Gå til innhold

Gåturer som trening


Gondor

Anbefalte innlegg

I løpet av de 2-3 siste ukene har jeg klart å gå så og si hver dag og nå begynner jeg å merke forskjellen. Gjett om det er inspirerende! Jeg har økt turen min fra 20 til 40 min og går nå i bratte oppoverbakker et stykke av veien. Jeg tenker å si opp abonnementet mitt på treningssenter og heller satse på å trene hjemme etter turen, men først må jeg få turen helt inn i blodet.

Flere som bruker gåtur som trening? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Gondor skrev:

I løpet av de 2-3 siste ukene har jeg klart å gå så og si hver dag og nå begynner jeg å merke forskjellen. Gjett om det er inspirerende! Jeg har økt turen min fra 20 til 40 min og går nå i bratte oppoverbakker et stykke av veien. Jeg tenker å si opp abonnementet mitt på treningssenter og heller satse på å trene hjemme etter turen, men først må jeg få turen helt inn i blodet.

Flere som bruker gåtur som trening? 

 

Så flink du er😊

Jeg bruker gåturer som trening (når jeg får det til). Det som er viktig er å få opp pulsen, samtidig så er litt bedre enn ingenting . Den beste treningen er den en faktisk får til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Gondor skrev:

I løpet av de 2-3 siste ukene har jeg klart å gå så og si hver dag og nå begynner jeg å merke forskjellen. Gjett om det er inspirerende! Jeg har økt turen min fra 20 til 40 min og går nå i bratte oppoverbakker et stykke av veien. Jeg tenker å si opp abonnementet mitt på treningssenter og heller satse på å trene hjemme etter turen, men først må jeg få turen helt inn i blodet.

Flere som bruker gåtur som trening? 

 

Jeg bruker også gåturer i kupert terreng som trening, det er supert. Jeg trenger styrketrening i tillegg, så jeg trener også på senteret. Trener også litt styrke hjemme, men klarer ikke trene like effektivt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gondor skrev:

I løpet av de 2-3 siste ukene har jeg klart å gå så og si hver dag og nå begynner jeg å merke forskjellen. Gjett om det er inspirerende! Jeg har økt turen min fra 20 til 40 min og går nå i bratte oppoverbakker et stykke av veien. Jeg tenker å si opp abonnementet mitt på treningssenter og heller satse på å trene hjemme etter turen, men først må jeg få turen helt inn i blodet.

Flere som bruker gåtur som trening? 

Gåturer er gull! Og når du går såpass lenge som 40 min og en del bratte motbakker er det helt konge! Knallbra! 

Vi har også noen bratte og lange bakker vi prøver å få gått 1-2 ganger i uka (nå blir det mørkt så tidlig og dette er i skogen uten lys) og de som ikke tror det er trening kan gjerne komme og være med en tur! Da vil jeg tro det blir stille... Vi bruker forresten gåstaver og det gjør det mye lettere å gå bakkene - vi blir svette så det renner og pulsen blir høy, men beina blir ikke så slitne og man får brukt overkroppen mer i tillegg - vinn-vinn! Vi har brukt dem lenge og en gang i vår gikk jeg uten for jeg hadde med meg kameraet i stedet og herremin for en forskjell det var! Siden har jeg sverget til å ha med stavene!

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjerneskada

Jeg gidder nesten aldri å gå for er så deprimert så ser liksom ikke vitsen med noe som helst. Men er fortsatt medlem av treningssenteret da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...