendige først i butikken, og vi kunder får økt selvtillit og tenker at vi er litt sunne og flinke som tross alt velger sunt og nøkkelhullsmerker, spiser frukt og grønt, fisk og meieriprodukter osv., og når vi kommer til kassen, står i kø og venter på å få betalt, får vi litt ekstra tid til å se oss rundt og la oss friste - og hva ser vi? Jo, vi ser sjokolade, snacks, pastiller, tyggegummi og fargesprakende poser og halvlitere med brus som bare er å "plukke med seg i siste liten" - og det er nettopp det vi gjør. Om sommeren står også iskremdisken svært beleilig til, for da vil vi gjerne kjølne oss ned.

Tror jeg stopper her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Den posen med Daim var det ikke Saxena som valgte bort for deg, men faktisk du som gjorde - du tok et sunt valg for deg selv. Vær stolt av det. Gratulerer med nesten 4 kg ned på 4 uker. Det skal du være mer enn fornøyd med! :) 

Det er lettere å gjøre sunnere valg for seg selv når man føler seg mindre sulten. Et annet lurt tips er også å alltid handle etter handleliste og ikke impulshandle og, særlig dette siste er viktig,  ikke gå i butikken når en er sulten. Butikkene er kynisk lagt opp for oss forbrukere slik at vi skal legge det usunne i handlekurven. Utad sier butikkene at de gir oss prosenter på grønt og frukt og motiverer oss til å velge riktig slik myndighetene anbefaler, men i praksis gjør de det motsatte. I praksis kommer vi til det sunne og det nødvendige først i butikken, og vi kunder får økt selvtillit og tenker at vi er litt sunne og flinke som tross alt velger sunt og nøkkelhullsmerker, spiser frukt og grønt, fisk og meieriprodukter osv., og når vi kommer til kassen, står i kø og venter på å få betalt, får vi litt ekstra tid til å se oss rundt og la oss friste - og hva ser vi? Jo, vi ser sjokolade, snacks, pastiller, tyggegummi og fargesprakende poser og halvlitere med brus som bare er å "plukke med seg i siste liten" - og det er nettopp det vi gjør. Om sommeren står også iskremdisken svært beleilig til, for da vil vi gjerne kjølne oss ned.

Tror jeg stopper her ;)

Hahaah du har et poeng ass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Akkurat nå, Marye skrev:

Endelig funnet løsningen

synd den koster 2800kr i mnd hehe

Oi, det var jammen dyrt. Men bra du har funnet en løsning da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Marye skrev:

Hello 88,8

5 kilo ned på 5 uker 

Høres perfekt ut! Er det pga Saxenda(googler Saxenda her😅) eller har du endret livsstil eller en kombinasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, cilie skrev:

Høres perfekt ut! Er det pga Saxenda(googler Saxenda her😅) eller har du endret livsstil eller en kombinasjon? 

Saxenda gjør at jeg spiser mindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2020 den 10.37, Marye skrev:

Saxenda gjør at jeg spiser mindre

Hva er planen? Hvor lenge skal du gå på Saxena? Og har du og legen noen plan for at du skal klare å holde vekten stabil ved en. ev. seponering av Saxena eller er dette livslang behandling? Det vil jo være synd om vekten øker igjen hvis du f.eks. har brukt 67.200 kr. om du la oss si går på Saxenda i to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Hva er planen? Hvor lenge skal du gå på Saxena? Og har du og legen noen plan for at du skal klare å holde vekten stabil ved en. ev. seponering av Saxena eller er dette livslang behandling? Det vil jo være synd om vekten øker igjen hvis du f.eks. har brukt 67.200 kr. om du la oss si går på Saxenda i to år.

Skal aldri slutte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
8 timer siden, Marye skrev:

Da har jeg gått ned 10 kg

herlig 

Så bra! Er det fortsatt pga nedsatt matlyst med Saxenda? Merket noen annen effekt av medisinen? Er det sprøyter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...