Gå til innhold

Trump eller Biden?

Anbefalte innlegg

9 timer siden, BlUEBUll88 skrev:

Dette var skikkelig godt å se noen andre mene!! Man trenger ikke være en regnbuefarget teddybjørn som fiser roser for å fungere som president haha. Trump er det beste valget, for de 4 årene med erfaring som president han også nå har gjør han til den som kan styre det landet best de neste 4 årene. Den muren mot mexico er også helt nødvendig bare for å hindre menneskesmugling, drap og voldtekter alene.. Mexico er som det er i dag fordi de som faktisk smugler narkotika til USA er milliardærer alle sammen og skyter og dreper motstanden så lenge de får holde på.

Selv om han ikke blir valgt nå igjen så kommer han til å være en av få presidenter som har forandret tankegangen til flest amerikanere til det posetive med å sette i gang en prosess hvor man klarer å tenke selv og finne ut av hva som er rett eller galt på egenhånd, det er helt fantastisk og jeg håper han får 4 år til. Kaos i små mengder er bare sundt i politikk, kaos i store mengder har nesten ingen som bryr seg om dette valget opplevd en gang.

Alle alternativer er bedre enn en den narsissistiske anti-demokratiske klovnen Trump. Han kommer til å gå inn historiebøkene som en av de mest ubrukelige presidentene noensinne.

Anonymkode: b2f78...b26

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle alternativer er bedre enn en den narsissistiske anti-demokratiske klovnen Trump. Han kommer til å gå inn historiebøkene som en av de mest ubrukelige presidentene noensinne.

Anonymkode: b2f78...b26

Jeg tror han vil være omdiskutert i all fremtid. På den ene siden er han en bølle, klovn og narsissist. På den annen side er han mannen som kanskje satt en stopper for USAs skikk med å krige rundt i hele verden. Han har også løst noen knuter i Midtøsten og Nord-Korea gjennom sin måte å være på. Noen ganger trenger man kanskje en gal mann til å riste i ting, men man vil ikke ha en gal mann hele tiden...

Jeg håper den arven blir stående, og at ikke Biden går tilbake til å være verdenspoliti.

I mine øyne er Bush jr. den dårligste presidenten i nyere tid.

2 timer siden, Grendel skrev:

Jeg tror han vil være omdiskutert i all fremtid. På den ene siden er han en bølle, klovn og narsissist. På den annen side er han mannen som kanskje satt en stopper for USAs skikk med å krige rundt i hele verden. Han har også løst noen knuter i Midtøsten og Nord-Korea gjennom sin måte å være på. Noen ganger trenger man kanskje en gal mann til å riste i ting, men man vil ikke ha en gal mann hele tiden...

Jeg håper den arven blir stående, og at ikke Biden går tilbake til å være verdenspoliti.

I mine øyne er Bush jr. den dårligste presidenten i nyere tid.

Men hvorfor er Trump gal? Jeg ser ikke på han som gal etter å ha lest litt om han. Han har mye fine meninger og. Men måten han håndterer nederlag på er ikke helt de beste. 

Anonymkode: 33f15...09a

På 7.11.2020 den 12.31, Grendel skrev:

Det han eventuelt har fått til vil bli glemt hvis han fortsetter slik han gjør nå. Han oppfører seg som er furten diktator. Dette kan bli veldig stygt.

A Trump administration appointee is refusing to sign a letter allowing President-elect Joe Biden’s transition team to formally begin its work this week, in another sign the incumbent president has not acknowledged Biden’s victory and could disrupt the transfer of power.

https://www.washingtonpost.com/politics/trump-gsa-letter-biden-transition/2020/11/08/07093acc-21e9-11eb-8672-c281c7a2c96e_story.html#click=https://t.co/juWfXZOVzG

President Donald Trump's campaign is planning a messaging blitz to fuel its argument -- unsupported by any evidence to date -- that the President's second term is being stolen from him through corrupt vote counts in battleground states, three sources familiar with the matter told CNN. One of the ways it plans to do that is presenting obituaries of people the campaign will claim voted in the election and considering having campaign-style rallies to amplify the message, according to two of the sources..

https://www.wral.com/trump-campaign-planning-messaging-blitz-to-fuel-election-questions/19376933/

På 4.11.2020 den 11.02, 90tallsbarn skrev:

Håper Trump vinner. Jepp, jeg er født politisk ukorrekt. Han tør å si ting rett frem, i stedet for å sverme rundt grøten slik som «folk flest». 
Biden virker kjedelig og ikke like sterk. 

He Tells It Like It Is Drawing by Paul Noth

Apropos å si ting rett ut - en klassiker fra 2016.

Annonse

24 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Var det noe jeg ikke tok her? Er jeg liksom ulven? Går ikke rundt og tror jeg er så jævla mye smartere enn andre

Hele poenget med denne tegningen er å vise hvor absurd det er å trekke fram som en kvalitet at politikere eller andre "sier det som det er", eller "snakker rett fram", eller hva slags ord du vil bruke. Det er innholdet og realitetene i det som sies som er viktig. Det er derfor ikke noe positivt for sauene at ulven sier at han vi spise opp sauene - det problematiske er at han faktisk vil spise dem opp. 

På 9.11.2020 den 4.25, slabbedask skrev:

Det han eventuelt har fått til vil bli glemt hvis han fortsetter slik han gjør nå. Han oppfører seg som er furten diktator. Dette kan bli veldig stygt.

A Trump administration appointee is refusing to sign a letter allowing President-elect Joe Biden’s transition team to formally begin its work this week, in another sign the incumbent president has not acknowledged Biden’s victory and could disrupt the transfer of power.

https://www.washingtonpost.com/politics/trump-gsa-letter-biden-transition/2020/11/08/07093acc-21e9-11eb-8672-c281c7a2c96e_story.html#click=https://t.co/juWfXZOVzG

President Donald Trump's campaign is planning a messaging blitz to fuel its argument -- unsupported by any evidence to date -- that the President's second term is being stolen from him through corrupt vote counts in battleground states, three sources familiar with the matter told CNN. One of the ways it plans to do that is presenting obituaries of people the campaign will claim voted in the election and considering having campaign-style rallies to amplify the message, according to two of the sources..

https://www.wral.com/trump-campaign-planning-messaging-blitz-to-fuel-election-questions/19376933/

Trump vil ta dette til retten og tape. Det er alt som vil skje. Når han "går til krig" handler det om å bruke alle muligheter han har innenfor loven, men langt utenfor vanlig folkeskikk.

Trump er historie, og når det gjelder demokratiet er jeg mer bekymret for at Facebook og Twitter, av alle, skal være sannhetspoliti. Jeg er også bekymret for at TV stasjoner tar presidenten av lufta fordi de ikke stoler på at ytringsfrihet fungerer. Er det en smart strategi for å få unngå at folk lytter til Trump? Eller er en idiotisk strategi som bare fyrer opp under at "systemet er rigget mot Trump"?

Til og med Dagbladet er enige i at det gikk for vidt:

https://www.dagbladet.no/meninger/la-ham-snakke/73040198

Drømmeautomat

Jeg tror dette kan være litt skumlere enn at Trump enkelt vil tape i retten. Han vil nok kjempe med nebb og klør, og han har en stor andel av innbyggerne med seg. Han har varsla at han vil holde folkemøter, der han utvilsomt kommer til å nøre opp under mistroen til valgresultatet, og antagelig "dogwhistle" om opprør og vold. Han har nettopp bytta ut forsvarsministeren, antagelig med en som er mer villig til å bruke militæret til det Trump ønsker. Og det er flere sittende republikanere i senatet som har gått ut offentlig og gitt Trump støtte. Mitch McConnell, lederen av senatet, har gitt Trump forbeholden støtte.

Og sist men ikke minst har Trump nå fått justisministeren, Barr, til å bruke påtalemyndigheten til å etterforske det påståtte valgjukset. Så dette handler ikke lenger bare om Trump og hans proselytter; han bruker nå statsapparatet aktivt i kampen for å omgjøre valget, og han har i hvert fall deler av det republikanske partiet i ryggen. Dette er langt fra over ennå. 

1 time siden, Drømmeautomat skrev:

Jeg tror dette kan være litt skumlere enn at Trump enkelt vil tape i retten. Han vil nok kjempe med nebb og klør, og han har en stor andel av innbyggerne med seg. Han har varsla at han vil holde folkemøter, der han utvilsomt kommer til å nøre opp under mistroen til valgresultatet, og antagelig "dogwhistle" om opprør og vold. Han har nettopp bytta ut forsvarsministeren, antagelig med en som er mer villig til å bruke militæret til det Trump ønsker. Og det er flere sittende republikanere i senatet som har gått ut offentlig og gitt Trump støtte. Mitch McConnell, lederen av senatet, har gitt Trump forbeholden støtte.

Og sist men ikke minst har Trump nå fått justisministeren, Barr, til å bruke påtalemyndigheten til å etterforske det påståtte valgjukset. Så dette handler ikke lenger bare om Trump og hans proselytter; han bruker nå statsapparatet aktivt i kampen for å omgjøre valget, og han har i hvert fall deler av det republikanske partiet i ryggen. Dette er langt fra over ennå. 

Mitch McConnel konstaterer bare loven gir Trump rett til å ta dette til retten og kreve omvalg i noen stater. Han sier  ikke at Trump har vunnet, så vidt meg bekjent. Hva er kontroversielt her? Jeg mener det er et moderat budskap. Domstolene er der for å fjerne usikkerheten.

Jeg tror ikke Trump klarer å overkjøre rettssystemet, jeg tror ikke lenger på store væpnede opptøyer fra Trump-tilhengere* og jeg tror i alle fall ikke Trump får med seg militæret på noe kupp. Jeg tror presidenten vil hete Joe Biden i 2021, men vi får se hvem som får rett til slutt.

*Jeg tror det kan bli enkeltepisoder og kanskje høyreekstrem terror. Det er tross alt over 70 millioner av dem.

Endret av Grendel
5 timer siden, Grendel skrev:

Mitch McConnel konstaterer bare loven gir Trump rett til å ta dette til retten og kreve omvalg i noen stater. Han sier  ikke at Trump har vunnet, så vidt meg bekjent. Hva er kontroversielt her? Jeg mener det er et moderat budskap. Domstolene er der for å fjerne usikkerheten.

Jeg tror ikke Trump klarer å overkjøre rettssystemet, jeg tror ikke lenger på store væpnede opptøyer fra Trump-tilhengere* og jeg tror i alle fall ikke Trump får med seg militæret på noe kupp. Jeg tror presidenten vil hete Joe Biden i 2021, men vi får se hvem som får rett til slutt.

*Jeg tror det kan bli enkeltepisoder og kanskje høyreekstrem terror. Det er tross alt over 70 millioner av dem.

USAs utenriksminister Mike Pompeo lover «smidig overgang» til en ny Trump-administrasjon på tross av Bidens valgseier.

https://www.adressa.no/nyheter/utenriks/2020/11/10/AFP-Pompeo-lover-«smidig-overgang»-til-en-ny-Trump-administrasjon-på-tross-av-Bidens-valgseier-22974637.ece

Annonse

29 minutter siden, slabbedask skrev:

USAs utenriksminister Mike Pompeo lover «smidig overgang» til en ny Trump-administrasjon på tross av Bidens valgseier.

https://www.adressa.no/nyheter/utenriks/2020/11/10/AFP-Pompeo-lover-«smidig-overgang»-til-en-ny-Trump-administrasjon-på-tross-av-Bidens-valgseier-22974637.ece

Biden har ikke vunnet enda. Tror det er greia mange ikke får med seg.

Og Pompeo sa bare at prosessen skal gå som den skal gå og at det vil bli en smidig overgang slik den skal bli, til neste president som vil bli klart når prosessen er fullført slik den lovlig skal gjennomføres. Han vet, som reporteren tydeligvis ikke vet, at Biden IKKE har vunnet, enda. Selv om det statistisk sett er sannsynlig at han vinner.

Tror folk kan roe seg ned, blir ikke noe statskupp :) 

Anonymkode: 62364...9b9

1 time siden, slabbedask skrev:

Fra din egen link:

"Pompeo fleipet med smidig overgang til en «ny Trump-administrasjon" 

10 minutter siden, Grendel skrev:

Fra din egen link:

"Pompeo fleipet med smidig overgang til en «ny Trump-administrasjon" 

Ja, gjorde han egentlig det? Mulig, men det er en usedvanlig farlig spøk slik situasjonen er nå.

USAs tidligere FN-ambassadør om Pompeos uttalelser:

1111

Endret av slabbedask
Drømmeautomat
9 timer siden, Grendel skrev:

Problemet ligger i at anklagen er svært alvorlig, men uten at noe overbevisende har blitt lagt fram som begrunnelse ennå. Tvert imot har internasjonale observatører ikke merka seg noe kritikkverdig. https://www.yahoo.com/news/presidential-election-was-honest-report-international-observers-invited-by-the-trump-administration-193613745.html

Ja, domstolene kan forhåpentligvis fjerne usikkerheten, men alt tyder på at disse anklagene er framsatt i ond tro av Trump-administrasjonen for å så tvil om valgresultatet. Det har de allerede oppnådd blant mange av velgerne sine. Kommentaren til McConnel er problematisk fordi han indirekte gir Trumps påstander legitimitet, helt uten å problematisere at det er svært alvorlige, men så langt ubegrunna anklager som legges fram.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...